‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

4.5
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏ + تصاویر
07 مرداد 1396 12:00
1

برای اکثر افرادی که اولین بار است که به هند سفر می کنند پیدا کردن غذاهای خیابانی خوشمزه و آشنا شدن با غذاهای جدید جذابیت پیدا می کند. غذاهای خیابانی در بسیاری از کشورها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند ، چه برخی آنها را خوشمزه بدانند و برخی فکر کنند غذاهای خوب و سالمی نیستند ، در هر حال گردشگران یکبار هم که شده این غذاهای خیابانی را در هند امتحان می کنند.

  1. پاو باجی ( Pav Bhaji )

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

این غذا مخصوص استان های غربی ماهاراشترا است ، غذایی که در شهرهای شمالی در فصل زمستان سرو می شود. اما در نقاطی نظیر ماهاراشترا ، جایی که دمای هوا حتی در فصل های سرد هم خیلی پایین نمی آید ، زمستان معنای خاصی ندارد با این حال این غذا از محبوبیت بالایی برخوردار است. این غذا ترکیبیست از سیب زمینی له شده ، گوجه فرنگی ، پیاز ، نخود سبز و فلفل که اخل نان سفید گرد سرو می شود که معمولا روی نان را کره می مالند. این غذا در شهرهای بمبئی ، دهلی و آمریتسار نیز سرو می شود.

  1. پانیپوری (Panipuri )

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

پانیپوری که با نام گولاگاپا نیز شناخته شده است یکی از معمول ترین غذاهای خیابانی این منطقه است. شما می توانید انواع مختلف این نوع غذا را در شهرهای مختلف شمالی هند بیابید. کلمات پانی و پوری به معنای آب و نان هستند. اما این غذا به اندازه ای که فکر می کنید بی مزه و ساده نیست. این غذا ترکیبی از ادویه های سبز و آب فلفلی ، سیب زمینی و انواع نخود ها است که داخل نان گرد سرخ شده قرار می گیرد. البته خوردن این غذا کمی سخت است اما برای روزهای گرم گزینه خوبی به شمار می رود. در شهرهای بمبئی و دهلی می توانید این غذا را امتحان کنید.

  1. گجارکا حلوا ( Gajar ka Halwa )

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

هویج خرد شده شاید به نظر پیش غذای خوب و خوشمزه ای نیاید اما این پیش غذا که پیشینه آن به مغولستان باز می گردد رضایت بسیاری از افراد را جلب کرده است. گجارکاحلوا ترکیبی است از هویج خرد شده ی پخته که با کشمش و بادام ، شکر و مقداری شیر ترکیب می شود. در شهرهای جیپور ، دهلی ، پنجاب و هاریدوار می توانید این پیش غذا را امتحان کنید.

  1. اردک سرخ شده (Fried Duck)

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

اگر به ایالت آسام در شمال شرقی هند بروید ، احتمالا به اندازه کافی ماجراجو هستید که غذاهای عجیبی را امتحان کنید. اما بسیاری از گردشگران در این منطقه اردک سرخ شده را پیشنهاد می کنند.

  1. جلبی / زولبیا ( Jalibi )

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

زولبیا یکی از غذاهای محبوب خیابانی در شمال هند است که در کنار چای سرو می شود. در عین حال این شیرینی در مجالس عروسی و فستیوال های مهم نیز نقشی اساسی دارد. زولبیا را می توانید در شهر دهلی امتحان کنید.

شاید بگویید زولبیا از شیرینی های محبوب ایرانی به شمار می رود اما جالب است بدانید تاریخچه تهیه زولبیا تا سال 1450 میلادی به هندوستان باز می گردد.

  1. کاچوری ( Kachori )

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

کاچوری یک غذای سنتی و کلاسیک راجاستانی است که از ترکیب عدس ، سیب زمینی ، پیاز یا نخود سبز ، که با ادویه های مختلف طعم دار شده اند تهیه می شود ، این ترکیب لای خمیری به شکل توپ پر می شود. این غذا بسیار سبک است و معمولا بعنوان عصرانه سرو می شود. شهرهای جیپور ، جودپور و ادایپور بهترین جا برای امتحان کردن این غذا هستند.

  1. شاکارکاندی شات (Shakarkandi chaat )

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

در اکثر خیابان های شهرهای شمالی هند ، نظیر دهلی ، احتمالا افرادی را می بینید که کنار خیابان در حال پوست کندن سیب زمینی شیرین هستند. این سیب زمینی ها به روی زغال سرخ می شوند و سپس با آبلیمو و ادویه های مختلف طعم دار می شود و برای خوردن آماده است. شاکارکاندی به معنای سیب زمینی شیرین است.

  1. ماخان مالای ( Makhan Malai )

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

ماخان مالای یک غذای خیابانی سنتی مخصوص شهر کلهنو در شمال هندوستان است که از ترکیب کرم ، زردچوبه ، پسته ، بادام  تهیه می شود. این غذای خیابانی را علاوه بر کلهنو می توانید در شهرهای وارانسای ، دهلی و کانپور نیز بیابید.

  1. آلوتیکی (Aloo tikki)

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

این غذا اصالتا یک غذای هندی است اما در پاکستان و بنگلادش هم سرو می شود. آلو تیکی از سیب زمینی پخته ، پیاز و ادویه کاری تهیه می شود. این غذا هم به صورت سرد سرو می شود هم گرم و گاهی در کنار آن ماست یا نخود فرنگی نیز سرو می گردد. این غذا گزینه خوبی برای افرادیست که گیاهخوار هستند و برخی آن را جایگزین همبرگر می دانند و با نام برگر سیب زمینی آن را می شناسند.

  1. موموس (10Momos)

‏ ده غذای خیابانی در شمال هند ‏

موموس یک غذای مشهور تبتی است که طی سالیان سال به یک غذای هندی معروف تبدیل شده است. این غذا از ترکیب سبزیجات و گوشت تهیه می شود که داخل خمیر پیچیده می شوند و به آن سس تند می زنند.

 

منبع : thetravelmagazine

 

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.