بولونیا، منهتن دیروز!

4
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بولونیا، منهتن دیروز! + تصاویر
18 مرداد 1396 10:00
0

درقرون وسطی، شهر بولونیا در شمال ایتالیا بی شباهت به منهتن امروزی نبوده است. صدها برج بلندمرتبه در میان سقف های قرمز رنگ به آسمان برخاسته بودند. این برج ها در واقع نمادهایی بودند که توسط خانواده های ثروتمند شهر برای نشان دادن اهمیت و قدرت آنها ساخته می شدند.

بین قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی، بولونیا 180 برج و احتمالا حتی بیشتر از این تعداد داشته است. در قرن سیزدهم، تعداد زیادی از این برج ها تخریب شدند و یا به سادگی فرو ریختند. آن برج هایی که باقی ماندند بعدها به شیوه های مختلف مورد استفاده قرار گرفتند که از آن جمله می توان به زندان، برج شهر، مغازه یا ساختمان های مسکونی اشاره کرد. آخرین تخریب ها در سال 1917 اتفاق افتاد و طی آن دو برج بلند برای اجرایی شدن طرحی بلندپروازانه، اما در حقیقت تاسف بار از میان برداشته شدند.

بولونیا، منهتن دیروز!

امروز در بولونیا تنها 20 برج باقی مانده که مشهورترین آنها دو برج Asinelli و Garisenda هستند که شکل کج آنها تبدیل به نمادی محبوب برای این شهر شده است.

هر دوی این برج ها به نام خانواده هایی که آنها را ساخته اند نامگذاری شده اند. برج Asinelli  بین سالهای 1109-1119 ساخته شده که در همان قرن توسط شهرداری بولونیا تصاحب شد. ارتفاع این برج 97.20 متر است و به میزان 2.23 متر کج شده، داخل آن راه پله ای با 498 پله وجود دارد که ساخت آن در سال 1684 تکمیل شده است.

برج Garisenda نیز در همان دوره زمانی ساخته شده و بسیار کوتاه تر (48 متر) است. کجی آن نیز آشکارتر (3.22 متر) می باشد؛ به عبارتی نشست بیشتری داشته است.

در قرن چهاردهم سازه ای چوبی به دور برج Asinelli  و در ارتفاع 30 متری اضافه شد که با یک پل هوایی دو برج را به هم متصل می کرد. این پل هوایی در سال 1398 تخریب شد.

امروز می توان از پله های چوبی برج بالا رفت تا دید شگفت انگیزی به سرتاسر شهر پیش چشم شما قرار گیرد.

بولونیا، منهتن دیروز!

بولونیا، منهتن دیروز!

بولونیا، منهتن دیروز!

بولونیا، منهتن دیروز!

بولونیا، منهتن دیروز!

بولونیا، منهتن دیروز!

بولونیا، منهتن دیروز!

منبع: amusingplanet و bolognawelcome