فرصت حضور در شانادر بایرامی (جشن انگور) را از دست ندهید

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
18 شهریور 1394 13:18
0

 

شانادر بایرامی یک آیین باستانی است که به شکرانه برداشت محصول انگور در ارومیه برگزار میشود و قدمت آن به هزار سال می رسد .

"شان "یک نوع انگور است که در ارومیه کشت میشود و "در" به معنای چیدن میباشد

برداشت انگور همه ساله در این شهر در اواخر شهریور شروع میشود و این جشن هم به واسطه همین مورد در دهه آخر شهریور برگزار میشود در سال 1392 مسئولین استان آذربایجان غربی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ( ماوی گشت و هتل آریا ) اقدام به برگزاری اولین جشنواره ملی انگور ،اقتصاد و سلامتی نمودند که بیشتر با هدف نجات دریاچه ارومیه از طریق بازگشت الگوی کشت قدیمی یعنی انگور که کم مصرف میباشد انجام شد و در این راستا سمینارها و آموزش هایی برای کشاورزان و مدیران بخش خصوصی و دولتی در زمینه اهمیت تغییر الگوی کشت برگزار شد .

درسال 1393 با همت استانداری آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه و سازمان میراث فرهنگی دومین جشنواره با موفقیت بیشتر برگزار شد و حال 24 الی 28 شهریور 1394 سومین جشنواره انگور توسط شهرداری و سازمان میراث فرهنگی برگزار خواهد شد

جشنواره شامل بخش های مختلف میباشد از جمله آشنایی با تولیدات مشتقات انگور از جمله شیره انگور ، سرکه، کشمش و ... و همینطور آداب وسنن استانی به صورت نمادین به نمایش گذاشته میشود .نمایشگاهی هم در کنار محل برگزاری جشنواره جهت معرفی آثار و صنایع دستی استان دایر خواهد شد .

مراسم های شبانه جشنواره شامل موسیقی زنده و رقص های محلی و مسابقات متنوع میباشد و عکسهای زیر از را جشنواره های سالهای قبل برگزیده و به نمایش گذاشته ایم

جشن انگور  در ارومیه

جشن انگور  در ارومیه

 جشن انگور  در ارومیه

 جشن انگور  در ارومیه

 جشن انگور  در ارومیه

 جشن انگور  در ارومیه

 جشن انگور  در ارومیه

 جشن انگور  در ارومیه

 جشن انگور  در ارومیه


منبع : ماوی گشت پویا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.