سفرنامه های استان چهار محال و بختیاری

شیفته و سرگردان در ایران

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

به نام خدا «قل سیروا فی الارض» سفر مفهومی گنگ است؛ تعریفی جامع و مانع ندارد.حتا در لغت‌نامه هم مترادف ویژه‌ای برای آن نمی‌بینید. هم‌چنان که طی مسافتی سه،چهار کیلومتری را سفر می‌نامند، رفتن به قاره‌ای دیگر و هفته ها و ماه ها ماندن را هم سفر

علی حداد مهرجردی

سفری خاطره انگیز به بهشتی در میان کوه های زاگرس

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

درود بر لست­ سکندی­­های عزیز و آرزوی سلامتی و بهروزی برای تمام مردم خوب ایران زمین. بسیار سفر باید تا پخته شود خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی (سعدی) ماه تیر 1401 بود که عشق به سفر در من زنده شد. موضوع رفتن به یک مسافرت چند روزه

ابراهیم اصلاحی

اوج هيجان تا دره عشق

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای داخلی ۱۴۰۱

بايد مي رفتيم، انگار كلمه "بايد" پتك ناپيداي ناخودآگاه همه سفر دوستان هست كه يهو، فرقي ندارد در چه حالي باشي و كجا... بر تنت مي كوبد و تو را آماده رفتن ميكند...! نوروز مي آمد و ما هم آماده. قرعه اين بار به نام

احمد حق شناس
3.8

سفر به شهرهای خرم آباد، آبادان و شهرکرد (سفرنامه جنوب غربی ایران)

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

سلام می کنم خدمت دوستان عزیز لست سکندی. در هفته سوم بهمن 99، مطابق با عادت روزانه مشغول چک کردن بعضی از سایت ها بودم، که در سایت لست سکند با سفرنامه ای به مناطق جنوب غربی روبه رو شدم. سفرنامه بسیار خوب و پر انرژی

Ali-MDH

سیری در بهشت آباد (سفرنامه چهارمحال و بختیاری)

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

از حدود 10 روز قبل از نوروز 99 تا اواسط فروردین بطور کامل یک قرنطینه واقعی را در خانه تجربه کردیم. آنقدر از آدمها دور بودیم که دیدنِ هر رهگذری در کوچه هم پس از این مدت برای ما اوج خوشحالی بود. با گذر زمان،

amirkamranfar
4.1

صعود به قله کلونچین ( زردکوه ) از مسیر تنگه کول خدنگ + سفرنامه صوتی

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای داخلی ۱۴۰۱

پادکست سفرنامه   سال سخت گردشگری امسال، 1399 ، سال سخت گردشگری به علت شیوع بیماری کروناست. صنعت گردشگری ایران و جهان، سخت ترین ضربه را از شیوع این بیماری دریافت کرده اند . هرچند بسیاری از مشاغل جامعه کم و بیش فعال شده اند ولی مشاغل مرتبط

راهنمای محور گردشگری غرب اصفهان ( از باغ بهادران تا سد چادگان ) + سفرنامه صوتی

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای داخلی ۱۴۰۱

راهنمای سفر به صورت گویا ( پادکست )   سلام مجدد خدمت تمام خوانندگان سفرنامه و دوستان لست سکندی.  این بار تصمیم دارم یک راهنمای سفر خدمتتان عرضه  کنم که به معرفی محور گردشگری غرب اصفهان اختصاص دارد. محور گردشگری، به مجموعه مکان های دیدنی و جاذبه هایی گفته

در امتداد رود بازفت و آبشار طوف کَما

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای داخلی ۱۴۰۱

سفرنامه را به صورت گویا بشنوید ( پادکست سفرنامه )   صبح پنجشنبه 4 اردیبهشت 99 است و من بعد از چند ماه ، مجددا عازم سفری به یکی از جاذبه های طبیعی ایران عزیزمان هستم . تب ویروس کرونا تا حدودی فروکش کرده و به همین علت

قصه برف 6 ماهه‌ی ایران در سرآقاسید زیبا

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

نویسنده:لیلا موحدیان سفرنامه ی روستایی که 6 ماه از سال زیر برف است. سفری پرچالش به ماسوله ی زاگرس،سرآقاسید زیبا قرارمان روستای زیبای سرآقاسید بود و مسیر حرکتمان تهران-قم-خمین-محلات-گلپایگان-خوانسار-شهرکرد-کوهرنگ-چلگرد و در نهایت روستای پلکانی و زیبای سر آقا سید. در این سفر دو زوج همسفر هستیم و یک کودک

لیلا موحدیان

سفر به بندرعباس

سفرنامه نویسی آماتور ایرانگردی 98

به نام خدا مادرم میگه: دنیا دیده بهتر از دنیا خوردس! واسه همین من از هر فرصتی واسه سفر استفاده میکنم و به هر سفری بله میگم! جریان این سفر من به بندرعباس به صورت خیلی اتفاقی و قسمتی بود! شاید باورتون نشه، اما یه مدته

حامد عسگریان

فارسان ؛ بهشتی در همین حوالی

سفرنامه نویسی داخلی - ایران ( دفعه اولی ) 97

اردیبهشت در راه است من کوله بار خود را بسته ام و به اردو بهشت می روم...   سلام. افسانه هستم از خوزستان، عاشق سفر و تاریخ و طبیعت. سفر این دفعه ی من به قطعه ای زیبا از سرزمین شگفت انگیز ما ، ایران است. اردیبهشت ،

افسانه اد

سفری کوتاه به کوهرنگ زیبا

مقاصد : کوهرنگ
مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای داخلی (ایران) 97

گرمای تابستان امسال حسابی ما رو بی طاقت و خسته کرده بود. برای فرار از این وضع تصمیم به سفر گرفتیم, باید مقصدی انتخاب می کردیم که هم جدید و هیجان انگیز باشد و هم اینکه به دلیل نداشتن مرخصی از کار خیلی از شهر

مهسا نژادحسینیان

گشتی در همسایگی آسمان، شهرکرد

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای داخلی (ایران) 97

به نام خدا گشتی در همسایگی آسمان نویسنده و عکاس: ویدا مهین پو در سرزمین چهار فصل مان هر فصل زیبایی ‏های خاص خودش را دارد. در این میان تابستان یکی از فصل هایی است که به دلیل تعطیلی مدارس از نظر برنامه ریزی برای مسافرت بسیار مورد

ویدا مهین پو

از دشت لاله های واژگون تا روستای بدون کوچه

مقاصد : کوهرنگ
مسابقه معرفی شهرها و جاذبه های ایران 96

از دشت لاله های واژگون تا روستای بدون کوچه مگر می شود در اردیبهشت ماه به سفر نرفت؟! چند سالی بود که بدنبال فرصتی بودیم تا به تماشای دشت لاله های واژگون برویم اما بدلیل محدود بودن زمان گل دهی این دشت هر بار به دلیلی