کاوش‌ها در شهر پنج هزار ساله ترکیه اتمام یافت

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کاوش‌ها در شهر پنج هزار ساله ترکیه اتمام یافت
07 مهر 1389 00:00
0

شهری پنج هزار ساله در ترکیه که یکی از مراکز اصلی اسقف نشین در سده‌های اول مسیحیت به شمار می‌رود، به دست باستان‌شناسانی آلمانی بازسازی شد.

 


به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ این شهر که ازانویی(Aizanoi) نام داشته و از آن به عنوان افسوس ثانی ترکیه نام می‌برند، در بخش غربی ترکیه امروز قرار گرفته و سابقه آن به سه هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد.
به گفته باستان‌شناسان، این شهر به رغم تاریخ و قدمت طولانی خود دوران شکوه کوتاهی داشته است. این شهر در قرن‌های دوم و سوم میلادی مرکز اسقف نشین‌های عصر بیزانس به شمار می‌رفته است.
علاوه بر آن،‌ معبد زئوس که یکی از سالم‌ترین معابد تمام منطقه آناتولیا است در این شهر قرار داشته و همچنین سالن تأتری با ظرفیت 20 هزار صندلی و ورزشگاهی با ظرفیت 13 هزار و 500 صندلی نیز با قدمتی چند هزار ساله در آن قرار دارند.
دو حمام عمومی با تزییناتی از موزاییک،‌ پنج پل که روی رودخانه این شهر نصب شده و هنوز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، یک سد باستانی،‌ ساختمانی تجاری، خیابان‌هایی باستون‌های دو طرفه، قبرستان و غاری متعلق به یکی از الهه‌های باستان یونان، از دیگر آثاری است که در این شهر قرار دارند.
گفتنی است مرمت گران و کاوش گران این شهر را گروهی از دانشگاه فرایبورگ آلمان تشکیل می دادند که از شانزدهم ماه اوت تا 26 سپتامبر در این منطقه به فعالیت مشغول بودند.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.