بهترین مکان های مناسب بانجی جامپینگ

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
10 اردیبهشت 1391 00:00
0

شاید بانجی جامپینگ یکی از بهترین راه های افزایش ناگهانی آدرنالین خون باشد. این ورزش عجیب در اصل از شهر وانوتا واقع در نیوزلند آغاز شد. در میان برخی از اقوام کهن این ناحیه رسم بوده که مردان جوان برای اثبات شجاعت خود، مچ پای خود را می بستند و از بالای برجی چوبی به پایین می پریدند. در دنیای مدرن امروزی این فعالیت تنها جنبه ای تفریحی دارد و به ورزشی همه گیر تبدیل شده که در هر نقطه ای از جهان قابل انجام است ولی معمولا مکان هایی انتخاب می شوند که منظره ای زیبا هم داشته باشند تا بر هیجان آن بیافزاید. بخاطر داشته باشید که این ورزش برای کسانی که فشار خون بالا یا بیماری های قبلی دارند اکیدا ممنوع و خطرناک است. در ذیل 10 نمونه از بهترین مکان های مخصوص این ورزش را معرفی نموده ایم:

پل ویکتوریا فالز واقع در زامبیا

این پل یکی از بهترین و زیباترین مناطق جهان است که ارتفاعی حدود 111 متر برای علاقه مندان به سقوط آزاد فراهم می کند. این مکان که به عنوان یکی از عجایب هفت گانه ی طبیعی زمین معروف شده، با آبشارها و جنگل های فوق العاده تماشایی احاطه شده که نه تنها برای سقوط کنندگان بلکه برای ناظران عادی هم نفس گیر و جذاب است. هزینه ی یک بار امتحان این ورزش 110 دلار است و اگر بخواهید از پرش شما فیلم و عکس هم تهیه شود باید 45 دلار دیگر هم بپردازید. هنگام پرش احساس می کنید که آبشار با سرعت سرسام آوری به سمت شما می آید.

بانجی جامپینگ

پل رودخانه ی بلوکرانس واقع در آفریقای جنوبی

این پل در مرز شرقی و غربی شهر کیپ تاون قرار گرفته که نه تنها منظره ی دلفریبی دارد، بلکه محل استقرار سومین مقصد برتر ورزش بانجی جامپینگ دنیاست. این پل 216 متر با سطح رودخانه فاصله دارد و در سال 1984 ساخته شده است. مناظر زیبا و نیز 7 ثانیه تجربه ی سقوط آزاد از دلایل محبوبیت اینجاست. همچنین مربیان بسیار ماهری دارد که نکات ایمنی لازم را به شما خواهند گفت. یک سیستم آونگی بسیار مطمئن هم دارد که ایمنی ورزشکاران را تضمین می کند.

بانجی جامپینگ

برج ماکائو واقع در چین

این برج مسیری 233 متری برای علاقه مندان به این ورزش فراهم کرده که حدود 6 ثانیه طول می کشد و در کتاب گینسین به عنوان مرتفع ترین مکان برای این پرش ثبت شده است. با استفاده از یک سیستم کابلی کنترل شده، قبل از اینکه به آرامی بر روی یک کیسه ی هوا فرود بیایید چند بار در هوا بالا و پایین خواهید رفت. این برج منظره ای دیدنی از ماکائو دارد. هزینه ی این پرش 319 دلار می شود که تی شرت مخصوص، گواهی نامه و یک کارت عضویت هم به شما تعلق خواهد گرفت.

بانجی جامپینگ

سد ورزاسکا واقع در سوئیس

این سد که اکثر مردم آن را از فیلم جیمز باند به خاطر دارند، 220 متر ارتفاع دارد و ازجمله برترین مکان هایی است که بانجی جامپرها جذب آن می شوند. ورزاسکا یک سد هیدروالکتریک است که بین سال های 1960 تا 1965 ساخته شد. پرش 007 کلاسیک مخصوص مبتدیان و 007 اولتیمو مخصوص پیشرفته هاست. برای پرش 007 حتما باید از قبل مراحل رزرو، معاینات پزشکی و سنجش قد و وزن را انجام دهید. اگر می خواهید در طی یک پرش، مناظر دیوانه کننده ی سوئیس، کوهستان آلپ، دریاچه ای زیبا و رودخانه ای لاجوردی را در پایین مشاهده کنید، حتما به این سد سری بزنید.

بانجی جامپینگ

پل رویال جورج ساسپنشن واقع در شهر کانن در کلورادو

این پل در سال 1929 به عنوان جاذبه ای توریستی ساخته شد تا جنگل و رودخانه ی آرکانساس را به مردم نشان دهد. پل حدود 385 متر طول دارد و ارتفاع آن تا ابتدای پایه ها حدود 46 متر است که مکانی رویایی برای علاقه مندان به بانجی جامپینگ در سراسر جهان به شمار می آید. برای برخی حتی قدم زدم بر روی این پل وحشت انگیز می باشد.

بانجی جامپینگ

پل رودخانه ی کلورادو واقع در کاستاریکا

این پل مکان دیگری است که تجربه ای فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد. ارتفاع پل 80 متر است که بر بالای دره ای بسیار عمیق با مناظری زیبا ساخته شده و 61 متر ارتفاع دارد که مساوی است با حدود 5 ثانیه سقوط آزاد با سرعتی بی نهایت به سوی رودخانه ی سنگلاخی کلورادو. دیدن جنگل های بارانی این اطراف هنگامی که از این پل سقوط می کنید حقیقتا خاطره انگیز است. این ورزش از سال 1991 در اینجا آغاز به کار نمود و نکات ایمنی به شدت رعایت می شود. برای پرش اول 65 دلار و برای پرش دوم 30 دلار خواهید پرداخت.

بانجی جامپینگ

کانال کورنیت واقع در یونان

این کانال دو خلیج بزرگ کورنیت و سارونیک را به هم متصل می کند و پل مستقر بر روی این کانال مکانی ایده آل برای سقوط آزاد است. مرکز زولو بانجی بر روی این پل مشغول به فعالیت است و کارکنانی فوق العاده مودب و مهمان نواز دارد. کسانی که دوست ندارند این ورزش را تجربه کنند، بهتر است از بالای پل شاهد پرش دیگران باشند و از آن بالا منظره ی زیبای رود و کشتی هایی که از زیر پل عبور می کنند را ببینند

بانجی جامپینگ

پل پرین واقع در آمریکا

تنها پل آمریکاست که به دست بشر ساخته شده و بانجی جامپینگ در تمام طول سال در آن در جریان است. این پل 150 متر ارتفاع دارد که از روی رودخانه ی مار عبور می کند و هر ماجراجویی را خرسند می سازد. این پل قبلا با نام تووین فالز اینترکانتی در 1927 افتتاح گردید و در آن زمان مرتفع ترین پل جهان بود.

بانجی جامپینگ

ولکانو بانجی (سقوط آزاد روی آتشفشان) واقع در شیلی

خطرناک ترین و نیز گران قیمت ترین مقصد بانجی جامپینگ دنیاست که تجربه ای همانند مرگ دارد. هزینه ای معادل 10 هزار دلار از شما اخذ می شود تا 6 روز در اینجا اقامت کنید و به فعالیت هایی کم هیجان تر بپردازید و در آخر پرشی هیجان انگیز را تجربه کنید. در اینجا سوار بر یک هلیکوپتر می شوید و بر فراز یک کوه آتشفشان فعال به پایین می پرید و کابل حدود 105 تا 130 متر کش می آید و شما تا 214 متر پایین می روید. بعد از اینکه مرگی قرمز رنگ و داغ را بر صورت خود احساس کردید، هلیکوپتر اوج گرفته و با سرعت 80 متر بر ساعت شما را از روی زیباتر مناظر شیلی عبور می دهد.

بانجی جامپینگ

رودخانه ی بوت کوسی واقع در هیمالیا در نپال

این پل که ساخت سوئیس است و چهار ایکس استحکام دارد، مکان مناسبی است برای کسانی که می خواهند 160 متر پایین بپرند و به رودخانه ی لاجوردی برسند. این مکان توسط برخی از ماهرترین مربیان سقوط آزاد اداره می شود. در اینجا هیجان اصیل نپالی و طولانی ترین سقوط آزاد جهان را تجربه خواهید کرد.

بانجی جامپینگ

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.