زیباترین جنگل های جهان با مناظر باور نکردنی + عکس

4.4
از 121 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان
21 خرداد 1401 08:00
5

وقتی به فصل بهار می‌رسیم طبیعت رنگ و عطر دیگری می‌گیرد و بهشت زمینی ما زیباتر می‌شود. اهمیت جنگل‌ها و طبیعت بکر زمین به قدری است که روز 21 مارچ (اول فروردین) روز جهانی جنگل نامگذاری شده است. روزی که به احترام این طبیعت با ارزش و بی‌نظیر اختصاص یافته تا اهمیت حفظ و نگهداری این گنجینه‌های سبز را به انسان‌ها یادآوری کند. امّا این در ‏حالی است که سالانه بیش از 13 میلیون هکتار از زیباترین جنگل های جهان کاهش می‌یابد، چیزی برابر با سایز کشور انگلستان‏‏!

با این حال، زمین ما همچنان جنگل‌های رویایی و فضاهای طبیعی خود را با چنگ و دندان حفظ کرده و آرامش و حس خوب گردش در دل طبیعت را به ما هدیه می‌کند. ‏در ادامه با لست سکند همراه باشید تا با لیست چشم نوازی از بهترین جنگل های جهان آشنا شوید.

(01-03-24) (9).jpg

1.‏ پارک ملی ایگواسو، آرژانتین

‏‏‏‏آبشارهای ایگواسو که مرز بین کشورهای آرژانتین و برزیل را در بر گرفته‌اند، در فضای سرسبز جنگلی منطقه دوشادوش هم ایستاده و صحنه‌های خارق‌العاده خلق می‌کنند که ‏هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. پارک ملی ایگواسو یکی از بهترین جنگل های جهان است که آب و هوای گرمسیری دارد. قدم زدن در جنگل گرم و حس خنکای آبشارها هنگام نزدیک شدن، حس تناقض لذت بخشی ایجاد می‌کند.

در این پارک ملی ‏‏دنیایی از پرندگان کمیاب که در میان آبشارهای بهشتی پرواز می‌کنند را خواهید دید. به خاطر همین ترکیب چشم‌نواز است که پارک ملی ایگواسو را در اول لیست زیباترین جنگل های جهان قرار داده‌ایم. همچنین پارک ملی ایگواسو (Iguaçu National Park) یکی از مشهورترین و بهترین پارک‌های ملی آمریکای جنوبی هم محسوب می‌شود. اگر به این پارک بروید، لذت گشت و گذار در این مکان شگفت‌انگیز و خیره کننده را از یاد نخواهید برد.

پارک ملی ایگواچو-min.jpg
پارک ملی ایگواسو از بهترین جنگل های جهان

2.‏ تونل عشق رومانی، رومانی

تونل عشق در نزدیکی شهر کرنسبش (‏Caransebes‏) رومانی واقع شده است، جایی متروکه که به دلیل فضای سرسبز و رومانتیکش، تونل عشق نامیده می‌شود. مجموعه‌ای از دیدنی‌های خیره کننده طبیعت اکراین در روستای کلوان واقع شده است. در حالی که بیشتر مردم فقط برای دیدن تونل رویایی عشق به این محل می‌روند، در روستای تاریخی کلوان، طبیعتی فوق العاده از بهترین جنگل های جهان در برابر چشمان شماست.

تونل عشق در واقع ریل متروکه‌ای است که داستان‌های زیادی از مردمان گذشته و گردشگرانی که هر ساله فقط برای گرفتن عکس به آنجا می‌روند در سینه حمل می‌کند. توصیه می‌کنیم گردش در این مکان بی‌نظیر از طبیعت را در لیست گردشگری زیباترین جنگل ها در جهان تجربه کنید.

 

تونل عشق.jpg
تونل عشق از خاص ترین مناظر طبیعی در دنیا 

3.‏ جنگل‌های منطقه پیک، انگلستان ‏

انگلستان پر از جنگل‌های جذاب و دیدنی است و مهد زیباترین جنگل های جهان است. یکی از معروف‌ترین جنگل‌ها، سرسبزی‌های منطقه پیک (Peak District National) در جنوب انگلستان است.‏ دسترسی به منطقه پیک از زیباترین جنگل های دنیا با ریل قطار امکان‌پذیر است. همین موضوع باعث جذب گردشگران از سراسر جهان به منچستر و سفر به این بهشت کوچک می‌شود. بی‌تردید طبیعت کامل و بکر این منطقه را می‌توان یکی از زیباترین جنگل های جهان نامید. قدم زدن در ارتفاعات خوش منظره این پارک طبیعی و عکاسی در مرداب‌های هفت رنگ آن را از دست ندهید.

 

Peak District National.jpg
جنگل‌های منطقه پیک یکی از بهترین جنگل های جهان

4.‏ پارک ملی آنگکور وات، کامبوج ‏‎

آنگکور وات (Angkor Wat) که یک معبد ثبت شده در یونسکو است به خودی خود فضای سبز جذاب و چشمگیری ایجاد کرده است. درختان ‏بزرگ انجیر هندی که ریشه‌هایشان روی این ساختارها روییده است، منظره‌ای منحصر به فرد ایجاد کرده‌اند.

آنکگور وات به عنوان بزرگترین سازه مذهبی جهان در اوایل قرن 12 ساخته شد. درختان کمیاب و خیره‌کننده این محل باستانی از زیباترین جنگل های دنیا هستند که رازهایی مگو از تاریخ بودا و معابد را در حصار سرسبز خود مخفی کرده‌اند. بی‌شک قدم زدن در میان این مناظر باشکوه و تاریخی بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

 

Angkor Wat-min.jpg
آنگکور وات یکی از متفاوت ترین جنگل های دنیا 

5.‏ دریاچه سبز، اتریش ‏

هر سال منطقه‌ای در تراگوئس اتریش که به دریاچه سبز (Grüner See) مشهور است بالا می‌آید و تمام فضای اطرافش را در بر می‌گیرد و ‏جنگلی زیر آب ایجاد می‌کند که معمولا غواصان و شناگران برای تماشای این دریاچه عجیب و دیدنی به این منطقه می‌آیند. غواصی در دریاچه فصلی اتریش و تماشای زیبایی‌های زیر آب یک طرف و قدم زدن در میان ساحل رنگی و زیباترین جنگل های جهان هم در طرف دیگر، خاطره‌ای به یادماندنی از اتریش برای شما به یادگار خواهد گذاشت. کوهستان‌های سربه فلک کشیده و برگ‌های سوزنی کاج‌ دیوارهایی خیره‌کننده و سرسبز برای دریاچه سبز اتریش ساخته‌اند. فقط یادتان باشد اگر می‌خواهید دریاچه را قبل از ناپدید شدن تماشا کنید، در فصل بهار به اتریش سفر کنید.

Green-Lake-min.jpg
دریاچه سبز از زیباترین جنگل های دنیا

6.‏ پارک ملی جیوژایگو، چین ‏‎

پارک ملی جیوژایگو چین (Jiuzhaigou Valley National Park) فضای سرسبز جنگلی دارد که در کنار دریاچه آبی رنگش منظره ای منحصر به فرد و سرزنده ‏ایجاد کرده است. انعکاس نور خورشید در اعماق این آب‌های کریستالی و شفاف زیبایی این طبیعت را بیشتر می‌کند.‏‏ علاقمندان پاییز این پارک را در صدر زیباترین جنگل های جهان می‌دانند. این فصل که از راه می‌رسد نقاش طبیعت قلم برداشته و رنگ‌های خیره‌کننده و رویایی خود را بر بوم برگان درخت‌ها می‌کشد.

ارتفاعات اطراف پارک نیز همچون سکوهایی برای تماشای این صحنه شگفت‌انگیز ایجاد شده‌اند. اگر به پارک جیوژایگو در چین سفر کردید، عکاسی از آبشار پرخروش آن را هم فراموش نکنید. بنابراین جیوژایگو یکی از بهترین پارک‌های ملی در فصل پاییز است که دیدن آن در خزان از چشم انداز دوچندانی برخوردار می‌شود.

 

Jiuzhai Valley National Park.jpg
پارک ملی جیوژایگو چین از زیباترین جنگل ها در جهان

7.‏ کوکنهف، هلند ‏

کوکنهف (Keukenhof) که به‌عنوان یکی از زیباترین جنگل های جهان به‌خصوص در فصل بهار شناخته شده، باغی از گل های لاله است که ‏فقط یک ساعت از شهر آمستردام هلند فاصله دارد. در این باغ بیش از هفت میلیون گل کاشته شده است. می‌توانید تصور کنید که این حجم از گل چه عطر و بوی مست کننده‌ای را در فضای اطراف پراکنده می‌کند. ‏‏بر خلاف دیگر موارد لیست زیباترین جنگل های دنیا، کوکنهف جنگلی رنگارنگ از گل‌هاست. عاشقان گل و عکاسی، سرزدن به این بهشت رنگی را فراموش نکنید.

 

کوکنهف، یکی از زیباترین جنگل های جهان در هلند

8.‏ ‎‎باغ میمون‌ها، بالی ‏‎

‎‏‏باغ میمون‌ها که در اوبود بالی (Monkey Forest Sanctuary) قرار دارد خانه بیش از 600 میمون است؛ فضایی وحشی و طبیعی که تاریخی پر رمز و راز در قلب خود دارد. این باغ که فضای سبزی زیبا و ‏گرمسیری دارد، دارای معابد هندوها و حکاکی‌هایی است که به سال 1350 میلادی باز می‌گردد. در این باغ، مانند فیلم‌های تخیلی به مکانی مخوف و دور افتاده خواهید رفت و انواع گونه‌های میمون را خواهید دید که معابد باستانی را به عنوان استراحتگاه در نظر گرفته‌اند.

 

Monkey Forest Sanctuary.jpg
‏‏باغ میمون‌ها در اوبود بالی

9.‏ باغ سایپرس، کارولینای جنوبی‎

باغ‌های سایپرس در کارولینای جنوبی (Cypress Gardens) جایی است که فیلم سینمایی مشهور و عاشقانه "‏The Notebook‏" در آن فیلمبرداری شده است. منظره ‏صبحگاهی و مه آلودی که آن را در بر می‌گیرد، بسیار جادویی و چشمگیر است و فضای رومانتیک و بسیار عاشقانه را ایجاد می ‏کند.

 

باغ سایپرس-min.jpg
باغ سایپرس از بهترین جنگل های دنیا

10.‏ جنگل هالربوس، بلژیک

جنگل هالربوس (Hallerbos) از زیباترین جنگل‌ های جهان در بلژیک قرار دارد که در فصل بهار، شالی آبی رنگ از گل‌های استکانی به سر می‌کند. سروهای بلند قامت و منظمی که انگار به دست باغبانی باحوصله کاشته شده‌اند، همچون ستون‌ از میان فرش آبی رنگ گل‌ها سربرآورده و به استقبال عاشقان طبیعت نشسته‌اند. قدم زدن در این جنگل 552 هکتاری حس مخملی بی‌نظیری به شما خواهد داد.‏

 

hallerbos-min.jpg
جنگل هالربوس از زیباترین جنگل های دنیا 

11. جنگل ابری مونته ورد، کاستاریکا

جنگل مونته ورد دنیایی ساخته شده از مه و ابر است؛ محلی که به شما حس سفر به دنیایی ماورایی را خواهد داد. اگر عاشق تجربه سفرهای فانتزی هستید، بازدید از جنگل ابر، از زیباترین جنگل های جهان را فراموش نکنید. ارتفاعات مرکزی کاستاریکا همیشه در غبار پوشانده شده است و محل زندگی بسیاری از گونه‌های جانوری نادر است.

مونته‌ ورد (Monteverde Cloud Forest) معروف‌ترین مقصد این کشور برای جنگل‌های ابری است که توسط طبیعت زیبا و حیات‌وحش باورنکردنی احاطه شده است. این شهر کوچک از دو طرف توسط مناطق حفاظت شده سانتا النا و مونته‌ورده محصور شده است. با دسترسی آسان از این شهرها به جنگل ابر کاستاریکا خواهید رسید. از میان پل‌های معلق و با شنیدن صدای شرشر آبشارهای خروشان قدم زده و به دنیای ابری خواهید رسید. در نزدیکی آتشفشان آرنال قرار دارند، جایی که کاوشگران بی‌باکانه می‌توانند در مسیرهای پر از گل‌پر در کنار پروانه‌ها، پرندگان چتری و پرندگان در خطر انقراض کوتزال پیاده‌گردی کنند.

 

monteverde cloud forest-min.jpg
مونته ورد یکی از زیباترین جنگل های دنیا

12. جنگل بارانی داینتری، استرالیا

جنگل بارانی داینتری (Daintree)، از زیباترین جنگل های جهان در شمال کوئینزلند که در سال 1988 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد، یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های جهان است. این جنگل سبز متراکم به قدری زیبا است که از آن به عنوان الهام بخش مناظر فیلم پرفروش آواتار استفاده شد. بازدیدکنندگان می‌توانند از میان سایه‌بان جنگل بر روی یک زیپ لاین پرواز کنند یا در امتداد رودخانه داینتری به تماشای تمساح‌های بزرگ و هیجان انگیز بپردازند. جنگل بارانی داینتری محل زندگی حدودا 122 گونه باورنکردنی کمیاب و در خطر انقراض است و بهشتی برای علاقه مندان به حیات وحش است.

 

Daintree-min.jpg
جنگل بارانی داینتری از بهترین جنگل‌ های دنیا

13. جنگل بارانی آمازون، آمریکای لاتین

مجموعه‌ای از قبایل عجیب و رسوم هیجان انگیزشان در منطقه‌ای مخوف و پوشیده از گونه‌های گیاهی و جانوری نادر و کمیاب! بله آمازون شگفت‌انگیز سیزدهمین مورد از زیباترین جنگل های جهان است که مطمئنا اسمش را شنیده‌اید. تورهای گردشگری آمازون امکان شناخت فرهنگ و تاریخ مردم ساکن این منطقه، زیبایی‌های طبیعت، گونه‌های گیاهی و جاذبه‌های آبی آمازون را به شما خواهند داد. پیشنهاد می‌کنیم اگر دوست دارید با بزرگ‌ترین جنگل جهان آشنا شوید نگاهی هم به مطلب حقایق جالب آمازون داشته باشید.

حقایقی درباره ی جنگل‌های بارانی آمازون

 

جنگل آمازون-min.jpeg
جنگل‌های بارانی آمازون یکی بزرگ‌ترین جنگل های جهان

14. جنگل بی‌ویندی، وگاندا

جنگل بی‌ویندی (Biwindi) پر از پستانداران ناشناخته و وحشی است که مسیر دسترسی بسیار سختی دارد. اوگاندا خوراک علاقمندان حیات وحش و ماجراجویی است. این جنگل از زیباترین جنگل‌های جهان، مهد خانواده‌های مختلف گوریل‌ها هم هست. مقابله با شرایط چالش برانگیز بی‌ویندی ارزش آن را دارد که این صحنه‌های خارق العاده را از نزدیک ببینید.

این پارک میزبان 79 گونه پستاندار باورنکردنی، 160 گونه درخت و 100 گونه سرخس است. علاوه بر گوریل‌ها، مسافران می‌توانند گرازهای غول پیکر جنگلی، فیل‌ها و چندین گونه گربه کوچک را نیز ببینند. از آنجایی که دشوار است بدانید گوریل‌ها در هر زمان معین کجا خواهند بود، ممکن است بین نیم ساعت تا نه ساعت را صرف جستجوی این موجودات باشکوه کنید. این جنگل مرموز در جنوبی‌ترین نقطه اوگاندا واقع شده است و مساحت باورنکردنی 32000 هکتار را پوشش می‌دهد.

 

پارک ملی بی‌ویندی-min.jpg
جنگل بی‌ویندی یکی از شناخته شده‌ ترین جنگل‌های جهان

15. بیشه بامبو آراشیاما، ژاپن

پیاده‌روی از میان ساقه‌های ضخیم بامبو و حس نور ملایمی که شکاف بین درختان را به زیبایی پر می‌کند، لذت‌بخش است. همین کافی است که این بیشه را به عنوان یکی از بهترین جنگل های جهان در نظر بگیریم. این بیشه مسیری به دروازه شمالی معبد جذاب تنریوجی به ویلای اوکاچی سانسو (Ōkōchi Sansō) دارد و نمای شگف انگیزی از تاریخ ژاپن به شما ارائه می‌دهد. جنگل آراشیاما (Arashiyama) در ماه سپتامبر و اوایل اکتبر مستعد طوفان است. اما در باقی ماه‌ها هوایی مطلوب و دلچسب دارد.

 

آراشیاما-min.jpg
آراشیاما یکی از بهترین جنگل های جهان 

16. پارک ملی تروساخ، اسکاتلند

جنگل بزرگ تروساخ اسکاتلند (Trossachs)، یکی از بزرگترین ذخیره‌گاه‌های طبیعی ملی بریتانیا و یکی از زیباترین جنگل های جهان است. این جنگل طی یک پروژه بزرگ، در طول 10 سال شاهد کاشت بیش از 2.5 میلیون درخت بوده است. جنگل بزرگ تروساخ یکی از جوان‌ترین جنگل های جهان است و قرار است یکی از بزرگترین جنگل های چند قرن اخیر باشد. این جنگل تازه کاشته شده با مساحت 160 کیلومتر مربع، قرار است زیستگاه های بی‌مهرگان، پستانداران، پرندگان و دیگر موجودات حیات وحش را احیا کند.

بهترین زمان برای بازدید از اسکاتلند و گردش در فضای بهشتی آن، بین ماه می تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است. در طول بهار و پاییز، گل‌های وحشی و هدر در بهترین حالت خود هستند و فضاهای سبز اسکاتلند زیبایی‌های خود را نشان می‌دهند.

 

Trossachs-min.jpg
پارک ملی تروساخ یکی از بهترین جنگل های جهان 

17. پارک ملی باتانگ آی، بورنئو

پارک ملی باتانگ آی (Batang Ai) نزدیک به مرز اندونزی و در اعماق جنگل بورنئو قرار دارد. این منطقه در دهه 1980 برای ایجاد یک مخزن، زیر آب رفت. در حال حاضر با سفر به این منطقه، بخشی از زیباترین جنگل های دنیا را در حالت غرقابی خواهید دید. آرامشی که قایقرانی در میان این درختان به شما هدیه می‌دهد، قابل وصف نیست. همچنین مردم منطقه، زندگی سنتی خود را حفظ کرده‌اند و تماشای خانه‌های زیبای آن‌ها لذت بخش است. نوک شاخ، اورانگوتان و گیبون همگی در میان جنگل‌های متراکم دیده می‌شوند. بهترین زمان برای بازدید از این جنگل، ماه‌های مارس و اکتبر است.

 

Batang Ai-min.jpg
باتانگ آی از بهترین جنگل های جهان

18. پارک ملی جنگل گیر، هند

جنگل گیر (gir) از بهترین جنگل های جهان برای زندگی شیرها است. این محل اقامتگاه دائم شیر آسیایی است که بسیار باشکوه است. پارک ملی جنگل گیر در ایالت غربی گجرات واقع شده است و از جنگل‌های حفاظت شده حیاتی هندوستان محسوب می‌شود.

 

جنگل گیر هند-min.jpg
جنگل گیر هند یکی از زیباترین جنگل ها در جهان

19. جزیره بورنئو

جزیره بورنئو (Borneo) بعد از گرینلند و گینه نو، سومین جزیره بزرگ جهان است و تقریباً به طور کامل متشکل از جنگل است. قدمت شگفت‌انگیز 130 میلیون ساله و مجموعه وسیعی از موجودات و گیاهان کمیاب از ویژگی های نوزدهمین جنگل از زیباترین جنگل های جهان است. جزیره بهشتی بورنئو یکی از مکان‌هایی در جهان است که میمون پروبوسیس متمایز، فیل‌های کوتوله و پلنگ ابری زیبا را در آن می‌بینید.

 

Borneo island-min.jpg
جزیره بورنئو دارای یکی از زیباترین جنگل ها در جهان

20. یانودای چین

جنگل بارانی یانودا (Yanoda) در استان جزیره هاینان، در نزدیکی شهر سانیا در ساحل جنوبی جزیره واقع شده است. آب و هوای رویایی و مناظر بکر یانودا، آن را به یکی از زیباترین جنگل های دنیا به‌خصوص برای عاشقان ماجراجویی تبدیل کرده است. در این منطقه با قدم زدن از روی پل‌های چوبی، مسیری به آبشارهای خنک جنگل را پیش رو خواهید داشت.

 

yanoda rainforest-min.jpg
یانودای چین یکی از بهترین جنگل های جهان

21. منطقه پریمورسکی، سیبری

شاید "تکان‌ دهنده‌ترین" جنگل بارانی در منطقه پریمورسکی (Primorsky)، این جنگل باشد. ما سیبری را به عنوان منطقه‌ای سرد و استپی می‌شناسیم که هیچ پوشش گیاهی ندارد؛ اما جالب است بدانید که مجموعه‌ای از بهترین جنگل های جهان در همین جاست. منطقه‌ای در جنوب شرقی سیبری که با اقیانوس آرام و چین هم مرز است. منطقه پریمورسکی، تقریباً 80 درصد جنگلی است که بیشتر وسعت آن را جنگل های بارانی معتدل تشکیل می‌دهند.

این جنگل از این نظر که عمدتاً دست نخورده باقی مانده است، مانند جنگل های دیگر روی زمین نیست؛ اگرچه قطع درختان غیرقانونی و شکار غیرقانونی آن را تهدید می‌کند. این یکی از آخرین پناهگاه های ببر سیبری و پلنگ آمور، در میان گونه‌های دیگر در خطر انقراض است. این منطقه معتدل است و میانگین دما در شمال حدود 1 درجه سانتیگراد و در جنوب 5 درجه سانتیگراد است. میزان بارندگی سالانه بین 600 تا 850 میلی متر تخمین زده می‌شود.

 

(Primorsky)-min.jpg
پریمورسکی از بهترین جنگل های جهان

22. جزیره ونکوور، کانادا

کلمه "جنگل های بارانی" تصاویری از مناطق گرمسیری و جنگل های عمیق و متراکم را تداعی می‌کند. در حقیقت، انواع مختلفی از جنگل‌های بارانی در سراسر جهان پراکنده شده‌اند، از جمله جنگل‌های بارانی معتدل ساحلی بریتیش کلمبیا و کانادا که جزیره ونکوور را پوشش می‌دهد. این جنگل تقریبا ۳۰ درصد از کانادا را دربر گرفته و به دلیل وسعت زیاد در لیست بزرگترین جنگل های دنیا قرار دارد.

جنگل‌های بارانی جزیره که بخشی از جنگل‌های بارانی معتدل بزرگ‌تر ساحل اقیانوس آرام است، منعکس‌کننده گونه‌های گیاهی سرزمین اصلی از جمله درختان بزرگ معروف قبل از میلاد مثل شوکران غربی، سرو زرد، صنوبر داگلاس و کاج سفید غربی است. برخی از بلندترین نمونه‌های صنوبر داگلاس که تاکنون ثبت شده‌اند در جزیره ونکوور یافت می‌شود. در جنوب و شرق جزیره، پوشش گیاهی متنوع‌تری از جمله مادرون، انگور اورگان و سرو قرمز، درختان افرا و توسکای قرمز را نیز می‌توان یافت.

حیواناتی که در این جنگل زندگی می‌کنند عبارتند از خرس سیاه، گربه، گوزن روزولت، مارموت جزیره ونکوور و گرگ جزیره ونکوور. بخش جنوبی جزیره پرجمعیت است و فرصت‌های زیادی برای تفریح فراهم می‌کند. پیاده‌روی یکی از محبوب‌ترین تفریحات جزیره است، زیرا دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و آبدره‌های فراوانی در امتداد ساحل غربی وجود دارد و این منطقه قله‌های زیادی از جمله Golden Hinde را نیز در خود جای داده است.

 

جزیره ونکوور-min.jpg
جزیره ونکوور دارای یکی از بهترین جنگل های جهان

 

سخن آخر

در این طبیعت گردی مجازی از شمال تا جنوب و از گرمسیری‌ترین جنگل‌ها تا جنگل‌های سیبری و کانادا را شناختیم. مجموعه کاملی از اطلاعات برای عاشقان طبیعت و ماجراجویی در قالب 22 عنوان از زیباترین جنگل های جهان معرفی شد. قطعا زمین مهربان، جاذبه های طبیعی و شگفت انگیز دیگری دارد که معرفی آن ها در این مقاله نمی‌گنجد. با این حال سعی کردیم گلچینی از متنوع‌ترین و پر جاذبه‌ترین آن‌ها را با هم بشناسیم. امیدواریم به این مکان های بهشتی سفر کنید و خاطرات خوشی برای خود بسازید.

 

تالیف: تیم نویسندگان لست سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.