سفر به هندوستان، کشور شگفت‌انگیز

4.1
سفر به هندوستان، کشور شگفت‌انگیز

من خوش شانس بودم که سال ها از سفرهای خانوادگی و سفرهای انفرادی زیادی لذت بردم. هیچ چیز اما قابل مقایسه با تجربه سفر من در هند نیست. هرگز به اندازه تجربه سفرم به هندوستان الهام نگرفته ام و در عین حال اینقدر ذوق زده نشده ام. سفر من به هند باورنکردنی بود. در ادامه نگاهی دقیق به زمانی که در هند گذرانده‌ام خواهم داشت، و امیدوارم که الهام بخش دیگران و به‌ویژه هموطنان ایرانی و مخصوصا عاشقان تجارب جدید باشد تا سفر به هند را در نظر بگیرند. برای کسانی که همیشه به سفر به هند فکر می‌کردند، اما شاید کمی در مورد اینکه انتظار چه چیزی را خواهند داشت مطمئن نبودند، امیدوارم این سفرنامه نظر شما را تغییر دهد.

من قصد دارم در مورد تجربیات خوب و نه چندان خوبی که می توانید در سفر به این کشور شگفت انگیز انتظار داشته باشید، به شما بگویم. پس لذت ببرید!

تجربه سفر به هند

من در مشهد زندگی میکنم و تقریبا تجربه زیادی در برخورد با افراد سایر کشور ها بخصوص افغان، عرب، پاکستانی و گاها هندی داریم، و من دوستان و همکاران زیادی دارم که از این نژادها و قوم ها هستند. به همین دلیل، و با توجه به لذت بردن از شنیدن داستان های آنها در مورد کشور مادری شان، همیشه به من انگیزه داده بود که یک روز به آنجا سفر کنم.  خب در مورد هند بالاخره اون روز به واقعیت پیوست...

هواپیمایی قطری

هواپیمایی قطری یک پیشنهاد بسیار کوتاه اما شگفت انگیز را تبلیغ کرد که پرواز از مشهد با یک توقف در دوحه قبل از سال نو میلادی 2022 به مقصد دهلی نو هند را معرفی کرد. من از فرصت استفاده کردم و بلیط پرواز را تهیه کردم و دوستم خوشحال شد که در این سفر به من ملحق شد. این همچنین طولانی ترین پروازی بود که تا به حال انجام داده بودم. در مجموع 13 ساعت و نیم در هواپیمای زیبای بوئینگ 787 قطری بودیم. باید اعتراف کنم، در این هواپیما، حتی کلاس اکونومی نیز کاملاً راحت بود.

ورود به دهلی نو - هند

مه و دود در دهلی نو. پس از پرواز طولانی، حدود ساعت 3 بامداد به وقت هند به دهلی نو رسیدیم. حداقل باید بگم، ما با پرواز طولانی و تغییر زمان نسبتا کم بسیار خسته شده بودیم. خوشبختانه، قبل از خروج از خانه با استفاده از  Airbnb ، محل اقامتمان را از قبل هماهنگ کرده بودم و خوشحالم که این کار را انجام دادم.

یکی از چیزهایی که در طول زمان و سفر های زیاد یاد گرفته‌ام، این است که همیشه سعی کنم حداقل شب‌ اول خود را زودتر از موعد رزرو نمایم تا وقت کافی برای هماهنگی با جای جدید داشته باشم. به این ترتیب، وقتی خسته و به یک مقصد جدید عجیب و غریب می‌رسید، خیالتان راحت است که شب اول محل اقامت خود را می دانید. البته این موضوع برای کسانی که با تور هند به سفر می روند اصلا به چشم نمی آید. من همچنین با میزبان Airbnb خود قرار گذاشتم تا با هزینه ای ناچیز و بسیار ارزشمند، ما را در فرودگاه ملاقات کرده و به محل اقامتمان ببرد. او آنجا بود تا طبق برنامه از ما استقبال و احوالپرسی کند و پس از یک توقف کوتاه در یک خودپرداز فرودگاه، راه افتادیم.

دهلی قدیم و دهلی نو

اولین و مهمتر از همه، تعداد زیادی از مردمی است که در شهر زندگی می کنند. ما که از مشهد با جمعیت کمتر نسبت به دهلی نو و هند آمده ایم، به داشتن فضای آزاد زیادی برای جابجایی عادت کرده ایم. در دهلی، هیچ راه فراری از جمعیت زیاد، ترافیک و سر و صدا در این شهر وجود ندارد. هیچ‌وقت نمی‌توان 1.3 میلیارد نفر را واقعاً تجربه کرد، مگر اینکه واقعاً توسط این تعداد از مردم در یک کشور احاطه شده باشید. دوستان اغلب می پرسند که تجربه من در شهرهایشان چگونه بوده است.

من معمولا جواب میدم؛ خودتان را در یک آسانسور شلوغ تصور کنید که همه سیگار می کشند و با صدای بلند صحبت می کنند و هیچ راهی برای فرار ندارید!  متأسفانه در طول اقامت ما، سطح دود بسیار زیاد بود. بعضی وقتا این حس بهت دست میده که تو کل 3 روز و 4 شبی که تو شهر بودیم وسط یه جنگل آتش بودی.

قلعه سرخ

در دهلی چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، به طوری که در این روزهای کم به سختی بسیاری از جاذبه های اصلی و تورهایی را که ما ترتیب داده بودیم را می توانیم پوشش دهیم. وقت خود را صرف بازدید از عکاسی قلعه سرخ تاریخی و معبد باشکوه سیک ها کردیم. همچنین یکی از کارهای مورد علاقه من برای انجام دادن در سفر، شرکت در یک تور غذاهای تاریخی است. به هر حال ما ایرانی هستیم و عاشق غذا خوردن...ما یک تجربه غذای شگفت انگیز در دهلی قدیم داشتیم که مطمئناً با توجه به قیمت غذا در هند یکی از منحصر به فردترین چیزهایی بود که می توانید در طول اقامت خود تجربه کنید. من و دوستم صبح زود با دوچرخه در سراسر خطوط و کوچه های رازآلود دهلی قدیم را گشتیم. شهر شلوغ با فعالیت های بی پایان و همیشگی که شما را به سادگی مسحور می کند!

سفر با قطار به بنارس

اولین سفر و مقصد قطار ما بعد از اقامت در دهلی نو، به شهر تاریخی و معنوی بنارس بود. سوار شدن به قطار از ایستگاه قطار دهلی نو واقعاً یک تجربه فراموش نشدنی و غافلگیرکننده است! وقتی روی سکوی قطار هنوز پایین هستید، به معنای واقعی کلمه مانند گرفتار شدن در ازدحام را تجربه می کنید، شاید فکر کنید شوخی میکنم اما داشتن بلیط برای قطار های اتوبوسی فقط یعنی میتونید سوار قطار بشوید و خالی ماندن صندلی تقریبا رویاست. اگر واقعاً می خواهید هند را به بهترین شکل تجربه کنید، حداقل یک بار باید سوار قطار شوید. من به شدت توصیه می کنم قطارهای 2 یا 3 ردیفه را رزرو کنید. اینها واگن خواب هستند و کاملا راحت هستند. ملحفه و پتو نیز برای راحتی شما در این کابین ها در نظر گرفته شده است. اگر تمایل به رزرو این واگن ها دارید، باید از قبل رزرو کنید. ما پس از چند سفر با قطار متوجه شدیم که تأخیرهای قطارها اغلب بسیار طولانی است.

مثلا؛ در یکی از سفرهای ما که قرار بود 6 تا 8 ساعت طول بکشد، در نهایت دو برابر آن زمان به پایان رسید. بیشتر اوقات، قطار دیر حرکت می کند و چندین بار روی ریل توقف می کند و باید منتظر عبور قطارهای دیگر باشد. به همین دلیل برنامه‌هایمان را چند بار تغییر دادیم و به جای آن تاکسی گرفتیم. نتیجه نهایی خستگی کمتر و تلف نکردن یک روز کامل در سفر بود. البته نکته جالب اینکه هزینه اضافی برای این راحتی، به طور عجیبی خیلی بیشتر نبود.

شهر مقدس بنارس

بنارس قدیمی ترین شهر در تمدن و برای مردم هندو مقدس ترین مکان روی زمین است. آنها واقعاً بر این باورند که اگر خاکستر یک نفر در اینجا روی رودخانه گنگ پراکنده شود، سرانجام روح او به نیروانا (موکشا) خواهد رسید. قدم زدن در امتداد قات های متعدد در سواحل رودخانه گنگ مقدس، منظره ای شگفت انگیز است. از تماشای غسل و دعای مؤمنان در کنار رود گنگ گرفته تا مراسم و مراسم سوزاندن که شبانه روز برگزار می شود، بازدید از بنارس تجربه ای به یاد ماندنی است که به این زودی ها فراموش نخواهید کرد.

بنارس گنگ

سحر خیز باشید تا مطمئن شوید که طلوع آفتاب را در قایق های گنگ تجربه کنید. یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر قایق های آن است. می‌توانید از قایق‌های بزرگ‌تر، تا قایق‌های ردیفی ساده را انتخاب کنید، همانطور که ما هم انجام دادیم و کلی لذت بردیم. اکثر تصاویر بنارس که در نشریات و اینترنت مشاهده می کنید، تصویری بکر و زیبا از بنارس را نشان می دهد. اما وقتی وارد می‌شوید و در خیابان‌ها، کوچه‌ها و قات مقدس شهر قدم می‌زنید، اینطور نیست. پس برای لذت بردن هرجوره آماده باشید.

رودخانه و منطقه کثیف از زباله است، فضولات گاو و سگ همه جا را فرا گرفته است. هوای پر از دود ناشی از سوزاندن مداوم، اغلب هنگام پایین رفتن در رودخانه و قات ها حالت تهوع داشتیم. با این حال، جدا از همه اینها، بازدید از بنارس قطعاً ارزشمند بود. مقصدی بسیار معنوی و الهام بخش، که شبیه هیچ مقصد دیگری نیست. از مشاهده سوزاندن در رودخانه قات ها، مراسم صبح زود فداییان در سواحل رودخانه تا بازدید از مکان های تاریخی، با عث می شود تا این شهر نفس شما را بند آورد.

آگرا و تاج محل شگفت انگیز

شما به سادگی نمی توانید از هند و مثلث طلایی (مدار توریستی که پایتخت ملی دهلی، آگرا و جیپور را به هم متصل می کند) بدون توقف در آگرا بگذرید. آگرا خانه (مقبره) باشکوه تاج محل است.

اینجا بسیار شلوغ است، اما بازدید آن قطعا ارزشش را دارد. گردشگران خارجی امتیازات ویژه ای دارند که قطعا ارزش دانستن در مورد آنها را دارد!

قلعه آگرا

از آنجا که در آگرا فرصت داشتیم، از قلعه تاریخی آگرا نیز بازدید کردیم. این قلعه از نظر اندازه عظیم است و در سراسر آن معماری ماسه‌سنگ قرمز وجود دارد. این قلعه به عنوان یکی از بهترین قلعه های مغول در سراسر هند در نظر گرفته می شود. همچنین می توانید از مقبره اعتماد الدوله در شهر دیدن کنید. این یک مقبره و محوطه دوست داشتنی است که در آن می توان برای مدتی از شلوغی شهر دور شد و نفسی تازه کرد. همچنین از بازدید از فاتح پور سیکری ، یک شهر باستانی مستحکم واقع در خارج از آگرا لذت بردیم. که زمانی پایتخت امپراتوری مغول بین سال‌های 1572 تا 1585 بود.

شهر صورتی جیپور

من در دوران دانشگاه مقاله ای داشتم با عنوان شهر صورتی که کامل آن را ترسیم کرده بودم اما الان شگفت انگیز بود که از نزدیک میخواهم آن را ببینم. بعد از 3 شب اقامت در آگرا، خوشحال شدیم که به شهر صورتی جیپور حرکت کردیم. یک قطار دیگر که باید حدود 4 ساعت طول می کشید، با توقف های متعدد در روی ریل به 8 ساعت  نزدیک شد. در این جا بود که قطعاً از سفر با قطار هند خسته شدیم. در شهر صورتی چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، بنابراین ما 4 شب در متل دوست داشتنی که شامل صبحانه بود، ماندیم.

چیزهایی که در جیپور باید دید عبارتند از:

قلعه کهربا: این مکان در سال 1592 پس از میلاد توسط راجا من سینگ ساخته شده است، این مکان خیره کننده ای است که در خارج از شهر و بالای مشرف به دریاچه مائوتا واقع شده است. این جاذبه اصلی گردشگری در جیپور است و فیل سواری از قسمت پایینی قلعه به سمت دروازه اصلی بسیار محبوب است.

کاخ هوا محل جیپور: این کاخ زیبا بین سال های 1729 تا 1732 میلادی توسط ساوای جای سینگ دوم ساخته شد. این به طور مستقیم در مرکز اصلی شهر قدیمی واقع شده است. دیوارها و دروازه‌های آن منحصربه‌فرد به سبک معماری مغول طراحی شده‌اند که با نقاشی‌های دیواری، آینه‌کاری و مشبک تزئین شده‌اند.کاخ هوا محل نیز در کنار قصر شهر واقع شده است.

جانتر مانترهمچنین یک سایت رصد نجومی وجود دارد که در اوایل قرن هجدهم ساخته شده است، و اکنون سایت میراث جهانی یونسکو است، که قطعاً جذاب است. قدم زدن در میان این آلات نجومی معماری که مدت ها پیش ساخته شده اند شگفت انگیز است.

جال محل جیپور هند: کاخ تاریخی و اکنون متروکه در وسط دریاچه من ساگار در شهر جیپور قرار دارد. این کاخ توسط ساوای پراتاپ سینگ در سال 1799 ساخته شد و گفته می شود که برای پیک نیک های مهاراجه و ماجراجویی های شکار اردک استفاده می شده است. توقفی سریع فقط برای تصاویر و معمولاً در تمام گشت‌های شهری گنجانده شده است.

سافاری غروب شتر: ما همچنین از غروب آفتاب لذت بردیم شتر سواری به حومه شهر، توقف در یک روستای کوچک و صرف یک شام سبک برای ما در یکی از خانه های روستا. عالی بود یکی دیگر از گردش‌هایی که در زمان شلوغی در جیپور در آن شرکت کردیم، یک پناهگاه کوچک فیل‌ها بود. پناهگاه کوچک دوست‌داشتنی که در آن فیل‌هایی که زمانی مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند، اکنون به خوبی از آنها مراقبت می‌شود و همه از آن لذت می‌برند. همانطور که گفتم ، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در جیپور و اطراف آن وجود دارد. اگر زمان شما محدود است، توصیه می کنم از قلعه کهربا حتما دیدن کنید.

جایسالمر - شهر طلایی

از جیپور، برای یک سفر طولانی شبانه با قطار به جایسالمر - شهر طلایی، به ایستگاه قطار رفتیم. این بدون شک یکی از مهمترین نکات مهم در کل سفر ما به هند بود.

از اقامت در یک هتل عجیب و غریب، که درست در داخل قلعه تاریخی جیسالمر قرار داشت، تا شروع یک شب سافاری در صحرا، و دریافت ماساژهای شگفت انگیز آیورودا، باعث شد بگویم جایسالمر یک تجربه فوق العاده بود. میتوانید اگر در اطراف شهر قدم بزنید، با هاولی های تاریخی شگفت انگیز (خانه های شهری یا عمارت های سنتی) روبرو خواهید شد.

زنان هند

برای یک تجربه واقعی در جیسالمر، یک هتل یا اتاق عجیب و غریب را مستقیماً در داخل دیوارهای قلعه رزرو کنید. مناظر و غروب خورشید بر شهر کاملاً شگفت‌انگیز است و رستوران‌ها و کافه‌های زیادی برای لذت بردن در داخل قلعه وجود دارد.

جوداپور - شهر آبی

وقت آن است که یک روز دیگر با قطار طی کنیم و در راه خود به جوداپور، که معمولاً به عنوان "شهر آبی" نیز شناخته می شود، برسیم. در بخش اصلی مسکونی شهر قدیمی، اکثر ساختمان ها با رنگ آبی رنگ آمیزی شده اند.آنها معتقدند این رنگ به خنک‌تر ماندن داخل خانه‌ها در برابر گرمای شدید تابستان کمک می‌کند. ما یک بوتیک هتل در شهر رزرو کردیم که با یک رستوران روی پشت بام مشرف به قلعه زیبا و تاریخی ماهرنگره کامل شده بود. این قلعه مطمئناً اصلی ترین جاذبه برای بازدیدکنندگان شهر است. باید بگویم، از بین تمام قلعه ها و معابدی که در سرتاسر هند بازدید کردم، این قلعه و محتویات موزه شگفت انگیز داخل آن، دیدنی تر بود.

قلعه مهرانگره جوداپور

جودپور شهری بسیار شلوغ است که در صحرای ثار واقع شده و در بالای دامنه تپه قرار گرفته است، قلعه مهرانگره مربوط به قرن پانزدهم است. این کاخ سابق اکنون یک موزه باشکوه را در خود جای داده است که در آن سلاح‌های باستانی، نقاشی‌ها و پالانک‌های زیبای سلطنتی به نمایش گذاشته شده است. بازدید از این موزه شگفت‌انگیز فورت یکی از جاذبه‌های «حتماً دیدنی» است. در شب، دیوارهای این قلعه عظیم با نورهای قدرتمند روشن می شود و به زیبایی این مکان تاریخی می افزاید.

همچنین از ساختمان تاریخی جاسوانت تادا در شهر بازدید کردیم. یک سازه مرمر سفید که در مکانی آرام و آرام بر روی تپه بالای شهر واقع شده است. مکانی دوست داشتنی برای فرار از سر و صدا و شلوغی در یکی دیگر از شهرهای بسیار شلوغ در هند. این جایی است که راه من و دوستم از هم جدا شد و من بقیه سفرم را به تنهایی در هند ادامه دادم. دوستم به دلیل ماموریت از من جدا شد. در طول اقامت خود از قلعه ماهرنگره دیدن کنید. شما می توانید با یک توک توک به راحتی و ارزان تا قلعه بروید.

توک توک

اودایپور هند

اینجا حدود 275 کیلومتر تا اودایپور فاصله دارد، که اغلب از آن به عنوان "ونیز شرق" یاد می شود. بهترین راه برای رسیدن به آنجا، تاکسی است. مطمئناً می توانید برای نرخ کمتر چانه بزنید، اما میانگین نرخ در حدود 2700 روپیه (در زمان سفر) بدون انجام هیچ چانه ای است. مطمئناً ارزش این قیمت را دارد، سوار شدن در یک تاکسی راحت و مطبوع.  قطاری وجود ندارد و مطمئناً اگر بودجه شما اجازه دهد، نمی خواهید یک روز را برای سفر با اتوبوس تلف کنید.

استراحتگاه لوکس کنار دریاچه اودایپور: هوای تازه ای بود که به بوتیک هتل تاریخی و دوست داشتنی کنار دریاچه رسیدم. این منطقه توریستی که در کنار دریاچه پیچولا قرار دارد، به خوبی شناخته شده است و ثروتمندان و مشهوران هندی به آن رفت و آمد دارند. مردم برای دیدن دریاچه ها، استراحتگاه های مجلل کنار دریاچه، کاخ های تاریخی، قلعه ها و معابد اطراف که از جاهای دیدنی هند هستند، به این شهر می آیند.

کاخ دریاچه تاج اودایپور: برجسته ترین کاخ دریاچه تاج است که روی این دریاچه قرار گرفته است.  این هتل 5 ستاره پالاس محل رفت و آمد افراد ثروتمند و مشهور است و بسیاری از سراسر جهان برای ازدواج به آنجا می آیند.  این کاخ محل بسیاری از فیلم‌ها بود و برای طرفداران فیلم های جیمز باند، لوکیشن از فیلم در این محل فیلمبرداری شد. خیلی خوب بود که روی استخر و رستوران پشت بام هتلم استراحت کنم و از منظره و نسیم تازه ای که از دریاچه بیرون می آمد لذت ببرم.پس از گذراندن روزها در شهرهای شلوغ و دودآلود که قبلاً از آن بازدید کرده بودیم بسیار خوب بود. مغازه‌ها و رستوران‌های زیادی برای پذیرایی از گردشگران وجود دارد، و همچنین سفرهای دریایی دوست‌داشتنی در لحظه غروب خورشید در دریاچه به قیمت حدود 2 دلار وجود دارد. همچنین، قات ها به راحتی از اکثر هتل های منطقه فاصله دارند. می‌توانید در اطراف دریاچه قدم بزنید و برخی از بچه‌های محلی را تماشا کنید که در آب شنا می‌کنند.

کاخ شهر اودایپور: کاخ شهر که تنها چند دقیقه پیاده از اکثر هتل‌های کنار دریاچه فاصله دارد، قطعا ارزش بازدید را دارد، که در کرانه‌های رودخانه قرار دارد. بیش از 400 سال قدمت دارد و معماری آن ترکیبی از قرون وسطی، اروپایی و چینی است.

معبد متروک اودایپور: کاخ موسمی بسیار محبوب نیز دیدنی است که در بالای تپه های بانسدارا درست در حومه شهر قرار دارد. این کاخ متروکه قرن نوزدهمی است، اما مناظر زیبایی از شهر و منطقه اطراف را ارائه می دهد.

معبد جین راناکپور: همچنین معبد راناکپور جین، معبد قرن پانزدهمی، متشکل از سه طبقه از معماری زیبای مرمر سفید، احاطه شده توسط باغ‌های گل خیره‌کننده، وجود دارد. یک محیط بسیار آرام و یک مکان زیبا دیگر برای کاوش و فرار از زندگی شهر پر از سر و صدا و دود. در این شهر تفریحی کنار دریاچه چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. اودایپور مکانی عالی برای گذراندن چند شب، نشستن و استراحت در کنار دریاچه است. یک آرامش بسیار خوشایند پس از بازدید از برخی از شهرهای بزرگتر و بسیار شلوغ در هند.

سواحل گوا

مقصد بعدی  که خیلی منتظرش بودم، سواحل گوا بود. بین این دو شهر حدود 1300 کیلومتر فاصله است. من در ابتدا قرار بود مدتی را در بمبئی بگذرانم، اما تصمیم گرفتم در زمان سفر صرفه جویی کنم و پرواز مستقیم به گوا پرواز کنم. این باعث می شود زمان بیشتری داشته باشید و از سواحل لذت ببرید، قبل از اینکه به سمت جنوب به کرالا بروید. سفر با قطار نیز بسیار طولانی و به احتمال زیاد تجربه ای طاقت فرسا خواهد بود.

گوا جنوبی

کولوا بیچ گوا: من یک اقامت راحت در گوا جنوبی با یک زوج دوست داشتنی که صاحب آنجا بودند، نزدیک به ساحل کولوا آغاز کردم. این یک مقصد ساحلی بسیار محبوب برای ساکنان هند و همچنین برای گردشگران است. ساحل حدود 2.4 کیلومتر امتداد دارد، بنابراین فضای زیادی برای پیدا کردن یک مکان آرام خوب برای خودتان وجود دارد.همچنین می‌توانید رستوران ساحلی مورد علاقه‌تان را با صندلی‌هایی جهت دراز کشیدن و لذت بردن، همراه با نوشیدنی سرد پیدا کنید.

پس از لذت بردن از دو روز در ساحل کولوا، به ساحل پالولم رفتم که فاصله اش فقط یک تاکسی کوتاه به سمت جنوب بود. این ساحل بسیار کوچکتر و بسیار آرامتر است و هیچ کاری جز استراحت برای چند روز ندارید. اینجا هیچ هتلی وجود ندارد، فقط خانه های ییلاقی ساحلی برای اجاره وجود دارد، که همه چیز را بسیار بهتر کرده است. رستوران ها و بارهای ساحلی زیادی برای انتخاب وجود دارد که در طول ساحل امتداد دارند. تقریباً فقط گردشگرانی هستند که از این ساحل دیدن می کنند و همان کاری را که من انجام می دادم را انجام میدادند ... استراحت و دیگر هیچ.

سواحل گوا شمالی

پس از گذراندن 2 روز در گوای جنوبی، کنجکاو شدم ببینم گوا شمالی چگونه است. با یک راننده تاکسی چانه زدم تا مرا ببرد و سواحل و منطقه محبوب را به من نشان دهد. بین این دو منطقه گوا حدود 65 کیلومتر فاصله است، آیا این فاصله باعث می شود این دو منطقه متفاوت باشند؟

تا کنون، گوا شمالی مقصد محبوب‌تر و بسیار شلوغ‌تر بوده است. اینجا محبوب است زیرا بسیار سرزنده تر است و مملو از مغازه ها، رستوران ها، هتل ها و موارد دیگر است. تعدادی از مناطق ساحلی محبوب نیز برای انتخاب وجود دارد. همه امکاناتی را که گردشگران انتظار دارند را ارائه می دهند. همچنین در نزدیکی فرودگاه اصلی گوا قرار دارد. با این حال، انتظار سواحل بسیار شلوغ را داشته باشید و به اعتقاد شخصی من به خوبی سواحل گوا جنوبی نیستند.

بنابراین، اگر صلح و آرامش می خواهید، گوا جنوبی. اگر می خواهید سر و صدای زیادی داشته باشید، گوا شمالی.

بارج کوچین

پس از گذراندن 2 شب آرامش‌بخش در سواحل گوا جنوبی، به فرودگاه رفتم تا پروازی از جنوب به کوچی (همچنین به نام کوچین) در کرالا بگیرم. باز هم متوجه شدم که پرواز داخلی بسیار راحت تر، سریع تر و مقرون به صرفه تر است. بین این دو شهر حدود 600 کیلومتر فاصله است، بنابراین پرواز یک گزینه عالی بود. دو شب را در خود کوچی در یک بوتیک هتل زیبا، در فاصله چند قدمی منطقه توریستی شهر گذراندم. کوچی یک شهر بندری بسیار شلوغ است و همچنین یک توقف برای کسانی است که ممکن است با کشتی کروز وارد شوند. چیزهای قابل توجه برای انجام دادن در شهر عبارت است از بازدید از خیابان پرنسس و کلیسای سنت فرانسیس، در قدیمی ترین قسمت کوچی است.

این منطقه در حال حاضر یک منطقه توریستی جذاب است که در کنار آب قرار دارد. در اینجا رستوران‌ها، مغازه‌ها و چند هتل تاریخی و موارد دیگر را خواهید یافت. این شهر مکان خوبی برای گذراندن اوقات فراغت است، و همچنین یک پیاده‌روی زیبا در امتداد لبه آب وجود دارد.

کلیسای سنت فرانسیس کوچین هند: کلیسای تاریخی سنت فرانسیس در این منطقه قرار دارد و ارزش بازدید را دارد.این کلیسا در سال 1503 ساخته شد و این کلیسای کوچک زمانی محل دفن کاشف واسکو دو گاما پس از مرگ وی در سال 1524 بود.

زندگی در پس‌آب کرالا

من همچنین یک سفر یک روزه به پس آب های کرالا انجام دادم.  این به شما فرصت می‌دهد تا منطقه سرسبز پس‌آب ایالت را سوار بر قایق چوبی خانه‌ای که توسط یکی از مردم محلی منطقه پارو می‌شود، را ببینید.

من توصیه نمی کنم زمانی را در اینجا بگذرانید، زیرا مطلقاً هیچ کاری برای انجام دادن وجود ندارد.

شهر صنعتی کویمباتور

آخرین مرحله سفر من به شهر کویمباتور، واقع در ایالت جنوبی تامیل نادو بود که یک شهر صنعتی بزرگ است که در سواحل رودخانه نویال واقع شده است. یک شهر شلوغ دیوانه کننده که من خوشحال بودم که فقط دو شب را آنجا سپری کردم. قرار بود یک پرواز کوتاه از کوچی داشته باشم، اما به دلیل طوفان در منطقه دیگری که به تازگی رخ داده بود، لغو شد و همه پروازهای ورودی و خروجی را زمین گیر کرد. خوشبختانه همانطور که معلوم شد، من توانستم یک تاکسی راحت با تهویه مطبوع با هزینه ای تقریباً برابر با پرواز انجام دهم. سواری حدود 4 ساعت طول کشید، با یک چای و یک نانوایی با نان های خوشمزه در طول مسیر. دلیل اصلی بازدید از این شهر بازدید از  مرکز یوگا و مدیتیشن ISHA بود که درست خارج از محدوده شهر در حومه شهر قرار دارد.

من این فرصت را پیدا کردم که از مرکز بازدید کنم و یک روز را در آن سپری کنم، که یک تجربه معنوی فوق العاده بود. از کویمباتور، یک پرواز به دهلی نو و سپس به مشهد برگشتم.

نتیجه گیری

در طول سفرهایم به شدت مراقب بودم که کجا و چه چیزی می خوردم و در بیشتر موارد غذاهای گیاهی فوق العاده می خوردم.

آب بطری فراوان، ارزان و در هر گوشه و کنار خیابان ها موجود است. مردم بسیار صمیمی بودند و همیشه مشتاق کمک به یک خارجی در تمام ایالت هایی بودند که ما بازدید کردیم. از اینکه سفرنامه را به زبان رسمی و کتابی نوشته ام اندکی معذب هستم اما قواعد سفرنامه نویسی این است که باید برای همه قابل فهم باشد.