سفری به آنتالیا و سرزمین افسانه ها-بخش دوم

سفری به آنتالیا و سرزمین افسانه ها-بخش دوم

در کمتر از نیم ساعت چک این انجام شد و حدود ساعت یک بعد از ظهر بود که اتاق در آخرین طبقه ی هتل( طبقه پنجم) به ما تحویل داده شد. اتاق های این هتل بر مبنای فلسفه ی خاصی طراحی شده اند. به عبارتی سعی در آن شده است که کل محیط و فضای هتل یک جوری بر اساس سرزمین آلیس در سرزمین عجایب به نظر برسد و از همین روست که نام سرزمین افسانه ها نیز بر روی آن گذاشته شده است. تم کارتونی اتاق ها شاید در ابتدا کمی به دل بزنه، ولی با گذشت زمان، راحتی و امکانات هتل، این مورد رو به دست فراموشی می سپارد و در روز آخر خوشایند نیز می شود.

یکی از طبقات هتل بر اساس خانواده هایی طراحی شده که فرزند دختر دارند. در این نوع اتاق ها، دیوارها به رنگ صورتی است و از تصاویر کارتونی دخترانه استفاده شده است. نوع دیگری از اتاق ها برای خانواده هایی است که فرزند پسر دارند و رنگ اتاق ها آبیست.

مینی بار هتل، انواع آب میوه ها و نوشیدنی ها را در خود داشت. سرویس بهداشتی بسیار تمیز و خوشبو بود و از بهترین مواد بهداشتی به عنوان پکیج در آن استفاده شده بود. حتی حوله های مخصوص بچه ها نیز در اتاق وجود داشت که در نوع خود جالب بود. نکته ی جالب دیگر آن بود که اتاق ها مجهز به دستگاه بازی ایکس باکس بودند و میتوانستید بازی کنید. همچنین وجود مبل های تختی یا به اصطلاح Sofa Bed نیز در نوع خود جالب می نمود.

Sofa Bed

ست کامل بهداشتی در دستشویی

این رو هم اضافه کنم که موقع چک این، دستبند سیاه رنگی به شما میدهند که از طریق آن می توانید از امکانات تم پارک استفاده کنید و آنرا شارژ کنید که بتوانید خرید یا موارد مشابه را از طریق این دستبند در تم پارک انجام دهید.

سفرنامه آنتالیا

همچنین موقع چک این به شما علاوه بر کارت های اتاق، به تعداد افراد خانواده، کارت حوله نیز می دهند که این کارت حوله ها، در پارک آبی به درد می خورند و از طریق آنها می توانید حوله بگیرید. در حفظ این کارت ها باید کوشا باشید چون در صورتی که این کارت ها را گم کنید، هیچ حوله ایی به شما تعلق نمیگیرد.

تصمیم گرفتیم بریم ناهار و بعد از ناهار کمی استراحت بکنیم. باید بگم که خدمات این هتل HB می باشد و ناهار جزء خدمات هتل نیست و باید برای آن پول پرداخت کنید. هوا کمی ابری بود و رفته رفته بر تعداد ابر ها افزوده می شد؛ امیدوار بودیم که باران نبارد. برای ناهار رستوران People's را انتخاب کردیم. دونوع غذای متفاوت و یک سوپ برای پسرم سفارش دادیم. من از غذایی که سفارش داده بودم، زیاد خوشم نیومد. اسمش بورشتا بود و ترکیبی از ماهی و گوشت بود. ولی زیاد باب میلم نبود و نتونستم بخورم. بعد از صرف ناهار، چون خسته بودیم، تصمیم گرفتیم که کمی استراحت کنیم و بروشور برنامه های هتل رو مطالعه کنیم و برنامه ریزی برای عصر و روز های آینده رو داشته باشیم.

نقشه هتل و تم پارک سرزمین افسانه های رکسوس

در خواب بودیم که من به ناگاه با صدای رعد و برق از خواب پریدم. وقتی از پنجره ی اتاق، بیرون رو نگاه کردم، متوجه بارش شدید باران شدم. ساعت حدود چهار و نیم بود. همگی بیدار شده بودیم و منتظر بودیم تا باران قطع شود. تا خانومم مانی رو حاضر بکنه، بارون هم کم کم داشت قطع می شد.

بارش باران و کمی خنکی هوا، باعث شد برنامه پارک آبی رو برای روز اول تعطیل کنیم و برای روز بعد بگذاریم. چون هوا کمی خنک شده بود، با توجه به شرایط حاکم، تصمیم گرفتیم که کمی هتل گردی کنیم و با امکانات هتل آشنا بشیم. برای شروع از حیاط پشتی هتل شروع کردیم که بی نهایت زیبا بود. وجود کانالی بسیار زیبا در محوطه هتل، یه جورایی محیط رو شبیه به ونیز می کرد. نماد و فواره هتل که به Chimera معروف بود، نیز در وسط حیاط خودنمایی می کرد. وجود فروشگاه هایی در آن طرف کانال آب هم در نوع خود جالب بود و در این هوا، مسافران را وسوسه می کرد تا سری به آنها بزنند و از خیابان خرید هتل(Shopping Street) دیدن کنند.

فواره Chimera

کانال زیبای آب در هتل

قلعه هتل

یکی از مغازه های Shopping Street

تصمیم گرفتیم که سری به رستوران 111 بزنیم و نوشیدنی بنوشیم. رستورانی که به گفته ی مسئولان هتل، بزرگترین رستوران آکواریومی ترکیه می باشد و در روزهای بعدی، به یکی از پاتوق های ما در هتل بدل شد. محیط رستوران بسیار لوکس و زیبا بود. وجود سه آکواریوم مجزا در محیط رستوران که متشکل از ماهی های کوچک، کوسه ها و آکواریوم مخصوص ماهی های اقیانوسی بود، در نوع خودش عالی بود. در کمال آرامش، و در محیطی بسیار دلچسب، لیموناد سفارش دادیم و حدود نیم ساعت رو در این رستوران گذراندیم.

رستوران 111

ساعت تقریبا شش و نیم عصر بود که تصمیم گرفتیم بریم استخر و سونای هتل و خستگی روزمره رو از تن به در کنیم. با وجود اینکه بیرون هوا خنک بود و انتظار داشتم استخر خود هتل کمی شلوغ باشه، خوشبختانه واقعا خلوت بود و هم استخر و هم سونا به شدت چسبید و خستگی روزمره رو از تن به در کرد. تو استخر مانی هم تو بغل من شنا می کرد که کیف خاصی تو چشماش وجود داشت و نمیخواست از آب بیرون بره.

سفرنامه آنتالیا

استخر هتل ( عکس از اینترنت)

دیگه وقت شام رسیده بود و گرسنه بودیم. رفتیم تا ببینم وضعیت رستوران و شام هتل چطوریه. رستوران در سبک خاصی ساخته شده بود و میز ها در پنج قسمت تقسیم شده بودند. هر نفر از خدمات هتل، مسئول بخشی از هتل بودند. از سبک معماری رستوران Eternia خوشمون اومد. در مورد غذاهاش هم که برای ما فراتر از قابل قبول بود و تقریبا همه ی غذاها باب میلمون بودند. از نظر مانی و خانومم هم، همه چی عالی بود و البته انتظاری هم غیر از این نمی رفت.

من بیشتر کباب خوردم با میوه و خانومم هم غذای مورد علاقه ی خودش رو از بین غذاها انتخاب کرد که هردوشون عالی بودند.

رستوران Eternia

محل مخصوص بچه ها که میزهای کوچکتری دارد

بعد از شام چند برنامه تفریحی و نمایش درون هتل وجود داشت که ما توجهی بهشون نکردیم و ترجیح دادیم از نمای شب هتل هم استفاده کنیم و ببینیم زندگی شبانه در هتل چطوره؟ بیشتر توجهمون به قلعه ی زیبای هتل که یه جوارایی شبیه به قلعه های دیزنی لند هم هست، جلب شد. این قلعه در لحظات مختلف به رنگ های متفاوتی در می آمد. کمی عکس گرفتیم و در خیابان Shopping هتل، قدم زدیم و چند تا عکس گرفتیم. در رستوران 111 هم برنامه ی شبانه ایی وجود داشت که سری به اونجا زدیم و چون مانی خوابش می اومد، دیگه آروم آروم راهی اتاقمون شدیم.

برنامه شبانه در رستوران

صبح روز بعد، بعد از صرف صبحانه، برنامه بسیار ویژه ایی برای استفاده از تم پارک هتل داشتیم. از راه رفتن در آب گرفته تا شوی دلفین ها و آب تنی و سرسره های آبی گرفته تا خیلی چیز های دیگه. صبحانه هتل هم بسیار متنوع و رضایت بخش بود و به نظرم کمتر کسی ممکن بود ازش راضی نباشه. البته از بین اون همه غذا، من املت رو بیشتر ترجیح دادم! اصلا این املت یه چیز دیگه است. اون ور دنیا هم آدم میره، ازش سیر نمیشه! ( این در مورد من مصداق داره و ممکنه در مورد شما صدق نکنه!)

رستوران Eternia هنگام صبحانه

تم پارک از ساعت 9صبح شروع به کار می کرد تا ساعت 6 عصر. ما ساعت 9:30 صبح بود که وارد تم پارک شدیم. برخلاف روز قبل، هوا هم عالی و از هر نظر بی نظیر بود.

سفرنامه آنتالیا

میهمانان خود رکسوس از ورودی مخصوص خودشون وارد پارک می شدند و دیگران از قبیل آژانس ها یا افراد متفرقه از ورودی دیگری وارد تم پارک می شدند. قبل از هر چیزی، من راه رفتن زیر آب را که با عنوان Mythical Journey شناخته می شد، برای ساعت 11:30 صبح، به قیمت 60 دلار به ازای هر نفر رزرو کردم. مدت زمان هم بیست الی سی دقیقه بود.

Methical Journey در سانس های مختلفی برگزار میشه که اولین سانس اون همون ساعت 11:30 صبح هستش. بعد از اون گشتی در پارک زدیم و از Tiger Pool که محل نگه داری یک قلاده ببر بنگال هست، دیدن کردیم. برای این ببر بنگال استخر زیبایی هم وجود داشت که هر بار که میخواستم هنگام شنا از این ببر عکس بگیرم، ناکام می موندم و بیشتر اوقات ( حداقل چندباری که من رفتم) خواب بود! مقصد بعدی Penguin Colony بود که تقریبا در کنار Tiger Pool واقع شده است. تعدادی پنگوئن ناز وجود داشتند که می توانستید با پرداخت هزینه، با آنها عکس یادگاری نیز بگیرید.

ببر بنگال تم پارک که در حال خواب بود

این تم پارک واقعا بزرگ هر چیزی را که فکرش رو بکنید در خودش جای داده است. بیش از 42 سرسره ی آبی هیجان انگیز و خیلی از امکانات دیگر. حوالی ساعت 10:30 بود که در یکی از استخر ها کمی شنا کردیم و بعد از تقریبا نیم ساعت، رفتیم تا تجربه هیجان انگیز Mythical Journey را امتحان کنیم.
قبل از اینکه وارد آب بشم، این حس رو داشتم که 60 دلار ارزشش رو نداشت. ولی بعد از این تجربه، واقعا حس عجیبی داشتم. حسی توآم با سبکی و زیبایی! ترکیبی از طراوت و شادابی. واقعا خیلی عجیب و در عین حال زیبا بود. الان با جرآت میگم که ارزشش رو داشت و اگه روزی دوباره برگردم این هتل، باز هم این کار رو انجام می دهم.

عکس ها از داخل رستوران 111 گرفته شده اند

حدود ساعت 12 ظهر بود که از آب دراومدیم. 4 نفر بودیم و همگی از این کار راضی بودند. کمی حس خستگی داشتم. از اونجایی که مانی هم خوابش گرفته بود، کمی روی پلاژ های پارک خوابیدیم. بعد یک ساعت، بیدار شدیم. گرسنه بودیم ولی قبل از ناهار میخواستم یکی دیگر از تفریحات موجود در پارک رو امتحان کنم. اگه اشتباه نکنم، نام اون Starship بود که متشکل از دو سرسره ی تونل مانند بود. نمیدونم برای توضیح این نوع وسیله ها باید از چه عباراتی به طور دقیق استفاده کرد، ولی یک تیوب میبردیم بالا و بعد روی اون سر می خوردیم . ابتدا وارد یک تونل تاریک مطلق شدیم و بعد از چند ثانیه، وارد یک جای بزرگ شدم که همین طور دور یک محور چرخش می کردیم و در نهایت وارد تونل دیگه ایی شدیم و آخرسر بیرون اومدیم. البته کل این اتفاقات شاید نهایت دو دقیقه طول کشید، ولی واقعا هیجان انگیز بود.

بعدش دیگه واقعا گرسنه بودیم. برای ناهار، رستورانFast and Good رو انتخاب کردیم. قرار بود ساعت 3 بعد از ظهر شوی دلفین ها برگزار شود، برای همین منظور میخواستیم که سر موقع به این شو برسیم. ناهار رو در این رستوران خوردیم و رفتیم به طرف استادیوم که برای شوی دلفین ها مستقر بشیم.

سفرنامه آنتالیا

ساعت 2:30 بعد از ظهر، نیم ساعت زودتر از شروع شوی دلفین ها به استادیوم رسیدیم. در بهترین جای ممکن نشستیم و منتظر شروع نمایش شدیم.

به تدریج افراد و گروه های مختلف نیز به استادیوم اضافه می شدند و ما خوشحال بودیم که کمی زودتر اومدیم و تو بهترین جای ممکن نشستیم. سر ساعت شو با ورود سه دلفین و دو نفر مربی شروع شد. نزدیک 500 نفر و شاید بیشتر هم اومده بودند تا شو رو ببینند.
این نمایش در سه قسمت هیجان انگیز و جالب انجام شد. قسمت اول، نمایش دلفین ها بود. در قسمت دوم، یک شیر آبی نمایش رو اجرا می کرد و قسمت نهایی مربوط به دو وال سفید بود. کل نمایش حدود یک ساعت طول کشید و در طول نمایش نیز، تماشاگران می توانستند با پرداخت 20 دلار، در کنار شیر آبی عکس بگیرند. در کل نمایش جالبی بود و برای ما سرگرم کننده بود.

نمایش دلفین ها

نمایش شیر آبی

نمایش وال های سفید

بعد از نمایش تصمیم گرفتیم به طرف Wave Shock ّبریم. قسمتی که در آن نوعی دریاچه مصنوعی ایجاد شده و هر ده دقیقه یکبار، موج های مصنوعی ایجاد می شوند. برای شنا جای خوبی بود و از همه جالبتر اینکه نوعی فواره ها در اطراف کوه مصنوعی آن وجود داشت که به محیط آب می پاشید. انصافا دیگه خسته شده بودیم و با وجود اینکه هنوز یک ساعت به پایان وقت پارک مونده بود، تصمیم گرفتیم که به هتل برگردیم.

در قسمت خروجی پارک، دوش گرفتیم و لباسامون رو عوض کردیم و به اتاقمون برگشتیم. هممون دیگه واقعا خسته بودیم. مخصوصا پسرم مانی که هر کجا می رفت کلمه "آب بازی" رو تکرار می کرد. حتی وقتی برگشته بودیم، هی می گفت "آب بازی!" انقدر خسته بودیم که به نظرمون بهترین کار کمی خواب بود.

سفرنامه آنتالیا

حدود ساعت 7 بود که بیدار شدیم. برنامه مون برای شب، تماشای نمایش ها و برنامه های شبانه هتل و همچنین قایق سواری در کانال آب هتل بود. هر شب راس ساعت 8 یک برنامه مخصوص بچه ها اجرا میشه. برنامه های مخصوص بزرگسالان هم وجود داره. از آموزش ساخت وسایل مختلف گرفته تا نکات علمی رو به بچه ها در محل کتابخانه آموزش می دهند. کمی این نمایش رو نگاه کردیم و رفتیم شام.

هر شب بین ساعت 9 تا 9:30، یک نمایش مخصوص با کاراکتر هایی خاص در این هتل برگزار میشه که بر مبنای تم سرزمین افسانه ها هستش و افرادی با لباس های کاملا متفاوت وارد سالن می شوند و برنامه اجرا می کنند. از نمایش رقص باله گرفته تا نمایش های مختلف دیگر.

مانی از اینا می ترسید!

بعد از اینکه نمایش تموم شد، سری به Shopping Street زدیم. قیمت ها واقعا بالا بود و بیشتر به قصد قدم زدن در این خیابان رفته بودیم. بعد از آن سوار قایق هایی شدیم که شما رو در کانال آب ونیز مانند می گرداندند. این امر انقدر هیجان انگیز بود که صبح روز بعد نیز این کار رو انجام دادیم.

Boat Ride از ساعت 11 صبح تا 11 شب ادامه دارد و سوار شدن و گردش بر روی رودخانه کاملا رایگان است. انواع مختلف قایق ها نیز وجود دارند که می توانید سوارشان بشوید. از قایق های مخصوص دو نفره گرفته تا گروهی و .... بعد از این کار حوالی ساعت ده و نیم بود که به اتاق برگشتیم. مانی خوابید و به اتفاق خانومم در بالکن زیبای اتاق، چای و نسکافه خوردیم و آخرین شبمون رو هم در این هتل سپری کردیم. روز آخرمون که پنجشنبه بود رو با چند برنامه خاص شروع کردیم. پرواز برگشت ما ساعت 6 عصر بود. صبح ابتدا با رسپشن صحبت کردم که گفتن امکان اینکه دو ساعت دیر چک آوت کنم وجود داره. خیالم که از این بابت راحت شد، رفتیم تم پارک تا کارهایی که دیروز نتونسته بودیم امتحان کنیم رو انجام بدیم و از آخرین حضورمون در این تم پارک زیبا، نهایت استفاده رو بکنیم.

نمای هتل از ورودی تم پارک

Poseidon

برای میهمانان خودرکسوس، لاکرها (Lockers) در ابتدای ورودی پارک بود و میتوانستید وسایل و لباس های خود را تو صندوق های مخصوص قرار بدید. استفاده از صندوق ها رایگان بود و کافی بود تا دستبند الکترونیکی خود را جلوی یک مانیتور مخصوص قرار بدهید. سپس مانیتور، شماره صندوق مخصوص شما را اعلام می کرد و شما بعد از تایید آن، تا 10 ثانیه باید صندوق را باز می کردید، در غیر اینصورت، اتوماتیک وار صندوق قفل می شد و باید عملیات رو دوباره انجام می دادید.

لباس هامون رو عوض کردیم و وسایلومون رو به استثنای دوربین، تو صندوق گذاشتیم. صندوق هم کاملا جادار بود. در صورت نیاز می توانستید بیش از یک لاکر نیز انتخاب کنید.

لاکر ها

مانیتور مخصوص برای گرفتن صندوق ( لاکر)

بعد از اینکه لباس هامون رو عوض کردیم، از طریق کارت های مخصوص حوله، دو حوله گرفتیم. ( البته تمامی این پروسه ها در روز قبل نیز انجام شده بود). ابتدا رفتیم تو قسمتی که مخصوص بچه ها بود و سرسره های کوچک داشت. مانی عاشق این قسمت بود و وقتی که وارد آب می شد، دیگه بیرون آوردنش کمی سخت بود.

سفرنامه آنتالیا

دوباره کمی شنا کردیم و از سر سره ها و امکاناتی که دیروز استفاده نکرده بودیم استفاده کردیم. البته خانومم زیاد اهل سرسره نبود و کمی می ترسید. در خیلی از جاها هم نوبتی تفریحات رو انجام می دادیم و یکیمون مواظب پسر کوچیکمون بود. من از دیروز دلم میخواست که یکی از تفریحات این پارک که اسمش Typhoon Coaster بود رو امتحان کنم. اصولا تو اینجور موارد زیاد شجاع نیستم، ولی نمیدونم چرا اینبار گیر داده بودم که امتحانش کنم.

چیزی شبیه رولر کوستر بود که چند دور می زد و آخر سر هم وارد آب می شد. اینجا پیش سینمای 5 بعدی پارک بود. پس عزمم رو جزم کردم که این رو امتحان کنم! البته تا برسیم یکی دو بار به شک افتادم که نرم ولی تصمیمم رو گرفته بودم!

Typhoon Coaster

تجربه واقعا وحشتناک و در عین حال هیجان انگیزی بود. فقط من بودم با یک خانوم که در ردیف اول نشسته بود. ابتدا از درون غاری گذشتیم. درون غار یک سری صداهای ترسناک میومد و تصاویری روشن و خاموش می شد. بعدش از طریق آسانسور رفتیم بالا و بعد… اونجا بود که با خودم گفتم این چه کاری بود کردم؟! در نهایت بعد از یک دقیقه یا شاید کمتر، تموم شد ولی وقتی که ازم پرسیدن دوباره میخوای امتحان کنی، بلافاصله گفتم نه همین یه بار کافیه!

دوست داشتیم سینمای پنج بعدی رو هم امتحان کنیم که متاسفانه ساعت سانس هاش با برناممون جور در نیومد. ولی اونایی که رفته بودن، تعریف می کردن.

ساختمان سینمای 5 بعدی

با وجود اینکه زیاد گرسنه هم نبودیم، ولی حدود ساعت 12 رفتیم تا ناهار بخوریم. چون میخواستیم که یک بار دیگه از درون کانال آب در محوطه هتل رد شیم، به همین دلیل عجله داشتیم. برای ناهار یک تکه پیتزا و کمی برنج با گوشت گرفتیم که حدودا 40 لیر شد.

رستوران

بعد از ناهار، سریع حوله ها رو تحویل دادیم و کارت های حوله هامون رو گرفتیم. قبل از عوض کردن لباس هامون، درست در کنار لاکر ها، سرویس های بهداشتی و محلی برای دوش گرفتن وجود داره. دوش گرفتیم و از تم پارک بی نظیر سرزمین افسانه ها خداحافظی کردیم. آخرین برنامه مون، گردش در کانال آب بود. چون سر ظهر بود، خوشبختانه هم خلوت بود و هم برای گرفتن عکس واقعا شرایط خوبی وجود داشت. مسئول قایق با تمام حوصله همه جای هتل رو از طریق کانال نشونمون داد و این کار حدود بیست دقیقه طول کشید. واقعا تجربه لذت بخشی بود که تو ذهمون ماندگار شد.

پس از اینکه به اتاق برگشتیم، مانی کمی خوابید. چمدون هامون رو جمع کردیم و رفتیم که از این هتل و تجربه ی زیبا خداحافظی کنیم. چک آوت هتل به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن انجام شد. در ابتدای سفرنامه گفته بودم که در مورد دلایل انتخاب هتل Land of Legends صحبت خواهم کرد. دلایل من برای انتخاب این هتل اینها بودند:

- هتلی تازه تاسیس و از یک برند خوش نام در عرصه هتل داری
- دارای یکی از بزرگترین تم پارک های موجود در اروپا و منطقه خاورمیانه
- تجربیاتی جدید مانند Mythical Journey و یا Typhoon Coaster
- دارا بودن کانال آب که در نوع خودش خاص است
- داشتن محیطی بسیار شاد و با رنگ های شاد

در خلاصه باید بگم که این هتل به همراه تم پارک آن از نظر تفریح واقعا عالی بودند و ما با وجود اقامت تقریبا دو روز در این هتل، هنوز هم نتوانستیم از یک سری امکانات پارک آن استفاده کنیم. ورودی تم پارک برای افرادی عادی 45 دلار می باشد. این رقم برای بچه های 3 تا 11 سال 30 دلار است. در مورد تفریحات باید بگم که یک سری از تفریحات پولی دیگه که در تم پارک وجود دارند، عبارتنداز:

شنا کردن با دلفین ها: 120 دلار

اسنورکلینگ : برای مسافران هتل رایگان و برای افراد بیرون از پارک 10 دلار

به نظر من تنها نکته ی منفی در مورد این هتل، پولی بودن مینی بار اتاق می باشد. اینترنت هتل هم واقعا رضایت بخش و تقریبا همه جا با سرعت خوب در دسترس بود. البته نقد و بررسی کامل این هتل را در قسمت مخصوص این سایت خواهم نوشت.

ساعت 4 بعد از ظهر تاکسی اومد دنبالمون تا ما رو به فرودگاه برسونه. و بدین ترتیب سفر ما در سرزمین افسانه های رکسوس به خوبی تموم شد. در فرودگاه آنتالیا، پروازمون سر موقع به مقصد وان انجام شد. در حین پرواز یک مریض بدحال تو پرواز بود که کم مونده بود پرواز رو به خاطر ایشون فرود بیارن. به هرحال به خیر گذشت و ایشون هم حالشون کمی بهتر شد.

هزینه های انجام شده در قسمت دوم سفر و Rixos World: Land of Legends

ترنسفر از هتل Bacchus به منطقه بلک و هتل Land of Legends: 120 لیر
یک وعده ناهار ( برای دو نفر) در روز اول به همراه سوپ: 60 لیر
دو لیوان لیموناد در رستوران 111: 18 لیر
کل هزینه های انجام شده از قبیل ناهار و نوشیدنی ها در تم پارک: 151 لیر
ترنسفر از هتل به فرودگاه: 60 لیر

همچنین این نکته رو هم ذکر کنم که در مدت حضور در آنتالیا دوست داشتیم از آکواریوم این شهر و همچنین ساحل Lara و Sandland بازدید کنیم که متاسفانه میسر نشد. برای بازدید از آکواریوم، بلیط ورودی 35 دلاری منصرفمون کرد و برای جاذبه های بعدی، وقت کافی نداشتیم.

درادامه...

برای وان، قبلا هتل چهار ستاره هالدی رو رزور کرده بودم. هتل خوب و ا نصافا تمیزی بود. همه چی به خوبی و خوشی گذشت و صبح فردا برای کمی خرید به شهر رفتیم. ساعت 12 ظهر بود که هتل رو تحویل دادیم و از طریق دولموش هایی که ما رو از مرز آورده بودن به وان، شهر وان رو به طرف مرز کاپیکوی ( رازی) ترک کردیم. چون روز جمعه بود، مرز کمی شلوغ بود، ولی بیشتر از نیم ساعت طول نکشید. با رسیدن به خودروی خودمون و گذاشتن چمدون ها تو ماشین، این سفرمون هم با لطف خدا، به خوبی و خوشی تموم شد. امیدوارم که مطالب این سفرنامه مورد توجه تمامی شما دوستان قرار گرفته باشه. در انتها چند نکته در مورد تجربیاتم در سفر به آنتالیا و ترکیه را براتون می نویسم و امیدوارم که مفید واقع بشن.

نکته 1 – رزرو هتل

دوستان بزرگوار لست سکندی، در صورتیکه قصد سفر بدون تور رو دارین، قطعا رزرو کردن هتل دلخواه شما، یک نکته ی اساسی و مهم تو سفر هستش. وقتی با تور سفر می کنین، مجبور هستین که یکی از هتل های موجود در پکیج آژانس رو انتخاب بکنین. وقتی که خودتون میخواهید سفر کنید، باید خودتون زحمت رزرو هتل و انتخابش رو به عهده بگیرین. برای رزرو هتل ها، دو راه پیش رو دارین. یا از سامانه های داخلی استفاده کنین، یا از سامانه های خارجی و رایج بین المللی که خود سامانه های داخلی ما، از طریق اونها رزرو رو انجام میدن.

سامانه های داخلی رزرو هتل

از معروف ترین سامانه های داخلی رزرو می توان به سامانه های زیر اشاره کرد.

سایت الی گشت
سایت زورق
سایت بریم سفر
سایت هفت آسمان

از سایت ها و سامانه های خارجی هم می توان به سایت های زیر اشاره نمود.

سایت بوکینگ
سایت آگودا
سایت هتلز
سایت اکسپدیا

سفرنامه آنتالیا

البته هر کدام از این سایت ها مزایایی نیز دارند و شاید تنها عیب آنها برای ما ایرانی ها نداشتن کارت اعتباری بین المللی مثل ویزا کارت و یا مستر کارت باشد. به عنوان مثال در مورد سایت بوکینگ می توانیم بگیم که در مورد یک سری از هتل های ترکیه، می توان بدون داشتن کارت اعتباری رزرو را انجام داد. و یا اینکه در صورتیکه شما 5 بار از طریق این سامانه عمل رزرو را انجام دهید، به شما لقب Genius داده می شود. البته برای Genius شدن، باید اقامت نیز در هتل ها تکمیل شود.

پس از اینکه شما به مرحله Genius رسیدین، برای رزرو های بعدی از تخفیفات 10 درصدی – علاوه بر تخفیفات و یا قیمت های تمام شده در سایت بوکینگ – بهره مند خواهید شد. یعنی قیمتی که سایت بوکینگ به شما خواهد داد، 10 درصد ارزان تر از کاربران دیگر خواهد بود. در مورد سایت هتلز هم یکی دیگر از مزیت های استفاده از آن، این است که در صورتی که شما 10 شب اقامت را از طریق این سایت رزرو نمایید، یک شب به شما اقامت رایگان داده می شود. سامانه های دیگر نیز برای خود موارد تشویقی ارائه می دهند که می توانید از هر کدام که راحتتر بودید، استفاده نمایید. من بالشخصه به دلیل راحت تر بودن کار با سایت بوکینگ، از این سایت بیشتر رزرو هایم رو انجام میدم.

لقب و یا سطح Genius در سایت بوکینگ برای 5 بار رزرو در سایت

نکته 2 - سایت تریپ ادوایزر

سایت تریپ ادوایزر به عنوان یکی از جامع ترین وب سایت های گردشگری و بانک های اطلاعاتی گردشگری در دنیا می باشد. یکی از خاص ترین ویژگی های این وب سایت اینست که تمامی کاربران به راحتی می توانند عکس های خود را از هتل ها و یا جاذبه های گردشگری در این سایت آپلود نمایند و یا نظرات خود را در مورد این موارد به اشتراک بگذارند. خوبی این امر اینست که کاربران و مسافران فریب عکس های حرفه ایی و ادیت شده هتل را نمی خورند و با مراجعه به این سایت و چک کردن عکس ها و نظرات، به راحتی می توانند رزرو خود را نهایی بکنند. پیشنهاد میکنیم که در مورد هتل ها، فقط به امتیازات سایت های رزرو کننده اکتفا نکنید، و حتما عکس های معمولی هتل و یا نظرات کاربران در سایت تریپ ادوایزر را نیز بررسی کنید. البته از سال 2016 امکان رزرو در سایت تریپ ادوایزر نیز فراهم شده ا ست، ولی متاسفانه این امر برای کشور ایران در دسترس نمی باشد.

نکته 3 - تهیه ویزا کارت و یا مستر کارت

دوستان عزیز لست سکندی، از اونجایی که جهت هر گونه رزرو هتل و یا حتی خرید بلیط خارجی و مواردی از این قبیل، یکی از نیازهای لازم و ضروری، داشتن ویزا کارت و مستر کارت هستش و گرفتن این کارت ها با دشواری هایی روبرو هستش، می توان از کارت های Pre-paid یا همان ویزا کارت ها و مستر کارت هایی که شرکت های معتبر ایرانی ارائه می دهند، استفاده نمود.

من خودم پارسال در یکی از سفرهای خارجی در فرودگاه امام، با غرفه ی شرکت کیاسان کارت آشنا شدم. این شرکت یکی از شرکت های فعال در این زمینه می باشد که می تواند مشکل بسیاری از مسافران عزیز را حل نماید. البته شرکت های دیگری نیز وجود دارد که می توان با یک جستجوی ساده، آنها را پیدا کنید. البته ویزا کارت انواع متعددی از قبیل الکترون، کلاسیک، گلد و پلاتینوم دارد که می توانید بسته به نوع نیاز خود از هرکدام تهیه کنید.

نکته 4 – انتخاب هتل در آنتالیا

بعد از بحث رزرو هتل ها، می رسیم به انتخاب هتل ها در آنتالیا. قبل از انتخاب هتل باید هدفمون از سفر رو هم مشخص کنیم که آیا این سفر، صرفا برای استراحت و ریلکسیشن هستش یا گردش و بازدید از مناطق شهری و بازار و تاریخی شهر نیز در برنامه خواهند بود یا خیر. و یا ترکیبی از این دو هدف ماست. درصورتی که هدف ما گشت و گذار در شهر و بازدید از مناطق مختلف شهر آنتالیا و خرید می باشد، بهتر است از بوتیک هتل هایی که در قسمت قدیمی شهر آنتالیا یا Kaleici واقع شده اند، استفاده نمایید. ولی در صورتی که هدف ما از سفر بیشتر استراحت در محیط هتل و ریلکسیشن هستش، بهتر است از هتل هایی که در مناطق مختلف این شهر از قبیل بلک، لارا، کمر، کندو و یا بلدیبی و سیده هستش، استفاده کنید. با توجه به اینکه اکثر این هتل ها خدمات کاملی از قبیل صبحانه، ناهار و یا شام ارائه می دهند، بالاطبع قیمت گرانتری نیز دارند و لوکستر می باشند.

از بوتیک هتل های خوب در مرکز شهر که می توانید دسترسی خوبی نیز به نقاط دیدنی آنتالیا داشته باشید، می توان به هتل های زیر اشاره نمود. این هتل ها از نظرتعداد ستاره و کیفیت خدمات، نسبت به ریزورت ها در سطح پایینی قرار دارند و از نظر هزینه بسیار ارزان تر می باشند و فقط خدمات صبحانه را ارائه می دهند. ذکر این نکته ضروری است که متوسط قیمت یک شب اقامت در این هتل ها با مرجعیت سایت بوکینگ و یک ماه قبل از اقامت در ماه سپتامبر سال 2016 می باشد. این قیمت ها در ماه ها و شرایط مختلف می توانند متغیر باشند. علی ای حال برای مقایسه بهتر در جدول آورده شده اند.

سفرنامه آنتالیا

تعدادی از هتل های خوب با قیمت یک شب اقامت با دسترسی خوب به نقاط و مراکز دیدنی آنتالیا

برای مقایسه ی ریزورت ها در مناطق مختلف، جداولی تهیه کردم که امیدوارم بتونه کمکی بکنه. ابتدا چند هتل در منطقه بلک آنتالیا رو بررسی می کنیم. منطقه بلک در 30 کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است و اکثر زمین های گلف و ریزروت های زیبا نیز اینجا واقع شده اند. بلک آنتالیا گرانترین هتل های منطقه ی آنتالیا را در خود جای داده است و اکثر هتل های پنج ستاره ی لوکس در این منطقه واقع شده اند. در جدول زیر تمامی هتل های مورد نظر پنج ستاره بوده و خدمات All و یا UALL ارائه می نمایند. ذکر این نکته ضروری است که متوسط قیمت یک شب اقامت در این هتل ها با مرجعیت سایت بوکینگ و یک ماه قبل از اقامت در ماه سپتامبر سال 2016 می باشد. این قیمت ها در ماه ها و شرایط مختلف می توانند متغیر باشند.

تعدادی از هتل های لوکس منطقه بلک و قیمت یک شب اقامت در آنها در ماه سپتامبر

در ادامه ی مقایسه هتل های آنتالیا می رسیم به منطقه ی زیبای لارا. منطقه لارا نیز در 12 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است و بیشتر به داشتن ساحل شنی معروف است. ساحل شنی این منطقه زبان زد عام و خاص است و هتل های این منطقه به نسبت منطقه بلک، قیمت پایین تری را دارا هستند. لازم به ذکر ا ست که برای رسیدن به لارا، می توانید از مرکز شهر آنتالیا توسط اتوبوس و یا مینی بوس هایی با کرایه کاملا مناسب، استفاده کنید.

تعدادی از هتل های منطقه لارا و قیمت یک شب اقامت در آنها در ماه سپتامبر

نیم نگاهی هم می اندازیم به یکی دیگر از مناطق زیبای آنتالیا. منطقه کمر که با داشتن پوشش گیاهی جنگلی و کوهستانی، همواره طرفداران خاص خود را دارد. این منطقه حدود 43 کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد و در دل کوه های زیبای توروس واقع شده است. دلیل محبوبیت این منطقه این است که در کمر تلفیق بسیار زیبایی از ترکیب طبیعت کوهستان با جنگل و دریا را شاهد هستین که واقعا مسحور کننده می باشد. به هر حال وضعیت کلی هتل های این منطقه نیز به شرح زیر می باشد.

تعدادی از هتل های منطقه کمر و قیمت یک شب اقامت در آنها در ماه سپتامبر

نکته 5: ترنسفر از فرودگاه به هتل و یا منطقه ای دیگر

تاکسی فرودگاه
گاه پیش می آید که برخی از مسافران آنتالیا می خواهند از طریق تاکسی به نقاط مختلف این شهر و یا شهر های نزدیک آنتالیا بروند. ولی برای این امر تاکسی فرودگاه را انتخاب می کنند. اما به نظر شخصی من قبل از انجام هر گونه ترنسفری، باید با راننده در مورد قیمت توافق کنید و بعد از اون راه بیوفتید.

سفرنامه آنتالیا

تنرخ کرایه تاکسی های فرودگاه به شهرها و منطقه های اطراف – منبع سایت تاکسی فرودگاه آنتالیا

سایت تاکسی فرودگاه آنتالیا

سایت آنتالیا وی آی پی ترنسفر
علاوه بر تاکسی های فرودگاه می توانید از سایت آنتالیا وی آی پی ترنسفر نیز استفاده کنید که نرخ خدمات و ترنسفر این وب سایت و شرکت به شرح زیر می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید. وب سایت این شرکت

ترنسفر با هانا ترول

یکی دیگر از شرکت هایی که در زمینه ی ترنسفر از فرودگاه آنتالیا به نقاط مختلف این شهر فعالیت می کند، شرکت هانا ترول می باشد. مسافران می توانند / با مراجعه به سایت این شرکت از شرایط و هزینه های ترنسفر مطلع شوند. برای استفاده از سایت این شرکت، باید مبدا و مقصد و تاریخ زمان خود را انتخاب نمایید و در انتها، واحد پول را نیز انتخاب کنید. لیستی از انواع ترنسفر با خودروها برای شما ظاهر می شود که می توانید انتخاب نمایید.

شرکت های ترنسفر دیگر

شرکت های ترنسفر متعددی نیز وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثلا دنیز ترنسفر یکی از این شرکت هاست که می تواند راهگشای شما باشند.

وب سایت دنیز ترنسفر

نرخ کرایه این شرکت به نقاط مختلف آنتالیا

و یا سایت 724 ترنسفر نیز یکی دیگر از سایت هایی می باشد که به راحتی می توانید برای ترنسفررفت و برگشت از آن بهره بگیرید. برای این کار، مبدا و مقصد و تعداد خود را وارد کرده و سپس دکمه جستجو رو می زنید. سپس سایت، انواع قیمت های مختلف را با خودروهای متفاوت به شما پیشنهاد می کند که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. سپس نقشه ترنسفر شما بر روی نقشه ظاهر می شود که از امکانات جالب سایت می باشد.

وب سایت این شرکت

حمل و نقل و با اتوبوس در آنتالیا

قطعا آنتالیا نیز مانند سایر شهر های گردشگری، اتوبوس را برای یک وسیله حمل و نقل راحت و ارزان قیمت در اختیار توریستان قرار داده است. با این تفاوت که به دلیل داشتن ایستگاه های متعدد، مدت زمان طولانی تری برای رسیدن به مقصد طول می کشد.

از طریق فایل زیر نیز می توانید از برنامه ی زمانی اتوبوس ها مطلع شوید.

از طریق این سایت می توانید تمامی مسیر ها و ایستگاه های متعدد آنتالیا را ببینید

در انتها برای تمام خوانندگان این مطلب، آرزوی سلامتی و سفرهای بیشتر می کنم و امیدوارم که در پناه لطف حق پایدار و برقرار باشند. امید آن رو دارم که این مطالب برای دوستان مفید بوده باشد.