‏یادداشتی به بهانه تولد لست سکند ‏‏

4.5
از 21 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
02 خرداد 1396 15:00
0

‏یادداشتی به بهانه تولد لست سکند  ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

 

سال 89 بود که وقتی داشتم دنبال اطلاعاتی برای سفر پیش رومون می گشتم، با لست سکند که تازه متولد شده بود، آشنا شدم !!

از همون موقع، این دوست جدید، برای من شد یک همراه همیشگی... در روزهایی که حالم خوب بود... روزهایی که حالم گرفته بود... روزهای شادی که داشتم دنبال اطلاعات برای سفرمون می گشتم... زنگ تفریح هایی که به خودم بین کار می دادم... وقت هایی که حوصله ام سر می رفت... خلاصه تو همه این وقت ها لست سکند بود، چون سفر بخش بزرگی از روح و ذهن و زندگی من بوده و هست. ‏

می دونم که تو این سالها، این سایت، برای خیلی های دیگه که مثل من عاشق سفر کردن و سفر خوندن!! هستن، تونسته جایگاه بسیار بالایی رو به دست بیاره. باور کنید خیلی وقت ها سفر خوندن یا همون سفرنامه و اطلاعات سفر خوندن هم خودش خیلی لذت بخشه و به قول معروف: وصف العیش، نصف العیش... !! اونم تو این اوضاعی که شاید همه ما امکان تجربه کردن خیلی از سفرها رو نداشته باشیم یا نیاز به تجربه و حس اعتماد برای سفرهامون داشته باشیم. همه اینها رو من تو این چند سال، اینجا، در خانه لست سکند پیدا کردم.

من در این چند سال، تو این فضای مجازی، دوستای خیلی خوب حقیقی پیدا کردم و دیدم که تو شلوغی های روزانه ما کسانی هستند که سخاوتمندانه و دوستانه و بدون چشم داشتی از من و امثال من، وقت و انرژی خودشون رو صرف اطلاع رسانی، شریک کردن دیگران در لذت ها، خاطرات، تجربیات سفر و فرهنگ سازی و ایمن سازی سفر و گردشگری می کنند و این برام بسیار با ارزش بوده و هست و امیدوارم که مثل همه کارهای خوب دیگه، ادامه دار باشه.

یه توصیه و خواهش هم از همه دوستان خودم دارم و اون اینکه خودمون، بچه هامون، نسل آینده و حتی پدرها و مادرها و بزرگ ترهامون رو با بهانه هایی مثل شرایطش نیست و وقت نداریم و پول نداریم و ... از سفر کردن و لذت بردن از لحظات و تجربیات خوب اون محروم نکنیم. حتما سفر به معنای سفر خارجی و لوکس نیست. به نسل آینده و بچه هامون، لذت بردن و کسب تجربه و انتقال اون به دیگران رو یاد بدیم. فکر می کنم که این رسالتی هست بر گردن ما سفر دوستان که با همت لست سکند اینجا در کنار هم جمع شدیم و دیگه اینکه بیایم مثل همه جریانهای خوبی که این روزها در ایران عزیزمون شاهد اون هستیم، مثل حمایت از کودکان کار، حمایت از تولید ملی و ... که واقعا مطابق با اخلاق و منش ما ایرانی هاست، همت کنیم و هر کس به سهم خودش و تا جایی که میتونه و با استفاده از فرصتی که این سایت در اختیارمون قرار داده، قدمی برای معرفی ایران، اماکن گردشگری، آداب و رسوم و دیدنی های شهر و استان و منطقه خودش برداره تا خودمون به اقتصاد کشور خودمون با رشد و پیشرفت صنعت گردشگری کمک کنیم. این قطعا به نفع همه ما ایرانی هاست.

از همه عزیزان و مسئولان لست سکند که هیچ وقت اسم و عنوانی ازشون نیست و به واقع بی ریا و عاشقانه در این راه تلاش می کنن صمیمانه سپاسگزارم و از خدای بزرگ براشون سلامتی و توفیق بیشتر آرزو دارم.

ارادتمند

ن.و ‏‏‏‏

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.