برترین جاذبه‌های جهانگردی آفریقای جنوبی

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
برترین جاذبه‌های جهانگردی آفریقای جنوبی
19 اسفند 1395 17:43
0

آفریقای جنوبی،خاستگاه تکامل بشر، نقطه آغازین هجرت انسان‌ها به دیگر نقاط، فقیرترین کشور ثروتمند جهان، یادآور نلسون ماندلا، میزبان جام جهانی 2010 و صدها نام و عنوان دیگر است.

با این وجود و علاوه بر تمام خصوصیات گفته شده این کشور از زیبایی طبیعی فوق‌العاده و حیات‌وحشی منحصر به فرد برخوردار است. همین موجب شده است که گردشگران با انواع تورهای آفریقای جنوبی به بازدید این منطقه بیایند.

آنچه در ادامه می‌آید برگزیده‌ای از پرجاذبه‌ترین مناطق و دیدنی‌های آفریقای جنوبی محسوب می‌شود، که می‌تواند جایگزین مناسبی برای زمان‌های خالی گردشگرانی باشد که برای تماشای جام جهانی فوتبال به این کشور سفر کرده‌اند.

کوهستان صاف؛ زیباترین منظره کیپ‌تاون

این کوهستان، مشهورترین کوهستان آفریقا است که حدود 1086 متر ارتفاع داشته و در کیپ‌تاون قرار دارد. صخره‌های سنگی و عمودی، دیواری بلند را روی جلگه صاف آن ایجاد کرده‌اند. این کوه که از پرجمعیت‌‌ترین و پربازدید‌کننده‌ترین مناظر کیپ‌تاون محسوب‌ می‌شود گونه‌های مختلفی از گیاهان را در خود جای داده است.

از بالای کوه می‌توان مناظر زیبایی از مرکز شهر، کوهستان‌های اطراف و اقیانوس را به خوبی مشاهده کرد علاوه بر آن از آنجایی که این منطقه به یکی از دلخواه‌ترین جاذبه‌های تفریحی شهروندان آفریقایی تبدیل شده،‌می‌توان گونه‌ای از فرهنگ ساکنان آفریقای جنوبی را نیز در آن دید.

با این وجود حتی اگر شما علاقه‌ای به صعود به ارتفاعات کوه به صورت پیاده ندارید می‌توانید سوار بر تله‌کابین‌هایی که هر شش دقیقه به نوک قله سفر می‌کنند، این تفریح را انجام دهید.

راه باغی؛ زیبا همچون بهشت

این جاده که 300 کیلومتر طول دارد راهی مملو از جاذبه‌های طبیعی است که از خلیج موسل تا پل پاول سوئر امتداد دارد. باید اذعان داشت که نه تنها را‌ه‌باغی بلکه تمام مسیر ساحلی 750 کیلومتری که از کیپ‌تاون تا بندر الیزابت کشیده شده جاذبه‌های متعددی را به بازدید‌کنندگان ارائه ‌می‌کنند.

این مسیر از کوهستان‌ها، پرتگاه‌ها، سواحل شنی،‌ جنگل‌های انبوه، مناطق غیر بیابانی و منطقه‌ای مملو از تنوع گیاهی و سبزیجات گوناگون تشکیل شده که در منطقه‌ای باریک، به جلب گردشگران می‌پردازند.

تفرجگاه‌های ساحلی متعددی نیز، به جذب گردشگران می‌پردازند، تفرجگاه‌هایی آرام و نزدیک به دریا که در آن می‌توان از دیدن تنوع حیات وحش همچون پنگوئن‌ها، دلفین‌ها و نهنگ‌ها لذت برد.

جزیره روبن؛ سمبل کشوری آزاد

در حدود 10 کیلومتر دورتر از شهر کیپ‌تاون می‌توان زندان سابق جزیره روبن را مشاهده کرد. این جزیره و زندان داخل آن یکی از مشهورترین شخصیت‌های آفریقای جنوبی را سال‌ها در خود نگاه‌ داشته بود، نلسون ماندلا، برنده جایزه نوبل و رئیس جمهور اسبق این کشور.

زندانی بودن چندین ساله نلسون ماندلا و دیگر شخصیت‌های سیاسی آفریقای جنوبی در زندان جزیره روبن، امروزه از این منطقه جاذبه‌ای توریستی ساخته است. در حال حاضر این جزیره نه تنها به عنوان میراث جهانی یونسکو بلکه به عنوان سمبلی از آزادی آفریقای جنوبی شناخته شده است.

غارهای استوک فونتین: گاهواره بشر

غارهای استوک فونتین در 50 کیلومتری شمال غرب ژوها‌نسبورگ واقع شده است.

این غارها نه تنها به دلیل سنگ‌های استالاگمیت (stalagmits) یا زیر گلفهشنگ و گلفهشنگ‌ها (stalatctites) خود از شهرتی فراوان برخوردار شده بلکه اکتشافات متعددی که در آن در خصوص نشانه‌هایی از وجود انسان‌های دو و نیم میلیون ساله صورت گرفته نیز این غارها را در ردیف میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است.

این غارها به دلیل یافته‌های دیگری همچون اکتشافات استخوان‌های چهار میلیون ساله که به پای کوچک شهرت یافته‌اند،‌نیز مشهور شده‌اند. به تازگی نیز مرکزی مربوط به نحوه تکامل بشر در این منطقه دایر شده است.

پارک ملی کروگر: صحراگردی با دوربین معمولی

تمام جهانگردانی که به آفریقا مسافرت می‌کنند حتماً باید تجربه یک صحرانوردی یا سافاری داشته و حیات‌وحش این قاره همچون شیرها و فیل‌ها را از نزدیک تماشا کنند. این صحرا‌نوردی دقیقاً همان چیزی است که می‌توان در پارک ملی کروگر آنرا مشاهده کرد.

پنج خط بزرگ این تور طبیعت‌گردی به نام‌های بوفالو، کرگدن،‌شیر، فیل و پلنگ،‌بخش‌های اصلی آن به شمار می‌روند. علاوه بر این پنج حیوان گردشگران می‌توانند 130 گونه پستاندار 480 گونه ماهی، 114 نوع خزنده و 468 نمونه از پرندگان مختلف را نیز در این سفر مشاهده کنند. از اینرو به هیچ عنوان تعجب نکنید و دوربین‌های خود را به همراه داشته باشید.

پارک بازی فیندا؛ اکوسیستم هفت‌گانه:

پارک بازی فیندا در 300 کیلومتری سواحل شرقی دوربان قرار دارد. این پارک یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق حفاظت شده آفریقای جنوبی به شمار رفته و در آن اکوسیستمی هفت‌گانه همچون نخل‌های ساوانه (savannnah) بوته‌های کوهستانی، جنگل‌های شنی و زمین‌های پراز خار و تیغ پوشش 140 کیلومتری از آن را در برگرفته است. این تنوع زیستی جغرافی‌دان‌ها،‌گیاه‌شناسان، زیست‌‌ ‌شناسان و بسیاری از جهانگردان دانشگاهی را از اقصی نقاط جهان به سوی خود جلب کرده است.

کوه تاریک و دره خروشان رودخانه بلاید:

کوهستان دارکنزبرگ(کوه تاریک)، مرتفع‌ترین کوه آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. جای شگفتی نیست اگر تصور کنیم این منطقه همان مرکز زمین در نظر گرفته شود. کوهستانی که الهام بخش خلق اثر مشهور ارباب حلقه‌ها بوده است.

دره رودخانه بلاید از زیباترین مناظر این کوهستان، در حدود 26 کیلومتر طول و 800 متر عمق داشته و به عنوان بزرگترین شگفتی طبیعی آفریقای جنوبی و یکی از بزرگترین دره‌های جهان محسوب می‌شود.

موزه آپارتاید؛ یادآور تاریخ آفریقای جنوبی

این موزه که در سال 2001 در شهر ژوهانسبورگ افتتاح شده یکی از پربازدید کننده‌ترین و تأثیربرانگیزترین موزه‌های این کشور به شمار می‌رود.

نمایش مسلسل گونه آغاز تاریخ خون‌بار آفریقا در سال 1948 و اتمام آن در سال 1994، تجربه‌ای سرشار از آوارگی مردم و استعمار زورگویان جاه‌طلب را به یاد بازدید‌کنندگان خود می‌آورد.

از برجسته‌ترین قسمت‌های این موزه نمایی از سلول‌ انفرادی زندان‌های نژادپرستان آفریقای جنوبی است که نشان دهنده تغییر و دگرگونی در این کشور محسوب می‌شود

منبع : khabaronline.ir

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.