ونیزی ها در صدد کاهش گردشگر هستند ‏

4.4
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
27 خرداد 1396 16:00
0

آنطور که گفته می شود ، ونیز در حال غرق شدن است و شاید همین مساله باعث شده تا روز به روز گردشگران بیشتری به این شهر زیبا سفر کنند. در حقیقت ، ونیز غرق در گردشگر شده است و این مساله نیز باعث می شود آسیب های بیشتری به این شهر وارد شود.

بر همین اساس ، دیگر هیچ هتلی در این شهر بخصوص مرکز شهر قدیمی افتتاح نخواهد شد ، حتی هتل های فعلی نیز نمی توانند اتاق های بیشتری برای اقامت گردشگران فراهم کنند. آنها با این کار می خواهند تعداد گردشگرانی که به ونیز سفر می کنند را تحت کنترل بگیرند تا از آسیب های احتمالی که در اثر تجمع زیاد گردشگران به روی پل ها و مراکز قدیمی شهر ایجاد می شود جلوگیری کنند.

بر اساس این قانون جدید که به زودی اعلام خواهد شد ، شرکت های خصوصی نظیر Airbnb هم نمی توانند به گردشگران اتاق کرایه دهند و فقط هتل هایی که مجاز به این کار هستند می توانند به گردشگران خدمات ارائه کنند. در حال حاضر در مرکز شهر ونیز 25400 اتاق برای اجاره وجود دارد.

ماه پیش نیز افتتاح رستوران ها و فست فودهای جدید در مرکز این شهر ممنوع اعلام شد. این قانون جدید که از ماه می اجرا شد ، محدودیتی برای تعداد فروشگاهها و رستوران هایی که می توانند غذا سرو کنند قرار داد.

شهر ونیز هر سال گردشگران بیشتری را به خود می بیند و حداقل 30 میلیون گردشگر در سال از این شهر قدیمی و زیبا دیدن می کنند. این تعداد تقریبا نصف جمعیت کل ایتالیا است و برای مقصدی همانند ونیز که هم قدیمی است هم  آسیب پذیر ، بسیار زیاد است.

در ماه گذشته نیز برای کاهش تردد گردشگران به مرکز شهر ونیز و بازدید میدان اصلی و مشهور آن ، Piazza San Marco ، سیستمی برای فروش بلیط اعلام شد. با این کار هر روز تعداد مشخصی گردشگر می توانند به این میدان رفته و از آن بازدید کنند.

منبع : Dailymail

ونیزی ها در صدد کاهش گردشگر هستند ‏

ونیزی ها در صدد کاهش گردشگر هستند ‏

ونیزی ها در صدد کاهش گردشگر هستند ‏

ونیزی ها در صدد کاهش گردشگر هستند ‏

ونیزی ها در صدد کاهش گردشگر هستند ‏

 

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.