سوغاتی های عجیب از سراسر دنیا ‏

4.6
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سوغاتی های عجیب از سراسر دنیا ‏ + تصویر
06 مرداد 1396 11:00
0

یکی از دغدغه های سفر خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان است. معمولا فروشگاههای متعددی در بسیاری از شهرهای مشهور گردشگری وجود دارند که سوغاتی هایی مربوط به آن مقصد را می فروشند ، همانن مگنت هایی که نام مقصد با نماد آن مشخص است. در بسیاری مواقع می توان به همین هدیه بسنده کرد و یک سوغاتی ساده اما مرتبط با مقصدی که در آن بودیم بخریم. اما جالب است که بدانید سوغاتی همه مقاصد گردشگری به همین سادگی نیست بلکه در برخی مقاصد ، سوغاتی های عجیب تری بعنوان هدیه می توان خرید.

  1. آبنبات چوبی عقرب

حتما برای دوستانتان عجیب خواهد بود اگر به آنها بگویید در یکی از روستاهای ویتنام غذاهایی با عقرب تهیه می شده است ، شاید آنها باور نکنند که در برخی نقاط جهان حشرات هم بعنوان غذا خورده می شوند ! آبنبات چوبی عقرب یک نوع آبنبات چوبی مشهور در ویتنام است که بسیاری از گردشگران آن را بعنوان سوغاتی تهیه می کنند. هرچند شاید هیچگاه آن را امتحان نکنند !

سوغاتی های عجیب از سراسر دنیا ‏

  1. خاک منطقه 51

بسیاری از افراد در کنار علامت هشدار منطقه 51 رفته و عکس سلفی می گیرند ، اما افرادی که به این منطقه مشهور که میگویند محل سقوط یک سفینه فضایی بوده است می روند چه چیز برای دوستانشان هدیه می برند ؟ البته به غیر تصاویر سلفی که احتمالا آنها در شبکه های اجتماعی خواهند دید ! اما جالب است که بدانید در بطری های کوچک خاک این منطقه ریخته می شود و به فروش می رسد ، این قوطی های کوچک را می توان بعنوان سوغاتی تهیه کرد.

سوغاتی های عجیب از سراسر دنیا ‏

  1. تکه ای از آتشفشان

ایسلند کشور آتشفشان هاست. اگر به ایسلند رفتید و بوی سولفور آتشفشان های فعال آن را حس کردید می توانید این حس را با هدیه بردن تکه ای از آتشفشان با دوستانتان در میان بگذارید. در هاوایی و ایسلند می توانید در فروشگاههای خرید سوغاتی بطری های حاوی خاکستر آتشفشان را خریداری کنید.

سوغاتی های عجیب از سراسر دنیا ‏

  1. هوای داخل قوطی

احتمالا از بودن در هوای دلپذیر بوداپست بسیار لذت برده اید ، چرا این هوا را با خود به خانه نبرید ! هوای داخل قوطی یکی دیگر از سوغاتی های عجیبیست که می توان در پاریس و بوداپست پیدا کرد.

سوغاتی های عجیب از سراسر دنیا ‏

  1. قهوه کوپی لواک

کوپی لواک بعنوان گرانترین قهوه جهان شناخته شده است ، قهوه ای که در برخی نواحی آفریقا و آسیا نظیر فیلیپین تهیه می شود. این قهوه از مدفوع یک حیوان آسیایی به نام "زباد نخلی" تهیه می شود !

سوغاتی های عجیب از سراسر دنیا ‏

منبع :  skyscanner

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.