بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

4.9
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین و جالبت ترین سوغاتی های سئول+ تصاویر
21 مرداد 1396 08:00
0

سوغاتی های زیادی هستند که می توانید از سفر به سئول با خود به همراه بیاورید. برای خیلی ها، لوازم آرایش کره ای اولین انتخاب است که هم می توانند برای خودشان و هم برای دوستانشان تهیه کنند. اگر به دنبال اقلام سنتی تر هستید، محصولات کاغذی هانجی حرف های زیادی در مورد صنایع و خلاقیت کره ایها برای بازگو کردن دارند. در ادامه لیستی از بهترین سوغاتی های سئول را به شما ارائه می دهیم:

  1. لوازم آرایش کره ای

لوازم آرایش کره ای بی شک باید در لیست خریدهای خانم ها از هر نقطه ای از کره ی زمین قرار گیرد. در کره اقلام زیادی از این دسته برای خرید وجود دارند اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما کرم های BB and CC را تهیه کنید که علاوه بر کیفیت خوب، در حال حاضر بسیار محبوب هستند.

اگر در مورد اینکه از کدام برند لوازم آرایشی تهیه کنید، مطمئن نیستید، راه امن تر را انتخاب کرده و روی محبوب ترین گزینه ها تمرکز کنید که از آن جمله می توان به Face Shop، Etude House، Tonymoly، Missha، Laneiga و Skinfood اشاره کرد.

رنج قیمتی: 5-50 دلار آمریکا

از کجا خرید کنیم؟

  • میونگدونگ
  • مغازه های زیبایی و سلامتی
  • فروشگاه های بزرگ
  • مغازه های دیوتی فری

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

  1. ماسک های صورت کره ای

ماسک های زیبایی کره ای حتما باید جایگاهی جداگانه را در لیست خرید شما به خود اختصاص دهند چرا که به طرز چشمگیری ارزان هستند و در ضمن عملکرد شگفت انگیزی نیز دارند.

این ماسک ها در حقیقت ورق های ژلی، کاغذی یا پارچه ای هستند که حاوی مواد طبیعی برای تغذیه ی پوست می باشند. قرار دادن این ماسک ها بر روی صورت شاید شما را شبیه شخصیت فیلم های ترسناک کند، اما اثرات بعدی به قدری خوب هستند که ارزش استفاده دارند.

این ماسک ها دارای گستره ی متنوعی هستند و در بسته بندی های 5-10 تایی ارائه می شوند.

رنج قیمتی: 8-40 دلار برای هر بسته

از کجا خرید کنیم؟

  • مغازه های زیبایی در میونگدونگ
  • مغازه های زیبایی و سلامتی در سطح شهر
  • فروشگاه های بزرگ
  • مغازه های دیوتی فری

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

  1. چای سنتی کره ای

چای سنتی کره ای نوشیدنی های دمی هستند که از بخش های خشک شده ی گیاهان مفید برای سلامتی مانند برگ نعناع، گل مرکبات، میوه ی آلو و ریشه ی جنسینگ تهیه می شوند. دانه ها و انواع لوبیا نیز از جمله موادی هستند که در هنر تهیه ی چای کره ای مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر در برنامه ی سفر خود، رفتن به یک چایخانه ی کره ای را نیز در نظر گرفته اید، احتمالا به سرعت عاشق این نوشیدنی های سالم خواهید شد. بنابراین حتما برای عزیزان خود در خانه نیز از این چای های خوش طعم تهیه کنید.

رنج قیمتی: 12-42 دلار آمریکا

از کجا خرید کنیم؟

  • سوپرمارکت ها
  • مغازه های خواروبار فروشی
  • فروشگاه های بزرگ

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

  1. GIM (جلبک دریایی برشته و بسته بندی شده)

GIM در واقع همان ورژن کره ای نوری ژاپنی است. این محصولات، جلبک دریایی خشک شده طعمدار بوده و به داشتن ویژگی های سلامتی بسیاری معروف هستند. GIM معمولا با نمک و روغن کنجد طعمدار می شود و شما می توانید به همین صورت آن را مصرف کنید یا اینکه دور برنج بپیچید و از آن لذت ببرید.

در سنت های قدیمی کره ای و در عید شکرگزاری کره ای (چوسوک) و همین طور سال جدید، gim معمولا در کنار میوه های تازه به عنوان هدیه تقدیم می شده است. این روزها، gim یکی از سوغاتی های محبوب می باشد که بسیاری از بازدیدکنندگان آن را همراه خود به خانه می برند.

این غذای خشک شده به شکل گسترده ای در سوپرمارکت ها و خواروبار فروشی ها در دسترس است و همین موضوع خرید آن را آسان می کند، حتی اگر زمان محدودی داشته باشید.

رنج قیمتی: 4 دلار آمریکا برای هر بسته ی 6-10 تایی

از کجا خرید کنیم؟

  • سوپرمارکت ها
  • خواروبار فروشی ها
  • فروشگاه های بزرگ

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

  1. جوراب های بامزه

بچه دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است می توانید چند جفت از جوراب های بامزه ی کره ای با نقش حیوانات و تصاویر کارتونی برای آنها تهیه کنید.

بچه ندارید؟ همچنان می توانید از این جوراب های بانمک برای خودتان یا دوستانتان تهیه کنید. این جوراب ها طرح های بسیار مختلفی دارند که به جوراب به عنوان بخشی از پوشاک روزمره هویت جدیدی می دهند.

اگر قصد کشف و بررسی مناطق خرید محبوب سئول مانند میونگدونگ را دارید، قطعا با این جوراب ها در کنار سایر سوغاتی های کره ای مواجه خواهید شد. در سئول حتی ماشین های خرید برای تهیه ی جوراب وجود دارند.

رنج قیمتی: 1 دلار آمریکا

از کجا خرید کنیم؟

  • منطقه ی خرید میونگدونگ
  • بازار نامدائمون
  • فروشگاه های بزرگ
  • منطقه ی خرید دانگدائمون

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

  1. جنسینگ کره ای

جنسینگ را به خاطر خواص سلامتی متعدد آن می شناسند. اینگونه گفته می شود که کره مرغوب ترین نوع جنسینگ دنیا را پرورش می دهد که این موضوع مرهون آب و هوا و ویژگی های جغرافیایی خود است.

در حقیقت، سه نوع جنسینگ کره ای در بازار وجود دارد: جنسینگ در شکل طبیعی خود به نام «سوسام»، جنسینگ خشک شده به نام «بائکسام» و جنسینگ بخارپز و سپس خشک شده به نام «هونگسام».

اگر شما با این داروی سنتی آسیایی آشنایی ندارید، می توانید محصولات حاوی جنسینگ مانند چای جنسینگ، شکلات جنسینگ و مکمل های سلامتی جنسینگ (به جای جنسینگ خالص) را تهیه کنید.

رنج قیمتی:

از 60 دلار آمریکا برای 600 گرم جنسینگ

از 3 دلار آمریکا برای هر بسته چای جنسینگ

از کجا خرید کنیم؟

  • بازار نامدائمون
  • بازار گیونگدونگ یاکنیونگ
  • مغازه های دیوتی فری
  • سوپرمارکت ها

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

  1. آثار هنری هنرمندان جوان کره ای

برای دوستدارن هنر و طرفداران مد،گنجینه ی بزرگی از آثار خاص هنرمندان جوان کره ای در بازار هونگدائه وجود دارد.

شما می توانید در میان این مجموعه ها انتخاب های جالبی از صنایع دستی، جواهرات خاص، حکاکی روی چوب و نقاشی های آبرنگ داشته باشید. در این بازار برای هر کس با هر سلیقه ای چیزی وجود دارد و شما مطمئن خواهید شد که هر قطعه نیز اصل است. خرید از این بازار، بهترین راه برای حمایت از هنرمندان جوان محلی است.

همچنین صحبتی کوتاه با شخص هنرمند می تواند داستان جالبی درباره ی اثر هنری در اختیار شما قرار دهد که به همراه قطعه ی خریداری شده به عزیزان خود تقدیم کنید.

تجربه ی خرید در این بازارها همچنین می تواند با خوردن غذایی خوشمزه در محیطی سرزنده در کنار اجرای موسیقیدان های جوان، ارتقا یابد.

بازار هونگدائه هر شنبه (از مارچ تا نوامبر) باز است.

رنج قیمتی: از 5 دلار آمریکا به بالا

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

  1. محصولات کاربردی هانجی Hanji

هانجی به کاغذ دست ساز سنتی کره ای اشاره دارد که از پوست درخت شاتوت تهیه می شود. این کاغذ مقاوم بعدا برای تهیه ی محصولات مختلفی همچون کاغذ دیواری، لامپ، جعبه، بادبزن و لوازم التحریر مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مختلفی از این محصولات وجود دارند که می توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید که از آن جمله می توان به عروسک های هانجی و قاب عکس های هانجی اشاره کرد.

در سئول، تعداد زیادی مغازه ی صنایع دستی وجود دارد که در آنجا می توانید طرز ساخت این محصولات را نیز یاد بگیرید و در نهایت محصول دست ساز خود را برای عزیزانتان سوغات ببرید که مسلما هیچ چیزی خاص تر از آن وجود ندارد.

رنج قیمتی: از 1 دلار آمریکا به بالا

از کجا خرید کنیم؟

  • هانجی چوئه ئوک
  • منطقه ی اینسادونگ
  • مرکز فرهنگی جئونجو فن

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

  1. قاب موبایل های بامزه

قاب های موبایل دارای صنعتی جداگانه در کره هستند و این موضوع از آنجا ناشی می شود که جمعیت زیادی در کره از تلفن همراه استفاده می کنند. این داستان را با علاقه ی کره ای ها برای چیزهای بانمک ترکیب کنید و در انتها مجموعه ای از طرح های خیلی جالب برای قاب موبایل خواهید داشت.

از آنجا که نمونه های این چنینی را تنها در کره می یابید و خرید بسیاری از آنها در کشور خودتان ممکن است سخت باشد، بهتر است تا در سئول هستید فرصت را از دست ندهید و تعدادی از آنها را تهیه کنید. شما می توانید طرح مورد علاقه تان را انتخاب کنید و برای دوستانتان نمونه هایی که با این طرح هماهنگ هستند را بیابید. همچنین می توانید نمونه های دوتایی قاب برای زوج ها را تهیه کنید.

رنج قیمتی: از 8 تا 25 دلار آمریکا

از کجا خرید کنیم؟

  • منطقه ی خرید میونگدونگ
  • منطقه ی خرید هونگدائه
  • منطقه ی خرید گانگنام

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

  1. میان وعده ی توکبوکی Tteokbokki

توکبوکی یا همان کیک های برنج محبوب کره ای با سس تند و شیرین در میان آن دسته غذاهایی است که طرفداران غذا به هنگام گشت و گذار در سئول حتما باید آن را امتحان می کنند. از این کیک های برنج خوشتان آمده و دوست دارید طعم این غذای خیابانی سئول را بار دیگر در خانه ی خود نیز بچشید؟ بسته های میان وعده ی توکبوکی را خریداری کنید که در کره نیز محبوبیت زیادی دارند.

برخی از افراد ممکن است این چیپس های لوله ای را شیرین تر و کمی ملایم تر ( از نظر تندی) از توکبوکی واقعی بیابند، اما مزه ی اصلی در حقیقت وجود دارد و می تواند هوس ناگهانی شما را برای چشیدن توکبوکی فرو نشاند.

میان وعده های توکبوکی همچنین هدیه ای جالب برای دوستان و همکاران شما هستند که به چیپس و غذاهای تند علاقه دارند. ضمن اینکه این سوغاتی ها را می توانید به راحتی داخل جعبه یا چمدان خود جا دهید.

رنج قیمتی: 2 دلار آمریکا

از کجا خرید کنیم؟

  • سوپرمارکت ها
  • خواروبار فروشی ها
  • فروشگاه های بزرگ

 

بهترین و جالب ترین سوغاتی های سئول

 

منبع: therealtravelers