سفر با حداقل هزینه به دبی

تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفر با حداقل هزینه به دبی

«در نقشه نیست، دنبالش نگرد، جالب‌ترین جاها در نقشه نیستند» « هرمان ملویل»

به گفته یکی واقعیت این است که شما سفر می‌کنید تا چیزهای جدیدی را ببینید و تجربه‌های جدید کسب کنید، خب اگر می‌خواهید هرجا که می‌روید حس کنید در خانه‌تان هستید، بهتر است از خانه‌تان تکان نخورید، در همان خانه بمانید و از راحتی آن لذت ببرید. چرا پول و وقت‌تان را هدر می‌دهید؟ سفر یعنی لذت بردن و هیجان داشتن، بدون چالش اینها را ممکن است به دست آورید؟ واقعیت این است که مسافران حرفه‌ای و توریست‌های واقعی دشمن راحتی و یکنواخت بودن هستند و همیشه راهی پیدا می‌کنند که در سفرها قالب روزمره زندگی‌شان را بشکنند..

تجربه ای جدید در سفر

امروز با وجود کمبود وقت دست به کار شدم تا باز هم در مورد یکی از سفرهایم بنویسم.سفری گران ولی کم خرج! همانطور که میدانید با توجه به افزایش نرخ دلار سفر برای بسیاری از افراد غیر ممکن شده است .همیشه دنبال راه حل برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در سفر بودم .شاید این سفرنامه نسبت به سفرنامه 9 قسمتی سال گذشته متفاوت و بسیار کوتاه تر باشد اما میتواند نکات جالبی برای کسانی داشته باشد که قصد سفر گروهی دارند و در فکر این هستند که چگونه هزینه های خود را کاهش دهند.

مسافرین کثیرالسفر

پرواز به هر مقصدی برای شما دارای امتیاز است ! اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که با ماهان و ایران ایر سفر میکنید بهتر است در سایت این شرکت ها عضو شوید ! سپس بعد از عضویت در قسمت باشگاه مسافرین کثیر السفر پرواز های خود را ثبت کنید .شما برای اینکار باید شماره بلیط و شماره پرواز خود را در قسمت مربوطه وارد نمایید. .پرواز به هر مقصدی امتیاز خاص خود را دارد .طبیعتا مقاصد دورتر و کلاس پروازی بالاتر امتیاز بیشتری برای شما دارد .لذا بعد از چندیدن سفری که شما انجام می دهید ،امیتازات شما جمع خواهد شد و بر طبق سیاست های ایرلاین مربوطه به شما بلیط رایگان رفت و برگشت ، ترنسفر فرودگاهی ، استفاده از کانتر بیزینس کلاس و غیره ، داده میشود . که جدول این امتیاز ها در وبسایت هر شرکت موجود است

سفرنامه دبی

خوب با توجه به پرواز هایی که قبلا با ماهان داشتم و آنها رو ثبت کرده بودم به من یک بلیط رفت و برگشت رایگان به دبی تعلق میگرفت ! بنابراین با دفتر ماهان تماس گرفتم و درخواست خود را اعلام کردم. بنابراین هزینه من تا حدودی کم شد. ولی هزینه ویزا را به ناچار پرداخت نمودم

سفر با Entertainer

همانطور که میدانید ورودی مکان های دیدنی و توریستی شهر دبی کمی گران هستند .بنابراین به فکر راهی برای کاهش این هزینه ها بودم . از طرفی هم دوست داشتم تمام این جاهای دیدنی را هم ببینم .راه حل این مسئله رو در یک سفر گروهی و استفاده از Entertainer دیدم . Entertainer که به معنی پذیرایی کردن هست ، شامل یکسری از کوپن های تخفیف هست که شما میبایست اون رو از کتاب فروشی های داخل شهر دبی مثل دبی مال بخرید.این کوپن ها به صورت یک کتاب هستند که که داخل این کتاب ها لیست مراکزی که باآنها قرار داد دارد به همراه آدرس آنها ذکر شده است .این کوپن ها شامل کلیه مراکز معتبر تورسیتی ، رستوران های معروف، هتل ها، کافه ها ،کلوب ها، سالن های ماساژ و بسیاری مکان های دیگر است. قیمت این بسته ای که من داشتم 395 درهم است وشامل تقریبا 1000 عدد کوپن تخفیف است!!! که هر کوپن دارای 3 برگ است!!! یعنی 3000 کوپن!

با وجود تعداد بیشمار مرکزی که طرف قرار داد این کوپن ها هستند اصلا دلیلی برای نگرانی شما وجود ندارد. چیزی در حدود 50 کافه ،60 کلاب ،50 کافی شاپ و غذاخوری ،130 مرکز تفریحی و توریستی معروف،16 مورد سرویس مانند اجاره ماشین،عکاسی ،تعمیرگاه،دندان پزشکی و غیره ، و چیزی در حدود 300 رستوران و فست فود و تعداد زیادی از هتل ها دارای قرار داد با Entertainer می باشند .از یاس آیلند و فراری پارک در ابوظبی گرفته تا پارک آتلانتیس ،وایلد وادی ،پارک دلفین ها ،آکواریوم ، شهربازی ها ، تورهای صحرا ، کشتی کروز و رستوران های ایتالیایی و امریکایی و غیره و هر آنچه که فکر کنید دارای کوپن هستند .

این کوپن ها مختص دبی نیست و شهرهای لندن ،استانبول ،مادرید،پراگ،جنوب فرانسه،هند،اندونزی،هنگ کنگ ،مالزی،تایلند،مالدیو،سریلانکا،ویتنام،افریقای جنوبی،قطر،کویت،مراکش،زامیبیا،عمان،بحرین ،اردن ، لبنان و عربستان سعودی هم این چنین کوپن هایی برای توریست ها دارند.

روی همه کوپن ها این جمله نوشته شده :

You and you guest are invited to enjoy one complimentary ……………………when a………………is purchased

و پشت کوپن هم آدرس رو نوشته ..

ایده این طرح مربوط به خانومی به نام دونا بنتون می باشد و نحوه استفاده ازآن به این صورت است: فرض کنید که شما به همراه دوستتان قصد بازدید از یک مکان توریستی یا رفتن به یک رستوران یا استفاده از تورهای داخل شهر را دارید ، در این هنگام شما با در دست داشتن یک کوپن می بایست پول خودرا پرداخت کنید و دوستتان دیگر نیازی به پرداخت این ورودی ندارد ! یعنی اگر ورودی پارک اتلانتیس 250 درهم باشد ، یک نفر از شما 250 درهم باید پرداخت کند و نفر دوم به صورت رایگان میباشد ! به دلیل اینکه کوپن ها دارای 3 برگ هستند ،هرچه تعداد بیشتر باشد مقرون به صرفه تر است.برای مثال فرض کنید یک گروه6 نفری خواهان استفاده از یک تور صحرا هستند که این تور 300 درهم برای هر نفر قیمت دارد .حال با ارائه 3 برگ از یک کوپن 3 نفر به طور رایگان از این تور استفاده میکنند. و 900 درهم صرفه جویی میشود !

بری مثال تعداد ما 3 نفر بود و برای ناهار پیتزا برندی Pizza Brandi واقع در دبی مال رو انتخاب کردیم .

چون ما 3 نفر بودیم، 2 برگ از کوپن مربوط به پیتزا برندی رو نشون دادیم و هزینه 2 پیتزا رو دادیم ولی 4 عدد پیتزا گرفتیم . یا به طور مثال اکواریوم رو در نظر بگیرید .داخل فاکتور هم نوشته که یکی از افراد از Entertainer استفاده کرده است.

یا مثلا فراری پارک در ابوظبی

و این هم چند نمونه دیگر از کوپن ها برای آشنایی شما

همانطور که می بینید همگی دارای اعتبار هستند .حتی Trip adviser هم به این تور صحرا رو تایید کرده .

سفرنامه دبی

شما با همین کوپن ها هم قادر هستید که هتل بگیرید.به این صورت که با پرداخت هزینه یک شب ، یک شب به صورت رایگان اقامت داشته باشید.در نتیجه با ارائه یک کوپن 3 برگی و و پرداخت هزینه 3 شب ،شما میتوانید 6 شب از هتل استفاده کنید!

در حال حاضر فقط 14 هتل این شرایط را دارند که همگی 4 ستاره و 5 ستاره هستند. زمانی که من به یک تور لیدر ایرانی که در هتل ما اقامت داشت این موضوع رو گفتم تعجب کرد! و گفت تاحالا همچین چیزی ندیده! به نظر من این کوپن ها علاوه بر صرفه جویی میتونه در امد زا هم باشه! مهلت استفاده از این کوپن ها 1 سال میلادی هستش. بنابراین میتوانید چیندین باراستفاده کنید یا حتی به دوستان و اقوام خودتان بدهید تا انها هم استفاده کنند! این بود سفرنامه من به دبی! امیدوارم واقعا مفید واقع شده باشد و این مطلب برای شما تکراری و خسته کننده نباشد