سفرنامه های استان هرمزگان

سفر به کیش با طعم نی نی

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۲

اولین باری که با سایت لست سکند آشنا شدم میخاستیم بریم ماه عسل مقصدمونم استانبول بود خیلی اتفاقی با لست سکند آشنا شدم و با خوندن سفرنامه هاش کلی اطلاعات خوب راجب استانبول به دست آوردم وتونستم یه برنامه سفر خیلی خوب بچینم. ازاون موقع

shima bahari
3.2

کیش پرماجرا با دو وروجک!

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۲

با سلام و احترام به همه خوانندگانی که وقت می گذارند و این سفرنامه را مطالعه می کنند. این اولین سفرنامه ای هست که می نویسم و امیدوارم لذت ببرید. هدف من از نوشتن این سفرنامه، آشنایی با مشکلات و مسائلی هست که در سفر

سعید ص
3.9

افراه رود تا ابرکاوان

سفر همون هیچه همون هیچی که وقتی بهت می گن چی می تونه حالتو خوب کنه میگی هیچی...دو سه سالی بود که سفر به قشم یه گوشه از ذهنمو درگیر کرده بود ولی عوامل متعدد مثل نداشتن وقت کافی بدلیل مشغله کاری،شیوع بیماری کووید، عدم

رضا علی پور
3.8

دومین قدم، کیش متفاوت، روشن و کم نظیر

مقاصد : کیش

بعد از سفر به تبریز امیدوار بودم سفر بعدی زودتر رخ دهد اما بلای زمینی، کرونا بر سر همه نازل شد. اینطور شد که برداشتن قدم بعدی در تورهای ایرانگردی من 4 سال طول کشید و اما مقصد. از شمال غربی کشور به جنوب. کیش.

مونا میرمحمد
3.5

دقایقی با دلفین های خلیج فارس

مقاصد : قشم

ای کاش سفر انتهای جهان بود تا کسی در من مدام نگران نباشد که باید برگردد. برای کسانی که اهل سفر هستند، دوری از سفر بسیار سخت و ناراحت کننده و ملال آوره،هدفم از این جمله این نیست که خودم رو توی صنف کسانی که

حدیث آبرون

سفر اقتصادی و مهیج به جزیره زیبای کیش

مقاصد : کیش

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی  صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی همیشه عاشق سفر های بدون برنامه قبلی و اصطلاحا یهویی هستم . سفرهایی که یک دفعه میبینی ساکت رو پیچیدی و داخل هواپیما نشستی و منتظری به مقصد برسی ! این سفر هم برای

خورشید

سفر به قشم و هرمز، جزایر هزار رنگ خلیج فارس

مدت­ها بود منتظر فرصتی بودیم تا به جزیره زیبای قشم و هرمز سفر بکنیم. طبق معمول، با خانواده و فامیل مشورت کردیم تا هم زمان سفر رو با هم هماهنگ بکنیم و هم در مورد وسیله نقلیه مسافرت، تصمیم بگیریم. از بین گزینه ­های ماشین

ابراهیم اصلاحی

سفر ایرانگردی و ماجراجویی 14 نفره

سلام خدمت همه لست سکندی های عزیزم، میخوام تو این سفرنامه همه کسایی که این سفرنامه رو میخونن رو با خودم همسفر کنم .امیدوارم با نوشتن این سفرنامه بتونم کمک کوچیکی به شما دوستان عزیزم جهت سفرهای داخلی زمینی طولانی پیش روتون داشته باشم و

هما یزدویی
3.8

کشف دوباره جزیره قشم، جزیره جادو

از چند هفته قبل با دوستامون قرار گذاشتیم که برای تعطیلات روز پدر بریم قشم. دوستامون ساکن یزد هستن و از کارمندای اداره راه، با هم صحبت کردیم که بابت محل اقامت، اونا از طرف اداره‌شون اقدام کنند،چون تعطیلات بود با وجود پیگیری که کرده

ماندانا

برویم همراه تنگه ها

میپرسم تنگه دَرزو مسیرش از کدوم سمته؟ مرد در حالی که داشت شیر کاکائو میخورد گفت با این ماشین که نمیتونید برید، بیایید با موتور من برید، ماشینونو بذارید تو خونه من. من که متعجب داشتم همسرجان رو نگاه میکردم که با کمال میل پیشنهاد

ماندانا
3.3

ای کهن جزیره تو را دوست دارم!

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

تابستان امسال چند رویداد پیش بینی شده و نشده همه برنامه های ما را مثل تجدیدی های قدیم به شهریور ماه موکول کرد.چند سالی بود که قصد تجربه یک سفر خارج از کشور را داشتیم ولی ای دل غافل که دست ما کوتاه و خرما

نسیم مقدس

سفر به سرزمین جادو و رنگ

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای داخلی ۱۴۰۱

چند سالی بود که به فکر دیدن هرمز بودم و  هر بار با ديدن عکس های هرمز در اينستاگرام اشتیاقم بیشتر می شد . قبل از شيوع كرونا قرار بود دوستم از سوئد به ايران بيايد تا باهم به اين سفر برويم ، اما با

سیمین ابراهیمی کرمانی

اسپری فلفلمو پس بدید!

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

چندوقتی بود که بدجور هوایی کیش شده بودیم و تصمیم سفر داشتیم، اما جدی پیگیرش نبودیم، فقط هر وقت دور هم جمع میشدیم میگفتیم الان هوای کیش خیلی خوبه، کاش الان اونجا بودیم و از این ای کاش ها. تا اینکه چهارشنبه ۲۱ ام آذر

پروانه کشاورز

چه هنگامی سفر کنیم!

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

سعدی این شاعر پارسی گوی و استاد کلام یک غزل معروفی داره که دو بیت اون رو همیشه زمزمه می کنم: بسیار سفر باید تا پخته شود خامی صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی سعدی به لب دریا دردانه کجا یابی در کام نهنگان رو گر می طلبی کامی یک

رضا شاهمرادی مقدم

سفر خانوادگی به بندر و خرابی ماشین

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

1401/1/02: قرار بود عصر حرکت کنیم اما دایی معطل‌مان کرد و تازه ساعت هفت یادش آمد که با پراید نمیشه تا بندر رفت.اگر الان هم حرکت نکرده بودیم معلوم بود تا صبح هر ساعت یکبار زنگ میزد و میگفت الان حرکت میکنم و بعد باز خودش

Fatmh.nrp

هیچ جا هرمز نابو

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

اولین بار بود که تنها به مسافرت میرفتم. ذوق اتفاقات و چالش هایی را داشتم که قرار بود تنها با آنها دست و پنجه نرم کنم. روز سال تحویل 1401 بود. ساعت شش صبح هواپیما به مقصد بندرعباس از مهرآباد بلند شد و ساعت هفت

سیدرضا حسینی

یزد تا قشم

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

به نام خدا تا حالا شده یک روزه تصمیم به سفر بگیری و بار و بندیل و ببندی و بری یه جایی که تا حالا نرفته بوده و اونقدری بهت خوش بگذره که هرجایی بشینی از مسافرتت و مردم و جایی که رفتی تعریف کنی؟ پس

مستردیزاین
3.7

تجربه اقامتگاه بومی و گشت‌و‌گذار در قشم!

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

سلامی به زیبایی و گرمی جنوب کشورمون خیلی وقت بود که به اتفاق همسرم تصمیم سفر به جنوب رو داشتیم با کمرنگ شدن کرونا و واکسیناسیون  تصمیم ما برای رفتن به جزیره زیبای قشم در بهمن ماه 1400 قطعی شد و شروع کردم به تحقیق و

مهنوش زحمتکش

صد سنگ پیش پا و سه همسفر مصمم

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

قسمت اول، قشم ساعت تقریبا 2:30 بامداد بود خسته ،  کلافه وکمی گیج ،  نگاهی عاقل اندر سفیه به همسفرم که روی صندلی شاگرد نشسته بود کردم که متوجه شدم او هم چنین نگاهی به من دارد. سخت نبود پیش بینی اینکه نفر سوم که عقب

Shahab

آب هایی به زلالی دریای مالدیو، کوه هایی به بلندی آلپ، همینجا در ایران

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

حدودا نیم ساعت روی آب بودیم و بعد...خدای من.... یک ساحل سفید پر از پرنده ...آب هایی که رنگ فیروزه در مقابل اون ها حرفی برای گفتن نداره....چشمام لحظه ای خیس شد و با خودم گفتم :" عجب خلقتی هستی انسان که وقتی گوشه ای