‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

4.5
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اشباح میهمانان این هتل های متروکه هستند + تصاویر
26 مرداد 1396 09:00
0

در سراسر جهان هتل هایی وجود دارند که دیگر از آنها استفاده ای نمی شود اما ساختمان آنها نیز همچنان متروکه باقی مانده. بسیاری از این هتل ها داستان های افسانه ای و تاریخی و مهم تر از همه ماجراهای مخوف و راز آلودی برای گفتن دارند. هتل ها معمولا به دلایل مختلفی متروکه باقی می مانند ، از جمله ورشکستگی ، جنگ یا حتی اتفاقات و حوادث تخیلی. و یا حتی متروکه شدن برخی از هتل ها ، حتی اگر مشهور و خوشنام بوده باشند ، بی پاسخ باقی مانده است. با لست سکند همراه باشید تا نگاهی به 6 هتل متروکه در سراسر دنیا داشته باشید.

  1. هتل متروکه جزیره ایزو ( Isu Island ) – ژاپن

جزایر ایزو را در گذشته "هاوایی" ژاپن می خواندند. معمولا گردشگران متعددی به این جزیره سرازیر می شوند و در هتل هاچیجو رویال ( Hachijo Royal Hotel ) که زمانی بزرگترین هتل ژاپن بود اقامت می کردند. از زمان افتتاح این هتل ، هاچیجو رویال بارها به دلایل مختلفی بسته شده بود تا در نهایت در سال 2005 برای همیشه بسته باقی ماند. ساختمان این هتل امروزه به یک بنای متروکه در این جزیره تبدیل شده است اما همچنان زیبایی های طبیعی اطرافش آن را دیدنی می کنند. هرچند شاید دیگر کسی جرات رفتن سوی هتلی که در گوشه ای از یک جزیره متروکه باقی مانده را نداشته باشد.

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏                                      

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

  1. هتل شرایتون راروتونگا ( Sheraton Rarotonga ) – جزایر کوک

عجیب ترین داستانی که این هتل در جزیره کوک که نام شرایتون را به یدک می کشد دارد این است که ، تا به حال یک میهمان هم نداشته است. در حقیقت هیچکس در این هتل اقامت نکرده اما سازندگان آن هنگام ساخت این هتل با کمبود بودجه و در نهایت ورشکستگی مواجه شدند بنابراین ، ساخت هتل هیچگاه به اتمام نرسید. هرچند امروزه همچنان سر جایش باقی مانده ، نه خراب شده و نه ساخته شده است بلکه متروکه باقی مانده. شاید دلتان بخواهد اولین میهمان این هتل متروکه باشید ، اگرچه با رد شدن از سیم خاردارهای دور تا دور هتل می توانید به طور رایگان در آن اقامت کنید اما خدمات خوبی دریافت نخواهید کرد !

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

  1. هتل اولد آرلینگتون ( Old Arlington ) – لوییزیانا

این هتل قدیمی سالیان طولانی متروکه مانده است. صاحب این هتل که شخصی کالیفرنیایی بود از فروختن ملک خود به ایالت خودداری کرد بنابراین هتل متروکه باقی ماند نه به فروش رسید نه اجازه استفاده از آن وجود داشت. اما امروزه به موضوعی برای پچ پچ های محلی تبدیل شده است چرا که محلی های این منطقه معتقدند این هتل تسخیر شده است و کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد.

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

  1. بوکور پالاس ( Bokor Palace ) – کامبوج

این ساختمان تاریخی متروکه به روی عموم باز است. این هتل در سال 1925 ساخته شده اما گفته می شود طی ساخت این هتل که شامل مجموعه ای از هتل ، فروشگاه ، کازینو ، دفتر پست و آپارتمان می شد ، حداقل 1000 کارگر کامبوجی جان خود را از دست دادند. همین ماجرا موجب شد تا 20 سال بعد ، سالهای 1940 ، بوکور پالاس به یک شهر ارواح تبدیل شود. با وجود اینکه این مجموعه به روی عموم باز است اما کمتر کسی جرات دارد وارد مجموعه ای که در آن ارواح زندگی می کنند شود. هرچند اینجا به یک مکان محبوب عکاسان تبدیل شده است ، بسیاری از آنها برای به تصویر کشیدن چیزی که شهر ارواح می نامند به این نقطه می آیند.

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

  1. هتل بلودر ( Belvedere ) در دوبروونیک – کرواسی

هتل بلودر زمانی یک ریزورت 5 ستاره لوکس در کنار آب بود. در سال 1991 ، 6 سال پس از افتتاح ویژه این ریزورت ، هتل بلودر در اثر جنگ و حمله نیروهای صرب ، نابود شد. حتی در اثر این جنگ ، مناطق اطراف این هتل نیز صدمات زیادی دیدند. همین موجب شد تا بسیاری از مردم این منطقه از این هتل بعنوان پناهگاه خود استفاده کنند.

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

  1. هتل مدیسون ( Madison Hotel ) در فونیکس – آریزونا

آخرین هتل متروکه ای که در این لیست قرار گرفته است هتلیست که اگرچه مدتها نام متروکه را یدک کشید اما بالاخره نابود شده و دیگر حتی همان بازمانده های متروکه اش نیز سرجایش قرار ندارد. هتل مدیسون در سالهای اخیر علی رقم مخالفت های مردم محلی ، خراب شده است چرا که آریزونا دیگر قادر به نگهداری از ساختمان های قدیمی نبود بنابراین مجبور به تخریب بسیاری از آنها شد که یکی از آنها هتل محبوب مدیسون بود.  مدیسون برای مردم این منطقه به یک نماد تبدیل شده بود ، هتلی متروکه که شاید سالها کسی در آن تردد نمی کرد اما همچنان کسی ترسی از حضور این هتل در کنار خیابان نداشت.

‏6 هتل متروکه در سراسر جهان ‏

با اینکه بسیاری از این هتل ها بعد از متروکه ماندن چهره ای زشت و گاها ترسناک به خود گرفته اند اما در خود تاریخ مهمی را نگه داشته اند. اگرچه به نظر نمی رسد سایر هتل های متروکه این لیست هم تا ابد به همین شکل باقی بمانند و بالاخره روزی فرا می رسد که ارواح داخل این هتل ها نیز هتل را ترک کرده و بالاخره نوبت به بازسازی یا خراب کردن آنها می رسد.

منبع : earthporm

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.