سفرنامه های هند

سفر به هندوستان، کشور شگفت‌انگیز

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

من خوش شانس بودم که سال ها از سفرهای خانوادگی و سفرهای انفرادی زیادی لذت بردم. هیچ چیز اما قابل مقایسه با تجربه سفر من در هند نیست. هرگز به اندازه تجربه سفرم به هندوستان الهام نگرفته ام و در عین حال اینقدر ذوق زده

سیدمحمدکاظم خطیبی
4.1

در سرزمین 72 ملت

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

هدف از نوشتن این سفرنامه ذکر جزئیات صرف سفر و  نقاط تاریخی و تاریخچه مناطق گردشگری نیست بلکه هدف بیش از هرچیز درک روح و درون مایه ای از سفر به هند بوده و امیدوارم مورد نظر شما قرار بگیرد. در مورد جزییات سفر و

mehdi

سفر به سرزمین مداد رنگی‌ها (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

قطعا بسیاری از دوستان بهتر از من به شرح سفر هند پرداخته اند و هدف من از نوشتن سفرنامه تنها به روز کردن اطلاعات جهت سفر به هندوستان پس از حدود دو سال اپیدمی کرونا است. سفر ما در هفتم مرداد ماه 1401و به مدت

z.dadashi

یه شب مثل افسون عطر عود، از افسانه معبدا میاد (2 قسمت)

مقدمه همه چیز از سال 79 شروع شد...من و يک سی دیِ فيلم هندی به اسم Kuch Kuch Hota Hai اونايی که فيلم رو به تماشا نشستن شايد مثل من کارشون به جور هندوستان کشيدن ختم شده و اونايی که فيلمو نديدن پيشنهاد ميکنم بخش کوچولويی از

سعید همسفر
4.8

27 روز سفر تنهایی به هند ( نسخه جدید و کامل شده ) (7 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

این سفرنامه حاصل تجربیات و نظرات شخصی من در طول 27 روز سفرتنهایی بکپکری به پنج شهر هند( بمبئی- جودپور- جیپور- آگرا- واراناسی و دهلی) هستش. سفرنامه رو به هفت قسمت تقسیم کردم و هر قسمت رو به یک شهر اختصاص دادم. بخش اول و دوم سفرنامه

منا محمد

سفر به کرالا، سرزمین خودِ خدا (سفرنامه کرالا) + سفرنامه صوتی (5 قسمت)

پس از پیچیدن به سمت راست راهرو وارد اتاق کم نوری شدیم. صدای چلیک قفل شدن درب چوبی پشت سرمان، اغراق آمیز و بلندتر از حد معمول به گوشم رسید. چند لحظه ای طول کشید که چشمانم به تاریکی عادت کند. تنها منبع نور اتاق،

مجید میرزادی

سلام تاج محل! (2 قسمت)

شکرشکن شوند همه طوطیان هندزین قند پارسی که به بنگاله می‌رودطی مکان ببین و زمان در سلوک شعرکاین طفل یک شبه ره صدساله می‌رود   _____________________________________________________________________________   خسته‌ی راه بودم و در خواب و بيدارى روى تخت دراز كشيدم كه صداى تَق‌تَقِ در چرتم را پراند؛ انگار کسی در

روزبه شهنواز

سفرگردی در روزهای کرونایی (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

چندین سال است که ماه‌های پایانی سال با فکر و برنامه ریزی سفر گذشته است و فروردین هر سال با سفر. ماه‌های پایانی سال 98 اما متفاوت تر از هر سال است و رنگ بویی از سفر خارجی ندارد. قیمتِ دلار سر به فلک کشیده،

رامین رمضانپور

سفرنامه هند (دهلی ، آگرا و جیپور ) (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

با سلام . این اولین سفرنامه ای هست که می نویسم و امیدوارم با نظرات ارزشمند شما ایرادات احتمالی ، در نوشتار آینده برطرف گردد . از دوران کودکی سغر داخلی و خارجی زیاد رفتم و کلأ خانواده اهل سفری دارم و معمولأ سفرها رو با

sareh shirazy

بمبئی یعنی شهری که... (سفرنامه بمبئی) + سفرنامه صوتی (4 قسمت)

مقاصد : هندبمبئی

کیف کوچکم را روی شانه انداخته و دستم را روی بوق گذاشته بودم و ویراژ می دادم؛ نه از آن ویراژهای مردم بدبخت کُن! می دانید که ویراژ هم چند نوع دارد: یکی همانی است که هر روز در خیابانهای شهرمان می بینیم و پشتِ

مجید میرزادی

کسوف و کریسمس در سرزمین هندوها (4 قسمت)

سفرنامۀ جنوب هند - مقدمه و نکات سفر کسوف و کریسمس در سرزمین هندوها اواخر تابستان 98 تصمیم گرفتیم برای خورشید گرفتگی 5 دی آماده شویم. بارها و بارها طرح های مختلفی را برنامه ریزی کردیم و تغییرش دادیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که جنوب

پریسا باجلان

هند ، سرزمین شگفت انگیز (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

به نام خدا سفر ما با پرواز ماهان از فرودگاه امام خمینی شروع شد. پرواز ساعت 8:50 بود اما به خاطر اینکه تعداد زیادی از مسافران که یک گروه هندی بودند، خیلی دیر رسیدند، با دو ساعت تاخیر انجام شد. پرواز خوب و مهمانداران خیلی خوش

Naeemeh Ghasemi

پاکستان کشوری ناشناخته

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

من و همسرم بسيار اهل سفر كردن هستيم اما متاسفانه اهل سفرنامه نوشتن نيستيم. هميشه قبل از سفر، از تجارب دیگران در قالب سفرنامه ها بهره میبریم، اما براي سفر به پاكستان چون سفرنامه‌ اي برای خواندن پيدا نكرديم تصميم گرفتيم اين بار حتما سفرنامه

Tib-Meh

سفر کوله به دوش به کشمیر - از جهنم تا بهشت

مقاصد : جهانهند
سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

مقدمه کشمیر شاید برای خیلی از ما فقط یک اسم یا نهایتا یک تصویر از لوکیشن های جذاب و زیبا در فیلم های هندیست. اما بی اغراق کشمیر یک عروس زیبا است ، یک جواهر ، یک تاج پادشاهی که سالهاست برای سر گذاشتنش میان چند

شهروز اسماعیلی

سفرنامه هند

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

خیلی ها در آرزوی دیدن اروپا و رفتن به پاریس و دیدن برج ایفل هستن اما من همیشه در آرزوی دیدن هند و تاج محل زیبا بودم. نمیدونم چرا اما مطمئن بودم که از هند خوشم خواهد اومد. با اینکه کلی چیزهای متفاوتی در موردش

نیکو طاهری

وصف چشمان تو در تاج محل می‌گنجد(سفرنامه مثلث طلایی هند) (3 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

در خیابان‌های زیبای جیپور چهار نفری داخل یک ریکشا نشسته بودیم. سه تا دختر روی صندلی پشت و تک پسر گروهمان به سختی کنار راننده نشسته بود. به خاطر جشن دیوالی شهر پر از گل و رنگ و نور بود. مثل جشن نوروز ما همه

Nedajrg

هند نامه

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سلام خدمت همه دوستان این اولین سفرنامه من هست که در رابطه با سفر نوروزیم به هنده. راستش از بس یک سری از هند بد گفتند و یک سری خوب، من برای رفتن به این کشور شک داشتم و مقصد اصلیم ویتنام بود بخاطر همین، بهمن

زهرا طوسی

الف تا ی سفر به گوآ ( به همراه تجربه 5 سال زندگی در این شهر )

مقاصد : گوا
سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سلام خدمت دوستان دوستدار سفرامروز میخوام درمورد سفری که در مرداد سال 1397 همراه با دوستانم انجام دادیم براتون بنویسمسفر به گوآبا توجه به اینکه بنده به مدت 5 سال در این شهر زندگی میکردم شاید بتونم اطلاعات خوبی از سفر به این مکان به

سهیل کدخدازاده

سفرنامه گوا با چاشنی دهلی و تاج محل

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

هر ساله اوايل دي ماه زمان برنامه ريزي براي مسافرت نوروزي ما است و هميشه اولويت من براي سفرهاي نوروزي بعد از يك زمستان سرد در اردبيل اقامت در يك كشور گرمسير است. انتخابها هم محدود هستند تايلند و امارات متحده عربي كه قبلا سفر

سعید اسلامی نمین

هند، مگر می‌شود اینقدر تفاوت

سفرنامه نویسی خارجی (دفعه اولی) 97

با سلام خدمت همه ی لست سکندی های عزیز بهتر است سفر نامه ام را از انجایی شروع کنم که در اواخر تابستان بود که اعلام کردند دیگه ارز 4200 تومانی برای خرید بلیط هواپیما داده نمیشود و از انجا که عاشق سفر بودم و فکر