لوکس ترین هتل های آسیا که در سال 2018 افتتاح می شوند

4.5
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
لوکس ترین هتل های آسیا در سال 2018 +تصاویر
28 شهریور 1397 09:00
0

به نظر می‌رسد که هر روز هتلی در آسیا افتتاح می‌شود. در واقع سرمایه‌گذاران این‌طور پیش‌بینی کرده‌اند که تا صدها سال آینده هجوم گردشگران به این قاره ادامه خواهد داشت. آمارها نشان می‌دهند که در سال 2016 صنعت گردشگری در آسیا 9 درصد افزایش داشت و این عدد تا سال 2030 به طور میانگین به 536 میلیون گردشگر در سال خواهد رسید. این آمار و ارقام نشان می‌دهند که ساخت هتل می‌تواند از پرسودترین تجارت‌ها باشد و حالا سرمایه‌داران بر آن شده‌اند تا بهترین مکان‌ها را برای ساخت هتل‌هایشان انتخاب کنند و اقامتی لوکس و منحصربه‌فرد را برای میهمانانشان رقم بزنند.

در سال 2018 بسیاری از هتل‌های هیجان‌انگیز و لوکس در آسیا افتتاح خواهند شد یا چند ماهی‌ست که کار خود را آغاز کرده‌اند. حالا برندهای تجاری بزرگ دنیا در بازار رقابتی هتل‌های آسیا وارد شده‌اند و همه روزه به ایده‌های جدیدی تحقق می‌بخشند. در این مطلب باهم مروری می‌کنیم بر بهترین و لوکس‌ترین هتل‌هایی که در سال 2018 افتتاح خواهند شد. این اقامتگاه‌ها اسکانی عالی را برای میهمانان به ارمغان خواهند آورد از اقامت در کنار سواحل گرفته تا در میان کویر و دشت‌های بی آب و علف، هر نوع اقامتی که مدنظرتان باشد در این لیست وجود دارد.

1-هتل لوکس هنگ کنگ

هتلی در شهر هنگ کنگ چین ساخته شده است که (The Murray) نام دارد؛ پیش‌بینی می‌شود که این اقامتگاه به برترین هتل سال 2018 تبدیل شود. موقعیت خوب و قرار گیری در مرکز شهر، فضای زیباسازی شده با گیاهان و بنای لوکس از ویژگی‌های خاص هتل لوکس هنگ کنگ هستند.

طراحی و ساخت این هتل را شرکت (Foster + Partners) بر عهده داشت. بد نیست بدانید که از سال 1960 این اقامتگاه را به صورت سه بعدی طراحی کرده بودند و از همان زمان طراحان سعی داشتند که بنایشان بهترین نورگیر را داشته باشد و فضایش میهمانان را مجذوب خود کند.

سرانجام هتل (The Murray) در ژانویه‌ی سال 2018 افتتاح شد. حالا این اقامتگاه با 336 اتاق و ویژگی‌هایی چون سرویس بهداشتی سراسر مرمرین، چشم‌اندازی زیبا، دکوراسیون داخلی چوبی و... پذیرای گردشگران است.

آدرس: چین، مرکز شهر هنگ کنگ، خیابان Cotton Tree Dr

The Murray

The Murray

2-هتل شگفت انگیز ماکائو

وقتی درباره‌ی هتل‌های ماکائو صحبت می‌شود عقیده بر آن است که هرچه بزرگتر، بهتر. حالا هتلی به نام مورفئوس (Morpheus) در این جزیره ساخته شده که علاوه بر بزرگی، طرح باشکوهی دارد. این هتل یکی از بزرگترین پروژه‌هایی‌ست که توسط معمار مشهور بریتانیایی-عراقی زها حدید به انجام رسید؛ البته این بانوی قدرتمند در سال 2016 درگذشت و شاهد اتمام این هتل نبود.

طراحی و شکل و شمایل این آسمان خراش به گونه‌ایست که گویا از سرزمینی خارج از کهکشان ما آمده و دلیل اصلی این موضوع پیچ‌وخم‌های به‌ جایی‌ست که در نمای ساختمان به کار رفته است. این اقامتگاه شاهکار 870 اتاق و ویلا دارد و یک استخر فوق‌العاده و باشکوه هم در طبقه‌ی چهلمش به چشم می‌خورد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این هتل دارای دو پل نیز هست که بر زیبایی بنا افزوده‌اند، داخل این پل‌ها رستوران‌های هتل قرار دارند. سرآشپز اصلی رستوران نیز یک آشپز فرانسوی مشهور است که تا به حال جوایز بین‌المللی متعددی را از آن خود کرده است. اقامتگاه لوکس ماکائو در بهار امسال افتتاح شد.

آدرس: ماکائو، خیابان Estrada do Istmo Cotai

Morpheus

Morpheus

3- خاص ترین هتل چین

کمتر هتلی در چین در میان جنگل قرار دارد و سبک و سیاق سنتی خود را حفظ کرده است؛ اما در هشتم ماه ژانویه‌ی سال 2018 هتلی به نام (Amanyangyun) در ژاپن افتتاح شد که این ویژگی‌های خاص را دارد. برای زیباتر شدن فضای این هتل و حفاظت از گونه‌های گیاهی خاص ژاپن، هزاران درخت را از نواحی مختلف کشور و جنگل‌های گوناگون به محوطه‌ی این اقامتگاه آوردند و میهمانان حالا می‌توانند از وجودشان لذت ببرند.

هتل جذاب چین در اطراف شهر شانگهای واقع شده است و تمکیل آن 15 سال زمان برد. معمار زبردست این بنا نیز (Kerry Hill) نام دارد که تا به حال ساختمان‌های متعددی به سبک نوین و کهن ساخته است. وی در بنای این اقامتگاه شاهکارهایی چون سالن‌های مخصوص یوگا و اسپا، استخر، 5 رستوران باشکوه و... را آفریده است.

آدرس: چین، استان مینهانگ، جاده‌ی Yuanjiang

Amanyangyun

 Amanyangyun

4-هتل زیبای پکن

اقامتگاهی در شهر پکن به نام (Mandarin Oriental Qianmen) ساخته شده است که به خوبی توانسته سبک سنتی و مدرن مردم چین را به تصویر بکشد. این هتل در محله‌ای تاریخی واقع شده و فاصله‌ی کمی با میدان معروف تیان‌آنمن دارد. اقامت در این هتل برای مهیمانان این امکان را فراهم می‌کند که در قلب شهر مدرن پکن به سبکی سنتی اقامت کنند و با تاریخچه‌ و فرهنگ مردم این دیار بیشتر آشنا شوند.

از امکانات خوب این هتل می‌توان به باغ‌های متعدد به سبک چینی، رستوران‌ها و کافه‌ها، شیرینی‌فروشی جذاب، سالن اسپا و... اشاره کرد.

آدرس: پکن، خیابان Hutong Quarter

Mandarin Oriental Qianmen

Mandarin Oriental Qianmen

5-هتل جذاب اندونزی

شاید بسیاری از شما عزیزان همواره رویای موج‌سواری را در سر می‌پروانید و همیشه با خود می‌گویید که در فرصتی مناسب حتما این ورزش مهیج را خواهید آموخت. در کشور زیبای اندونزی هتلی لوکس به نام(COMO Uma Canggu) افتتاح شده که مکانی رویایی برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی و به‌ویژه موج‌سواری‌ست.

این هتل زیبا در بالی و ضلع شمالی ساحل معروف (Seminyak) قرار دارد و چشم‌اندازی باورنکردنی را در اختیار میهمانانش قرار می‌دهد. اگر در جستجوی هتلی هستید که مکانی باشد برای دور شدن از شلوغی‌های شهر و مامنی آرام را برایتان فراهم کند، این هتل از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. البته توجه داشته باشید که علاوه بر خدمات اسپا، ماساژ و ... که اقامتی سرشار از آرامش را برایتان رقم خواهد زد، در اینجا امکان انجام انواع تفریحات هیجانی نیز وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های جذاب این اقامتگاه می‌توان به سالن بدنسازی، ماساژها و درمان‌های سنتی، بار آبمیوه و رستوران‌ها و... اشاره کرد. در این میان استخرهای خصوصی روی بام و وجود 3 سرویس بهداشتی در اتاق‌ها از شاخص‌ترین امکانات هتل به حساب می‌آیند.

آدرس: اندونزی، بالی، منطقه‌ی kabupaten badung، ساحل Echo

COMO Uma Canggu

COMO Uma Canggu

6-هتلی شگفت انگیز بر روی هیمالیا

در ماه آگوست گذشته هتلی به نام (Six Senses Bhutan) افتتاح شد اما اینجا تنها یک اقامتگاه زیبا و راحت نیست بلکه امکاناتی بسیار فوق‌العاده و چشم‌اندازی باورنکردنی دارد. این هتل بر فراز هیمالیا ساخته شده است، صاحبان اینجا مکانی بکر و زیبا را برای هتل انتخاب کردند تا اقامتی فراموش نشدنی را برای میهمانانش فراهم کنند.

این اقامتگاه رویایی 82 ویلا و اتاق دارد که هریک دارای امکانات مخصوص به خود هستند. حالا که کمی با هتل سیکس سنس بوتان آشنا شدید بد نیست بدانید که معنای نام آن "تجربه‌ی سفر" است. به این معنا که میهمانان هتل می‌توانند در 6 محله‌ی مختلف اقامت کرده و تجربه‌های مختلفی به‌دست بیاورند. بله، ویلاهای این هتل در 6 محله‌ی مختلف پخش شده‌اند. از همه جالب‌تر این که میهمانان می‌توانند هر یک از شب‌های اقامتشان را در یکی از ویلاها سپری کنند.

میهمانان با اقامت در این هتل تجربه‌هایی چون آشنایی با زندگی بومیان، گردش در زمین‌های کشاورزی، لذت بردن از صدای پرندگان، قدم زدن زیر باران، تماشای چشم‌انداز هیمالیا و ... را به دست خواهند آورد.

Six Senses Bhutan

Six Senses Bhutan

7-اقامتی رویایی در کامبوج

شرکت‌های مختلفی که در زمینه‌ی اکوتوریسم فعالیت می‌کنند، دست‌به‌دست هم دادند تا اقامتگاهی لوکس و جذاب را بسازند که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. حالا شاهدیم که آنها توانستند در کامبوج چنین اقامتگاهی افتتاح کنند، این هتل جذاب (Shinta Mani Wild) نام دارد.

طراحی اقامتگاه جذاب کامبوج بر عهده‌ی شرکت (Bill Bensley) بود و به‌راستی توانست به خوبی پروژه را به اتمام برساند. این اقامتگاه در ماه آگوست 2018 به بهره‌برداری رسید و حالا علاقه‌مندان می‌توانند برای تجربه‌ی سکونت در آن به ضلع جنوبی پارک ملی(Cardamom) بروند. میهمانان این هتل بر رودخانه مشرف هستند و به راحتی می‌توانند از تماشای بازی ماهی‌ها لذت ببرند یا به پیاده‌روی در دامان طبیعت بپردازند.

حمام در طبیعت، خرید پارچه‌های دست‌باف، ماهیگیری، جنگل‌نوردی، فیل سواری، سالن اسپا و رستوران‌های گوناگون و... تنها بخشی از ویژگی‌ها و امکانات این هتل هستند.

Shinta Mani Wild

Shinta Mani Wild

8-اقامتی به یاد ماندنی در سریلانکا

سریلانکا از آن مقاصدی‌ست که در چندسال گذشته در نزد گردشگران محبوبت زیادی به‌دست آورده است به همین خاطر هر سال بر شمار هتل‌هایش افزوده می‌شود. حالا قرار است در تابستان امسال هتلی به نام (Alila Koggala) افتتاح شود که اقامتی به‌یادماندنی را برای میهمانانش فراهم کند.

این اقامتگاه در میان طبیعت واقع شده است به طوری که ساکنانش می‌توانند با چند دقیقه پیاده‌روی از دریاچه، آبشار یا جنگل دیدن کنند. اقامت در این هتل به صورت سوئیت‌های مجزاست؛ هر خانواده باید یک سوئیت را رزرو کرده و از امکانات عمومی هتل استفاده کنند. در اطراف سوئیت‌ها امکاناتی چون کلوب کودکان، رستوران‌های گوناگون، سالن اسپا و... وجود دارد و همه می‌توانند از آن ها بهره‌مند شوند.

آدرس: سریلانکا، منطقه‌ی Galle، روستای Habaraduwa، نزدیک دریاچه‌ی Koggala

Alila Koggala

Alila Koggala

9-هتل زیبای لائوس

در یکی دو سال اخیر لائوس میزبان گردشگرانی‌ست که برای تماشای میراث جهانی یونسکو به سوی این دیار می‌آیند. همین موضوع باعث شده تا هتلی به نام (Rosewood Luang Prabang) در این کشور ساخته شود. اقامت در این هتل به صورت اسکان در سوئیت‌های لوکس است. اگر اینجا را برای اقامت انتخاب کنید حتما سفری پرزرق و برق و تجاربی جدید در انتظارتان خواهد بود. اینجا دارای 23 سوئیت لوکس است و این امکان برای میهمانان فراهم شده تا هر زمانی که اراده کنند از تماشای آبشار و جنگل لذت ببرند و طعم غذاهای خوش رنگ و لعاب را در رستوران‌ها بچشند.

آدرس: لائوس، شهر لوآنگ پرابانگ، روستای Nauea

Rosewood Luang Prabang

Rosewood Luang Prabang

10-اقامت رویایی در جزایر فیجی

شاید وقتی نام جزایر فیجی به میان می‌آید، تصورش را هم نکنید که بتوان در این جزایر دورافتاده اقامت لوکسی را تجربه کرد اما جالب اینجاست که یکی از بهترین و شیک‌ترین هتل‌های سال 2018 در ماه مارس گذشته در فیجی افتتاح شد. این هتل که (Six Senses Fiji) نام دارد در جزیره‌ی مالولو (Malolo) واقع شده است.

این هتل رویایی دارای 90 ویلای ساحلی‌ست که هر یک از آنها امکانات جالبی دارند که از مهم‌ترینشان می‌توان به تنیس، قایق‌سواری، ماهیگیری، غواصی و... اشاره کرد. نباید از یاد برد که این اقامتگاه طوری ساخته شده که به محیط زیست کمترین آسیب را برساند.

آدرس: فیجی، جزیره‌ی مالولو

هتل فیجی

هتل فیجی

منبع: CNN

زهرا میرزایی