ترشاب، دریاچه ای بکر و زیبا در دل کویر

4.2
از 8 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
09 دی 1395 10:00
0

نام کرمان ما را به یاد مناطق گرم و خشک می‌اندازد اما این بار می تواند برای شما یادآور دریاچه‌ای زیبا با حیات وحش دیدنی باشد.

جالب است که بیشتر گردشگران کرمان را به دلیل داشتن آثاری تاریخی انتخاب می‌کنند، اما دریاچه «ترشاب» را می توان یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های توریستی این استان دانست که بی شک سفر به آن بسیار خاطره انگیز خواهد بود. برای سفر به ترشاب باید راهی شهرستان «بردسیر» شوید، البته دریاچه ترشاب ۱۳ کیلومتر با بردسیر فاصله دارد.

بردسیر جزو شهرستان‌هایی از استان کرمان است که در سال ۱۳۵۸ از شهرستان بافت جدا و به شهرستانی مستقل تبدیل گشت. شاید ماه‌های ابتدایی پاییز بتواند زمان مناسبی برای سفر به این منطقه باشد. زیرا زمستان‌های سرد می‌تواند سفر را برای شما سخت و دشوار کند؛ هر چند زیبایی های دیگری در آن فصل انتظار شما را می کشد. از طرفی هم با توجه به آنکه این دریاچه فصلی بوده و از ذوب برف‌های موجود در ارتفاعات شکل می‌گیرد، تابستان ممکن است نتوانید آن را مشاهده کنید. البته دمای بالای هوا در تابستان هم مشکل دیگری است که از لذت سفر شما خواهد کاست.

جالب است بدانید عمق این دریاچه به طور متوسط کمتر از ۵۰سانتیمتر است، به همین دلیل مسافرانی که به همراه کودکان خود به این منطقه می‌آیند می توانند دقایق خوشی را به دور از دغدغه و نگرانی بگذرانند. البته آب دریاچه شور بوده و نمی توان از آن استفاده کرد.

نی‌های اطراف دریاچه، جلوه‌ای خاص به منطقه داده‌اند. تعداد این نی‌ها به اندازه‌ای بالا است که بیش از ۸۰درصد سطح اطراف دریاچه را پوشانده‌اند. اما زیبایی‌های ترشاب تنها به موارد یاد شده ختم نمی شود، حیات وحش ساکن در این دریاچه زیبایی وصف نشدنی را به همراه دارد که بی شک باید تمامی آنها را با دوربین عکاسی به ثبت رساند. پرندگانی چون اردک سر سبز، اگرت سفید و حواصیل خاکستری در زمستان‌ها در این منطقه ساکن هستند، در نتیجه اگر به دنبال یک سفر خاطره انگیز با دیدن پرندگانی زیبا هستید بهتر است زمستان راهی ترشاب شوید، اما در اطراف این دریاچه گرگ و روباه نیز وجود دارد به همین دلیل سفر انفرادی آن هم در فصل سرما شاید کمی خطرناک باشد.

پیشنهاد ما به افرادی که ترشاب را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند این است که دیدن غروب آفتاب در کنار این دریاچه را از دست ندهند. دیدن آسمان سرخگون، دریاچه‌ای که باد بر پیراهنش وزیده و آن را به رقص در آورده در کنار ملودی طبیعت با نوازندگی پرندگان آرامشی را برای شما ایجاد خواهد کرد که دوباره ترشاب را برای سفر انتخاب خواهید کرد.

‏ترشاب ‏‏ ‏

‏ترشاب ‏‏ ‏

‏ترشاب ‏‏ ‏

‏ترشاب ‏‏ ‏

‏ترشاب ‏‏ ‏

‏ترشاب ‏‏ ‏


منبع: عصرایران

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.