سفرنامه های پاریس

هدیه کریسمس؛ تجربه سفر به آلمان و فرانسه در ایام کریسمس

مسابقه سفرنامه نویسی - روایت‌نامه ۱۴۰۲

کریسمس جشن مذهبی یا ملی درود بر دوستان عزیز لست سکندی. خرسندم که بار دیگر میتونم خاطرات شیرین یک سفرجدید را با شما درمیان بگذارم. امسال تونستم برای تعطیلات آغاز سال نو مسیحی سفری به کشورهای آلمان و فرانسه داشته باشم.هر چه فکر کردم چه ارمغانی

بیژن پیوندی

از مرکز اعدام پاریس تا گوشه بهشت

مقاصد : پاریس

پیش گفتار در ادامه سفرم به کشورهای اروپائی برای مدتی محدود به عروس شهرهای اروپا و پایتخت کشور فرهنگ و هنر، پاریس عزیمت نمودم، پیرامون این شهر و کشور فرانسه آثار بی شماری از محققین و کاوشگران بجای مانده است. چون من بارها  به این شهر

بیژن پیوندی

این قصه رویای من بود

این قصه رویای من بود. درب کلاس باز شد و آقای پربونی وارد کلاس شد بچه ها از جاشون بلند شدند و با اشاره آقای پربونی روی نیمکت هاشون نشستند آقای پربونی رفت پشت میزش و آروم دفترش رو باز و شروع به حاضر وغایب کردن

یاسر

سفر به پاریس، شهر عشق و هنر و زندگی

مقاصد : پاریس

با سلام. من محمد هستم و در شهر دورتموند آلمان زندگی میکنم. سه هفته قبل ما یک سفر به شهر پاریس داشتیم و االان تصمیم گرفتم که شرح مختصری از سفرمون رو برای شما بنویسم.  نخست مختصری درباره شهر پاریس: پاریس با جمعیت 2.200.000 نفر پایتخت کشور

محمد قربانی

تابستان با میکی و پینوکیو (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

به نام خدا سفر! این کلمه ی سه حرفی عصاره ی تمام اون چیزی هست که از زندگی میخوام.به عقیده ی من ، ما زندگی میکنیم که سفر کنیم.به جاهای جدید و با سرزمین ها ، فرهنگ ها ، ساختمون ها ،غذاها ، آدمها و رویاهاشون

پاریس یا رم؟ یک سفرنامه با حال و هوای شاعرانه!

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

پاریس یا رم؟ یک سفرنامه با حال و هوای شاعرانه!   شاید لازم باشد میان این همه سفرنامه ای که به ما می گویند "اگر فلان شهر رفتی کدام موزه و رستوران و خیابان را برو، کدام مکان دیدنی را سر بزن، چقدر هزینه تاکسی و اتوبوس

مهشید قریب پور

لبخند ژِکوند، به شیرینی ماکارون (سفرنامه پاریس) (3 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

فرقی نمی کند به کدام سمت رفته باشی سفر همان سفر است چه یک قدم از دل چه هزار قدم از خانه "سیروس جمالی"   به نام آفریننده زیبایی‌ها   آنچه بر ما گذشت ...  در سفرنامه پیشین همراه من و همسرم در سفر به رُم، اولین مقصد ما در نخستین سفر اروپایی همسفر

پوریا اقتداری

اروپا با طعم ساقه طلایی (سفرنامه اروپا) (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

اروپا با طعم ساقه طلایی   مقدمه سفر به خارج از کشور آن هم به اروپا در شرایطی که ایران به خاطر نوسات قیمت ارز، درگیر مشکلات اقتصادی است و همه ما با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم، نه تنها یک امر غیر ضروری بلکه

شهاب فرج اللهی

سفر به رویاها ( فرانسه و ایتالیا )

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

جالب‌ترین جاها در نقشه‌​ها نیستند.(هرمان ملویل) چه خوب گفته هرمان ملویل چون شما می تونید در کتاب ها و فیلم ها جاهای دیدنی دنیا را ببینید اما لذت دیدن ونیز زیبا و پیاده روی تو کوچه های تنگ و باریک آن و مکان های دیدنی که

علی شبانکار

اروپا با حال و هوای کریسمس (2 قسمت)

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

آغاز ماجرا چند وقتی می شد که از طریق اینستاگرام خاطرات سفر اروپای چند زوج رو دنبال می کردم. سفرهایی که توسط خود افراد برنامه ریزی شده بود و خبری از آژانسهای چند میلیونی نبود. سفرهایی که بعضا هزینه هاشون از خیلی از سفرهای داخلی کمتر

مریم

سفری هیجان انگیز و به صرفه به قلب اروپا (4 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی است. سلام. این جمله در مورد زندگی من و همسرم کاملا صدق می­کنه. یعنی اگه برنامه سفر نداشته باشیم زندگی برامون کاملا بی هدف و یکنواخت میشه. ما 6 ماه قبل سفر و با انگیزه برنامه­

مهناز قنبری

خرده روایتی از ایفل تا وافل (سفرنامه پاریس، بروژ، بروکسل، مونیخ) (4 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

مدتی پیش کتابی می خواندم به نام " چادر کردیم رفتیم تماشا " . سفرنامه ای قاجاری مربوط به حاجیه خانم شیرازی.کتابی که خود می تواند مرجعی تاریخی باشد.خیلی عجیب است کسی در آن دوران که خواندن و نوشتن خود غریب بوده ، حاج خانمی

بهداد رنجبر

«آمستردام، پاریس، بروکسل» و «مونالیزا»

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

یک آن، تُهی شدم و احساس کردم، تمام زندگی‌ام فقط برای این بوده که روزی و در این لحظه، در این زمستانِ بارانی، در این کافه‌ی غریب، و در این گوشه‌ی دنج، این لبخند زیبا را ببینم...   پنج‌شنبه 1 مارس 2018 / 10 اسفند 1396: اسخیپول

حامد نوری

یازده روز فرا رویایی در اروپا (آرامش هلسینکی، پاریس عشاق، ونیز آبی و رم شهر گلادیاتورها) (3 قسمت)

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سلام. نقطه ی شروع اولین سفر خارجی من، جایی بود که انتظارش را نداشتم: یک ماموریت خارجی ای که کنسل شد! قصه از اونجایی شروع شد که برای شرکت در یک ماموریت خارجی، فرآیند اخذ ویزای من با تاخیر استارت خورد و من نتونستم به

علیرضا فراهانی

سفرنامه پیمایش بخشی از قاره سبز در حدود یک ماه ! (7 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

چشم تا باز کنم فرصت دیدار گذشت همه ی طول سفر یک چمدان بستن بود (قیصر امین پور)   مقدمه رویاها را می توان نقطه آغاز هر سفری دانست. با توجه به این رویاها جستجو خود به منظور سفر را شروع می کنیم. خب، کجا بهتر از اینترنت !! مکان

(س. موسوی) mytripsvision

سفر یهویی و تقریبا اقتصادی دو نفره به اروپا

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

سفر یهویی و تقریبا اقتصادی  دو نفره به اروپا : با عرض سلام به همه دوستان عزیزی که سفرنامه من رو میخونن ، هرجا که  هستید براتون آرزو میکنم سفرهای هیجان انگیزی پیش روتون باشه و از سفرهاتون لذت ببرید. هدف من از نوشتن سفرنامم : هدف من

هما یزدویی

250 هزار قدم در فرنگستان (4 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

*فرنگستان یا فرنگ برگرفته از واژه ی فرانک (به فرانسوی: Franc) است. خاقانی این واژه را در دیوان خود بکاربرده است: سگبانت شه فرنگ یابم دربان شه عسقلان ببینم (دیوان خاقانی-در ستایش مظفر الدین قزل ارسلان ایلدگز) این واژه از سوی سعدی شیرازی هم به کار رفته است که

مهسا سالاری

سفر اقتصادی ایتالیا و فرانسه (2 قسمت)

سفرنامه نویسی خارجی (دفعه اولی) 97

به نام خدا سفر به اروپا همیشه مثل یه رویا گاهی نزدیک و گاهی خیلی دور و دست نیافتنی بود. گرفتن ویزای شینگن برای ما ایرانیان میتواند خیلی عذاب آور باشد اما این موضوع حقیقت تلخی هست که فعلا چاره ای جز کنار آمدن با آن

رویا ش

سفر 100 یورویی به اروپا (8 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

*** بنام یگانه ای که در سفر باید شناخت ***   مقدمه درود به همه کاربران و دوستان عزیز من اولین سفرنامه خودم را دو سال قبل به اسم  “سفر مجانی به دبی”  نوشتم که جزو  پربازدیدترین و پر نظرترین سفرنامه های سایت هست، بطوریکه سوال و جواب های

امید سرافرازی

سفرنامه کشور برج ایفل- سرزمین نورها

سفرنامه نویسی خارجی (دفعه اولی) 97

فرانسوی ها به اندازه ی داشته هایشان یک کشور با نوستالژی های خاص و همیشگی هستند. پدرانه ژان والژان برای دختری مثل کوزت آنقدر شیفته کننده هست که مسافری مثل شازده کوچولو را در حیرت ساکنان کره زمین روزهای زیادی سرگردان می کند. کمی آنطرف