• 96

246

تهران تا قشم با ماشین شخصی

سه شنبه، 17 آذر 1394 ساعت 16:08 توسط brad2012 ایران قشم

مقدمه : گوستاو فلوبر میگوید : "سفر کردن انسان ها را فروتن می کند، زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی می کنند را کشف می کنید" در سفری که نوروز امسال به جزیره قشم...

• 18

99771

سفر به قشم با خودرو شخصی ( جزایر خلیج فارس )

چهارشنبه، 5 مهر 1396 ساعت 09:00 توسط مهدی م قشم

با سلام و احترام خدمت دوستاران سفر و كاربران محترم سايت لست سكند و همچنين مديريت محترم و پرسنل بسيار زحمتكش سايت لست سكند.  جزيره قشم: يكي از جزاير استان هرمزگان و بزرگترين جزيره ايران و خليج فارس در تنگه هرمز است.   جدول آب...

• 110

85059

سفر به ارومیه، پاریس ایران + تصاویر

سه شنبه، 30 تیر 1394 ساعت 16:24 توسط علی عباسی ارومیه

با سلام راستش اوایل اسفند ماه بود که خواستم سفرنامه ایی رو در مورد استان آذربایجان غربی و شهرستان هایش و مخصوصا ارومیه تهیه کنم. ولی در نهایت به ارومیه بسنده کردم. منتها نمی خواستم این سفرنامه رو در عرض یک هفته بنویسم. واسه همین...

• 62

67291

سفر یک روزه به قزوین (سفرنامه)

شنبه، 17 مرداد 1394 ساعت 15:01 توسط لست سکند ایران

سفر به قزوین و بازدید ازش هیچ وقت یکی از اولویت ها، یا حتی علاقه مندی های من نبود. با اینکه معتقدم هر گوشه به گوشه ایران حداقل یه مکان دیدنی داره، حالا می خواد موزه باشه، خونه تاریخی باشه، طبیعت باشه یا هر چیز...

• 89

66593

ارومیه بهشت ایران + تصاویر

شنبه، 23 آبان 1394 ساعت 17:07 توسط امید فیض الهی ارومیه

سلام به همه دوستان مخصوصاً دوستان اهل سفر بعد از اینکه اولین سفرنامه رو مربوط به شهر وان ترکیه نوشتم با دیدن شهر خیلی کوچیک وان و داشتن اون همه گردشگر ایرانی این بار تصمیم گرفتم شهر ارومیه محل سکونت خودم رو با جاذبه هاش...

• 22

63822

رامسر بهشت زمینی خدا(جاذبه های ایران، معرفی شهر)

شنبه، 15 مهر 1396 ساعت 09:00 توسط سپيده محمدي رامسر

با سلام و احترام خدمت همه سفردوستان اگر از رامسر به بهشت زمینی خدا یاد کنیم قطعا سخن به گزاف نگفته ایم. شهری که کوه و دریا و جنگل به هم می رسند و انسان را مسحور زیبایی خود میکنند. رامسر لقب عروس شهرهای ایران...

• 51

60161

راهنمای بازدید از آبشار زیبای شوی

چهارشنبه، 20 تیر 1397 ساعت 09:00 توسط ویدا مهین پو دزفول

به نام خدا راهنمای بازدید از آبشار زیبای شوی نویسنده و عکاس: ویدا مهین پو   "وقتی کوه زیر پای رود را خالی می‏کند، آب زیباترین ترانه بودنش آبشار را می‏ خواند" علیرضا بشارتی   آبشار شوی در هر کجای سرزمینمان که ردپایی از آب،...

• 47

60094

شیراز، شهری با شیشه های رنگی

چهارشنبه، 8 خرداد 1398 ساعت 09:00 توسط Zahra Yekta شیراز

خوشا شیراز و وضع بی مثالش        خداوندا نگه دار از زوالش به شیرازآی و فیض روح قدسی      بجوی از مردم صاحب کمالش       1- مقدمه 1-1- چرا شیراز؟ سرکار بودم و حال و هوای مسافرت به سرم زده بود. البته که...

• 14

50929

الموت (دره قاتلین)

سه شنبه، 12 دی 1396 ساعت 15:00 توسط امیر استان قزوین

الموت (دره قاتلین) در امتداد دره ای طولانی که از شمال قزوین شروع میشود و تا کناره های دریای خزر امتداد می باید روستا های پراکنده ای وجود دارد که از قرن ها پیش الموت نامیده میشود. از شمال با استان های گیلان و مازندران...

• 52

46105

سفر به سمنان، کویر بارانی

دوشنبه، 24 تیر 1398 ساعت 09:00 توسط نیلوفر ورزش نژاد دامغان سمنان شهمیرزاد

سفر، مرا به باغ چند سالگی ام برد و ایستادم تا دلم قرار بگیرد صدای پرپری آمد و در که باز شد من از هجوم حقیقت، به خاک افتادم... "سهراب سپهری"   جاده... جاده و تا چشم کار می کند، جاده... سرم را به شیشه...

• 102

44604

ماسوله، بهشت شمعدانی‌ها (سفرنامه)

چهارشنبه، 21 مرداد 1394 ساعت 14:07 توسط پرستو عطرسایی ایران

روستای ماسوله در بخش سردارجنگل، جنوب شهرستان و شهر فومن قرارگرفته و از توابع استان گیلان است. روستای پله‌کانی بسیار زیبائیست در دل جنگل‌های استان گیلان. در این دهکده سقف خانه‌ها، حیاط خانه‌های طبقه بالاتر است. این روستا بیش از 5-6 طبقه مسکونی دارد و...

• 27

44312

کاشان، منزلگاه خانه های پر فروغ

شنبه، 28 اردیبهشت 1398 ساعت 09:00 توسط پوریا اقتداری کاشان قمصر نیاسر

در سفرنامه قبل با عنوان "سفر به روستای گلگون ایران، ابیانه" با من و همسرم در سفر به این روستای زیبا همراه شدید، در ادامه به کاشان سفر کردیم تا زیبایی های این شهر رو به قاب تصویر بکشیم. روز سوم سفر - بیست...

43092

آسمان پرستاره کلوت (سفرنامه کرمان)

چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1398 ساعت 09:00 توسط مریم رجایی استان کرمان کرمان راین ماهان شهداد شهر بابک

کبوترخانه جان‌ها از او معمور گشت          پس چرا این زیره را من سوی کرمان می‌برم تقویم را ورق میزنم تا عید چند هفته ای مانده است و طاقتم طاق شده است. سفر، سفر، دلم سفر میخواهد. اما امان از جیب خالی و ضیق وقت! نگاهم...

• 59

42634

سفر دو روزه به تویسرکان

سه شنبه، 4 دی 1397 ساعت 12:00 توسط بهار قادری تویسرکان

سفر دو روزه به تویسرکان   می خوام براتون  از شهری بگم که شاید خیلیا اسمشو شنیده باشید اما بدلیل نزدیکی به یه شهر بزرگتر و معروفتر تو سایه اون کمرنگ شده و شاید دیدن و شنیدن از اون براتون جذاب باشه. تویسرکان شهر گردو...

42561

از طهران تا تهران، هر آنچه باید درباره تهران بدانید

شنبه، 21 شهریور 1394 ساعت 17:00 توسط لست سکند ایران

به نام خدا مقدمه: همیشه دوست داشتم تا در دوران دانشجویی به عنوان راهنمای گردشگری به کسایی که به شهرم میان کمک کنم. اگرچه شاید هیچ وقت این اتفاق نیفتاده اما بسیار خوشحالم که این فرصت رو از طریق یک سایت فعال در زمینه گردشگری...

41981

سفرنامه سرعین و چمخاله (قسمت اول)

دوشنبه، 26 آبان 1393 ساعت 16:24 توسط فرشاد شفیعی شهیدلو ایران

سفربه شهرهای: سرعین ، چمخاله،لنگرود و لاهیجان(استانهای اردبیل و گیلان) (قسمت اول) بعد از مسافرت 6 روزه به مشهد مقدس در دهه سوم شهریور ماه وقبل از آن(اوایل شهریور) به قسمت شمال آذربایجان (سفر به بهشت آذربایجان)ومسافرت در خرداد ماه به استانهای لرستان، چهارمحال وبختیاری...

• 57

41860

سفری به نگین خلیج فارس کیش

دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 09:00 توسط پوریا مرتضایی فرد کیش

مقدمات سفر تعطیلات تابستون شروع شده بود و میخواستیم به همراه خانواده سفری بریم اولش قصد داشتیم تا اگه شرایط پیش اومد سفری به خارج از کشور داشته باشیم ولی با بالارفتن قیمت دلار وقتی یه حساب سرانگشتی کردیم دیدیم که خیلی هزینه ی...

• 25

41473

آبشار فدامی شاهکار خلقت در دل بیابان

شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت 09:00 توسط nazarian داراب

آبشار فدامی  تجسم عینی زیبایی، این جاذبه طبیعی در آخرین نقطه جنوب شرقی فارس در مسیر بندر عباس قرار دارد که در تاریخ 1390/10/8 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است . از ویژگیهای منحصر به فرد این اثر، تنوع چهار آب شور...

• 18

40612

سفر به بهشت گمشده ایران مریوان

چهارشنبه، 21 شهریور 1397 ساعت 09:00 توسط مسافر زمان مریوان

توی فکر بودم که تعطیلات نوروز کجا برم... کیش که رفته بودم. شمال و جنوب هم که رفته بودم. یکی از شهرهای که خیلی دوست داشتم برم مریوان بودن چون یکی از اقوام نزدیک هم در آنجا زندگی می‌کرد و مشکل اقامت نداشتیم. شروع...

• 47

40442

سفر به تبریز شهر هنر و ادب و خوشمزه جات

سه شنبه، 19 تیر 1397 ساعت 09:00 توسط لیلی راد تبریز

سلام به همه دوستان سفرنامه خوان و سفر نامه باز راستش مدت 8 ماه میگذره از زمانی که سفر به تبریز داشتم اما به علت کمبود سفرنامه درباره این شهر بسیااار زیبا دیگه تنبلی رو کنار گذاشتم و تصمیم به نوشتن سفرنامه کردم اول بگم...