شمار مقصدهای پروازی قشم ایر به 37 رسید

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
22 بهمن 1394 10:00
0

محمود شکرآبی روز سه شنبه در آئین راه اندازی چهار خط جدید پروازی قشم ایر در جزیره قشم، افزود: به زودی سه خط پروازی دیگر در مسیرهای مشهد، شیراز و ساری از مبداء قشم راه اندازی می شود. وی اضافه کرد: در حوزه بین الملل نیز برای راه اندازی خط هوایی قشم - مسقط برنامه ریزی های لازم شده است و با ورود هواپیماهای جدید، این خط هوایی نیز به خطوط بین المللی قشم ایر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر با بیان اینکه هم اینک این شرکت دارای 21 فروند هواپیماست، افزود: در یکسال اخیر 117 هزار نفر در مسیر تهران - قشم - تهران توسط این شرکت جا به جا شده اند و در مسیر تهران - قشم - دبی نیز 59 هزار نفر از خطوط هوایی این شرکت برای سفرهای بین المللی خود استفاده کرده اند.

وی گفت: هواپیمایی قشم هم اکنون 30 کارمند محلی دارد که با اضافه شدن پروازهای جدید، این تعداد نیز با رویکرد استفاده از نیروهای بومی افزایش می یابد.

مدیرعامل قشم ایر با بیان اینکه این شرکت هواپیمایی 21 فروند هواپیما در ناوگان خود دارد، گفت: چهار فروند فوکر 50 در ناوگان این شرکت فعال است و از چهار فروند فوکر 100 قشم ایر، سه فروند در حال عملیات و یک فروند در مرحله چک قرار دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر اظهار کرد: تا پیش از راه اندازی خطوط پروازی جدید این شرکت، هر ماه حدود 60 پرواز داخلی و 30 پرواز بین المللی توسط قشم ایر انجام می شد که با راه اندازی خطوط جدید این میزان افزایش می یابد.

قشم با 117 هزار نفر جمعیت و حدود یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین جزیره غیرمستقل جهان است و به دلیل وجود ظرفیت های مختلف گردشگری همچون جزایر ناز، هنگام، لارک، لاکپشت های پوزه عقابی، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، دره تندیس ها، تنگه چاهکوه، جنگل حرا و بسیاری از آثار تاریخی و طبیعی سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.


منبع:ایرنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.