آشنایی با 14 راه کلاهبرداری از توریست ها

4.5
از 15 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
07 اسفند 1395 11:00
0

به عنوان یک توریست علاوه بر اینکه باید راجع به رسم و رسوم و زبان کشورهایی که سفر میکنید بدانید ،لازم است بدانید که دقیقا با چه چیزهایی قرار است روبرو شوید. قولی هست که میگوید: "به امید بهترین باش ولی برای بدترین آماده شو!"

در ادامه لیستی از کلاهبرداری هایی که ممکن است به عنوان یک توریست با آن مواجه شوید را آورده ایم:

۱ . بازی های خیابانی

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ پاریس – لندن

این تقلب ها باعث میشوند شما آرزو کنید که کاش پشت سرتان هم چشم داشتید! وقتی در خیابان تعداد زیادی جادوگر و تردست میبینید که درحال شعبده بازی و تردستی هستند و شما غرق تماشای آنها هستید، کس دیگری نیز با برداشتن کیف پول شما از جیب یا کیفتان تردستی دیگری اجرا میکند!

۲ . کیف افتاده

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ روم ، اوکراین

این حقه تقریبا قدیمی است. وقتی به عنوان مسافر راه میروید خیلی عادی و خونسرد چک کنید که کیفتان هست یا نه. چون ممکن است یک کیف افتاده روی زمین ببینید و ناگهان دستتان به سمت کیفتان برود که مطمئن شوید سرجایش است. یک جیب بر به راحتی اینرا میبینید و جای دقیق کیفتان را میفهمد و آنرا میدزدد.

۳ . تاکسی های گران

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ همه جا هست

مطمئن باشید که حتی یک نفر را هم پیدا نمیکنید که این قضیه را تجربه نکرده باشد. راننده هایی که مسیرهای انحرافی میروند، از "میانبرهای" تنگ و تاریک میروند و تاکسیمترشان به سرعت بالا میرود. نتیجه این است که شما پولی بسیار بالاتر از چیزی که فکر میکردید، باید پرداخت کنید.

۴ . جیب برهای قطار

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ اروپا

قطارهای شلوغ یکی از مکان هایی هستند که ممکن است مورد سرقت قرار بگیرید. مراقب باشید و کیفتان را نزدیک خودتان نگهدارید.

۵ . معامله های خارق العاده ی جواهر

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ بانکوک ، دهلی

راننده ای به سمت شما میاید و میگوید مقصد موردنظر شما بسته است و شما را به جای دیگری میبرد. جایی که همدستش به شما میگوید که الماس و جواهرات با ارزش را از اینجا میخرد و دربرگشت به خانه اش گرانتر میفروشد. هدف آنها اینست که شما را هم به اینکار وادارند.

۶ . نقشه فروش ها

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ اروپا

حواستان باشد! ممکن است یکی از محلی ها بخواهد بهتان نقشه بفروشد. خب، زیاد بد نیست؟ ولی آن شخص احتمالا نقشه را به سمت صورتتان میگیرد که حواستان را پرت می کند و جیبتان را خالی!

۷ . گداها

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ همه جا!

زن حامله یا پیری به سمت شما می آید وتقاضای مقداری پول میکند. این اصلا کلاهبردارانه نیست ولی جیب بری آنجا منتظر است تا جای کیف شما را بفهمد و بعدا به سراغش بیاید.

۸ . دستبند دوستی

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ پاریس ، روم ، بارسلونا

دستبندهای دوستی را در سفر از کسی قبول نکنید، چون همان موقع از شما تقاضای پول میکنند یا کسی از عدم توجه شما سوءاستفاده میکند و جیبتان را میزند.

۹ . بلیت های تقلبی

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ لندن

اگر در صف بلیت قطار بودید خونسردی خودتان را حفظ کنید. درغیر اینصورت ممکن است پیشنهاد بلیت با قیمت بالاتر و بدون صف دریافت کنید. به احتمال زیاد این بلیت ها تقلبی هستند و به هیچ دردی نمی خورند.

۱۰ . حلقه ی پیدا شده

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ پاریس

ممکن است خانمی به سمتتان بیاید و از شما بپرسد که آیا حلقه ای گم کرده اید؟ اگر جواب نه بدهید سعی میکند حلقه را گران قیمت جا زده و با قیمت "مناسبی" بهتان بفروشد!

۱۱ . عکاس

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ اروپا

مردم معمولا وقتی در تعطیلات و سفر هستند دوست دارند که عکس بگیرند. اینجاست که حقه به کار میاید! یک محلی مهربان با قیافه ی دوستانه بهتان پیشنهاد میدهد که ازتان عکس بگیرد. اگر خوش شانس باشید ازتان مقداری پول میگیرد و اگر بدشانس باشید دوربینتان دزدیده میشود.
۱۲ . دوربین شکسته

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ همه جا هست

یک گروه دوستانه از شما میخواهند که ازشان عکس بگیرید. دوربین خراب است و کار نمیکند، وقتی آنرا برمیگردانید خودشان آنرا زمین انداخته و میشکنند و از شما اخاذی میکنند.

۱۳ . منوی بیرون بر تقلبی

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ آمریکا

خیلی سخت است که این حقه را بفهمید. منوی غذای بیرون بری زیر در اتاق هتل شما انداخته میشود. شما حال بیرون رفتن ندارید و سفارش غذا از آن منو را میدهید. هیچ غذایی به دست شما نمیرسد ولی آنها با اطلاعات کارت اعتباری که ازتان گرفته اند یک کپی تهیه کرده و از کارتتان خرج میکنند.

۱۴ . بچه ی پرتاب شده

کلاهبرداری از توریست ها‏

کجا بیشتر دیده شده؟ روم
اگر زنی به سمت شما آمد و چیزی شبیه قنداق بچه را به سویتان پرت کرد برای گرفتنش نپرید! چون آن بچه نیست، یک عروسک است و قصد پرت کردن حواس شماست تا کیفتان را بدزدند.

اگر با به حال در سفرهایتان مشکلات مشابهی برایتان اتفاق افتاده، در بخش کامنت ها این تجربه رو به اشتراک بگذارید.


منبع:gerdali.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.