ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

4.3
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏+ تصاویر
05 مرداد 1396 09:20
0

حتما درباره ممنوعیت وسایلی که با خود نمی توانید به داخل هواپیما ببرید نکاتی را می دانید ، همانند ممنوعیت همراه بردن هرگونه مایعات. اما علاوه بر این ممنوعیات ، چه چیزهای دیگری وجود دارد که نمی توانید در پرواز ببرید و احتمالا نمی دانید که ممنوع است. با ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است آشنا شوید.

  1. میخ چادر

اگر می خواهید به کمپ بروید و در طبیعت اقامت کنید باید دقت داشته باشید که میخ های چادر شما اجازه  ورود به هواپیما را ندارند ! بنابراین میخ ها را همراه با چمدانتان به بار تحویل دهید تا در نهایت با چادری که هیچ میخی برای اتصال ندارد مواجه نشوید.

ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

  1. چندین فندک

این را باید بدانید که شما اجازه ندارید هر شی ئی که امکان دارد به خودتان یا سایر مسافران هواپیما صدمه بزند را با خودتان به داخل هواپیما ببرید. شما می توانید یک فندک با خودتان به داخل هواپیما ببرید اما اجازه استفاده از آن را ندارید و بیش از یک فندک نیز مجاز نیست.

ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

  1. سوپ

قوانین در همه حال یکسان هستند ، وقتی از ممنوعیت بردن مایعات به داخل هواپیما صحبت می کنیم چه لوازم آرایشی باشد چه آب آشامیدنی ، ممنوعیت ممنوعیت است. شاید بگویید شخص دیگری با خودش اسنک به داخل هواپیما برده است اما شما حق ندارید یک کاسه سوپ ببرید ! اگر می خواهید در طول سفر سوپ یا نودل بخورید آن را به صورت خشک خریداری کنید و داخل هواپیما درخواست کنید که برایتان در آن ظرف آب جوش بریزند تا درست شود و یک سوپ داغ و تازه میل کنید.

ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

  1. چند ظرف مایع جداگانه

اگر فکر می کنید می توانید قوانین نبردن مایعات به داخل هواپیما را با دسته بندی کردن آنها در ده ظرف کوچک ، دور بزنید اشتباه می کنید. چه شما یک ظرف 100 میلی لیتری مایع با خودتان ببرید چه ده ظرف کوچک که مجموعشان 100 میلی لیتر شود ، شما از محدودیت خودتان استفاده کرده اید و ظرف یازدهم رو نمی توانید ببرید. ضمن اینکه این ظروف باید در کیف پلاستیکی قابل مشاهده دسته بندی شود و حداکثر حجم آن 20 سانتی متر در 20 سانتی متر باشد.

ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

  1. دارو

قوانین دارو شاید در فرودگاههای مختلف متفاوت باشد ، شاید شما بتوانید یک قرص مسکن با خودتان به داخل هواپیما ببرید تا از سردرد رها شوید اما نمی توانید تعداد زیادی دارو و قرص با خودتان ببرید مگر اینکه پیش از آن ، فرودگاه را از حمل آن مطلع کنید و یا نسخه پزشک همراه داشته باشید که در پرواز نیاز به داشتن چنین داروهایی دارید. در غیر این صورت ممکن است با مشکل مواجه شوید.

ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

  1. راکت بدمینتون

شاید با خودتان فکر کنید چه کسی با خودش راکت بدمینتون به داخل هواپیما می برد !؟ اما همراه بردن وسایل ورزشی زیاد در پروازها رخ می دهد و همین موجب شده تا قوانینی درباره آنها در نظر گرفته شود. برای مثال راکت های کوچک تر و سبک تر را می توان به داخل هواپیما برد ولی راکت های بزرگ و سنگین ممنوع هستند.

ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

  1. چوب ماهیگیری

اگر می خواهید برای ماهیگیری به سفر بروید باید بدانید چطور وسایل ماهیگیری را همراه خودتان ببرید. حتی اگر جادادن چوب ماهیگیری در چمدانتان کار سختی است و مجبورید چوب ماهیگیری به این بزرگی را با خود به داخل هواپیما ببرید باید قبل از اینکه سرخود این کار را بکنید و آن را در مسیر از شما بگیرند و دیگر سفر ماهیگیریان خراب شود ، پرس و جو کنید که چطور می توانید این وسیله را همراه ببرید و در صورت نیاز آن را بسته بندی کنید و تحویل بار دهید یا بسته بندی شده وارد هواپیما کنید.

ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

  1. دریل

ابزاری نظیر دریل ، پیچ گوشتی ، چکش یا حتی پیچ را نمی توانید با خود به داخل هواپیما ببرید حتی اگر شغلتان ایجاب می کند که این  وسایل فنی را در سفر همراه خود داشته باشید.

ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

  1. فشفشه و هر چیزی که شعله ور می شود

اگر برای تعطیلات در روز خاصی به سفر می روید و فکر می کنید حتما باید چهارشنبه سوری خود را در سفر با روشن کردن انواع فشفشه بگذرانید ، باید بدانید که اجازه ندارید هیچ وسیله شعله ور شدنی را با خود به داخل هواپیما ببرید.

ده چیز عجیبی که در پرواز ممنوع است ‏

منبع : skyscanner

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.