درون بزرگترین کشتی تفریحی دنیا را ببینید

4.3
از 549 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
درون ۲ کشتی بزرگ جهان چه خبر است؟
03 دی 1400 08:00
20

در سال‌های اخیر  کشتی‌های تفریحی نه تنها در عدد بلکه در بزرگی و اندازه نیز رشد چشم‌گیری داشته‌اند. امروزه کشتی‌های تفریحی به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند که همانند هتل‌های لوکس، دنیایی از امکانات و تفریحات جذاب در آن‌ها دیده می‌شود. اکنون در این مطلب قرار است شما را بزرگترین کشتی تفریحی جهان یا به عبارتی بزرگ‌ترین کشتی‌ های تفریحی جهان را معرفی کنیم. همراه ما باشید که با سمفونی دریاها (Symphony of the Seas) و هارمونی دریاها (Harmonyof the Seas) بزرگ‌ترین کشتی‌ های تفریحی جهان آشنا شوید. 

07.jpg

بزرگترین کشتی تفریحی جهان چقدر بزرگ است؟

 قبل از اینکه به معرفی بزرگترین کشتی جهان بپردازیم، بد نیست با معیار اندازه‌گیری کشتی‌ها آشنا بشیم. برخلاف بسیاری از سازه‌های انسانی یا طبیعی که با شاخصه‌هایی چون طول، وزن و ارتفاع اندازه‌گیری می‌شوند، برای اندازه‌گیری کشتی‌ها از معیار متفاوتی که ظرفیت یا گنجایش ثبت شده ناخالص (GROSS REGISTER TONS) نام دارد استفاده می‌شود. گنجایش ثبت شده ناخالص یک کشتی در برگیرنده تمامی فضای داخلی یک کشتی  و حجم محصور یک کشتی است. حال برای اینکه درک کنید کشتی‌های تفریحی که در ابتدا نام بردیم تا چه حد بزرگ هستند، آن‌ها را با کشتی تایتانیک مقایسه می‌کنیم. گنجایش ثبت شده ناخالص تایتانیک حدود 46.000 است در حالی که این رقم برای بزرگترین کشتی کروز تفریحی جهان یعنی سمفونی دریاها و هارمونی دریاها نزدیک به 228.000 است، یعنی حدودا 5 برابر بزرگ‌تر از کشتی تایتانیک. از نظر طول هم بد نیست بدانید کشتی‌های نامبرده 40 متر از برج ایفل فرانسه بلند‌تر هستند.

 

کشتی سمفونی دریا
سمفونی دریاها، بزرگترین کشتی تفریحی جهان 
کشتی تایتانیک
مقایسه کشتی تایتانیک با کشتی سمفونی دریاها

 

با بزرگترین کشتی تفریحی دنیا و سازنده‌اش بیشتر آشنا شوید

اگر دقت کرده باشید تا این بخش از مطلب نام دو کشتی را به عنوان بزرگترین کشتی تفریحی جهان معرفی کردیم. کشتی‌های تفریحی سمفونی دریاها و هارمونی دریاها تا حد بسیار زیادی به هم دیگر از لحاظ ظاهری، طول، وزن و ظرفیت ناخالص به یک دیگر شباهت دارند. در واقع هر دوی این کشتی‌های تفریحی ساخته شرکت آمریکایی رویال کارایبین (Royal Caribbean) هستند.

به طور کلی شرکت رویال کارایبین به ساخت کشتی‌های بزرگ تفریحی در جهان شهرت دارد و در لیست بزرگترین کشتی‌ های تفریحی جهان نیز نام تمامی کشتی‌های کلاس اوئیسیس این شرکت دیده می‌شود که کشتی‌های اوئیسیس یا سراب دریاها سمفونی دریاها و هارمونی دریاها نیز عضوی از این کلاس هستند. در این میان سمفونی دریاها که آخرین کشتی شرکت رویال کارایبین محسوب می‌شود، اندکی از دیگر کشتی‌های کروز هم خانواده‌اش بزرگ‌تر است.

جالب است بدانید که بلندپروازی‌های این شرکت آمریکایی در ساخت ابر کشتی‌های مسافربری تمامی ندارد و به زودی در سال 2022 جدیدترین سازه آن‌ها که شگفتی دریاها (Wonder of the Seas) نام دارد آماده بهربرداری خواهد شد و دلیل گنجایش ناخالاص بیشتری که نسبت‌ به خواهرهای مسن‌تر خود دارد، لقب بزرگترین کشتی تفریحی جهان را از آن خود می‌کند.

 

کشتی هارمونی دریاهاlastsecond.ir.jpg
کشتی هارمونی دریا
کشتی هارمونی دریاها lastsecond.ir.jpg
کشتی هارمونی دریاها
کشتی سمفونی دریاهاlastsecond.ir.jpg
کشتی سمفونی دریاها
کشتی سمفونی دریاها lastsecond.ir.jpg
کشتی سمفونی دریاها
کشتی سمفونی دریا lastsecond.ir.jpg
کشتی سمفونی دریا
عکس کشتی هارمونی دریاها LASTSECOND.IR.jpg
عکس کشتی هارمونی دریاها
عکس کشتی سمفونی دریاها lastsecond.ir.jpg
کشتی سمفونی دریاها
سمفونی دریاها lastsecond.ir.jpg
عکس سمفونی دریاها
کشتی سمفونی
نمای داخلی کشتی سمفونی دریاها
اوئسیس (سراب) دریاها، سمفونی دریاها و هارمونی دریاها lastsecond.ir.jpg
اوئسیس (سراب) دریاها، سمفونی دریاها و هارمونی دریاها 
تصویر کشتی هارمونی دریاها LASTSECOND.IR.jpg
تصویر کشتی هارمونی دریاها

 

 

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی بزرگترین کشتی های تفریحی جهان پرداختیم و تصاویری از آن‌ را در اختیارتان گذاشتیم. اگر به این موضوع علاقه دارید می‌توانید نگاهی هم به بهترین کشتی‌های کروز برای سفر دور دنیا بیندازید. در آخر خوشحال می‌شویم نظر شما را درباره کشتی‌های گردشگری بدانیم و اگر تجربه سوار شدن در یکی از این کشتی‌های کروز را داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع: .royalcaribbeanblog

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.