سفرنامه های استان سمنان

سفری به یادماندنی به استان سمنان و سبزوار و بجنورد (3 قسمت)

قسمت اول: گرمسار، سمنان، مهدیشهر (سنگسر) و شهمیرزاد من و همسرم بارها و بارها برای رفتن به مشهد مقدس، از استان سمنان و سبزوار و بجنورد عبور کرده بودیم اما هیچ وقت فرصت بازدید از جاذبه­ های گردشگری اون­ها رو نداشتیم. این بار، تصمیم گرفتیم با

ابراهیم اصلاحی

سرخه ، سرزمین آفتاب و امیـد (2 قسمت)

مقاصد : استان سمنان

مقدمه:              چندی قبل سفرنامه ای پیرامون جنگل ابر شهرستان شاهرود را می خواندم، که بسیار مرا به تفکر واداشت. همانگونه که مشغول خواندن بودم، همواره به این فکر می کردم چرا ما قبل از آن که پیرامون زادگاه خود، کشور خود اطلاعات جامعی بدست آوریم ،

بیژن پیوندی

16 ساعت زندگی در اتوبوس

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

اولین چیزی که زمان شنیدن کلمه سفرنامه به ذهن هر کسی میرسد شامل خاطرات بامزه و جالب و خوبیست از گذران زمان با نزدیکان در گشت و گذار در مناطق دارای هرگونه جاذبه‌ی گردشگری... اما سفرنامه دامنه‌ی گسترده‌ای دارد و شامل داستان سفر با هر

مهدی محمدی

شیفته و سرگردان در ایران

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

به نام خدا «قل سیروا فی الارض» سفر مفهومی گنگ است؛ تعریفی جامع و مانع ندارد.حتا در لغت‌نامه هم مترادف ویژه‌ای برای آن نمی‌بینید. هم‌چنان که طی مسافتی سه،چهار کیلومتری را سفر می‌نامند، رفتن به قاره‌ای دیگر و هفته ها و ماه ها ماندن را هم سفر

علی حداد مهرجردی

از 5 کیلومتر اردبیل تا 5 کیلومتر مشهد

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

به نام خدا اوایل خرداد 1401بود. تقویم رو که نگاه می کردم تعطیلات وسط ماه بدجوری وسوسه ام میکرد که با بچه ها قرار یه مسافرت رو بزارم. ما سه نفر بودیم: امید ،رسول و رضا. مایی که هر چهار فصل سال رو همیشه تو جنگل

رضا شفیعی
3.2

پارک ملی کویر، آثار تاریخی و طبیعی

مقاصد : گرمسار

مقدمه در مهر ماه سال 1399 خورشیدی با پیشنهاد یکی از دوستانم  برای اولین بار یک تور طبیعت گردی در داخل کشور را تجربه کردم. در مقایسه با تورهای اروپائی و نوع خدماتی که مسئولان با توجه و امکاناتی که در اختیار داشتند ، بیسار خوب

بیژن پیوندی

سفر به اقیانوس ابر، سفری به قلب آدم ها

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

در یک کتابِ نانوشته خوندم که : "پدربزرگ رو به پدرم کرد و گفت : پسرم توی هر شهر برای خودت یه خونه بخر!  پدر با عصبانیت رو به پدر بزرگ : آخه مگه من اینقدر وضع مالی خوبی دارم که توی هر شهر یه خونه بخرم؟! من

amirkamranfar

سفرگردی در روزهای کرونایی (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

چندین سال است که ماه‌های پایانی سال با فکر و برنامه ریزی سفر گذشته است و فروردین هر سال با سفر. ماه‌های پایانی سال 98 اما متفاوت تر از هر سال است و رنگ بویی از سفر خارجی ندارد. قیمتِ دلار سر به فلک کشیده،

رامین رمضانپور

به سوی خراسان

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

از حدود 2 ماه قبل از نوروز 98 ، درخواست استفاده از امكانات و پذيرايي شهر مشهد را براي مسئول اسكان و پذيرايي محل كارم ، ارسال كردم . در طول اين سالها ، اين اولين بار بود كه موفق مي شدم از طرف اداره،

Mr NvB

معدن متروکه قائم تا قبرستان اسرار آمیز خالد

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

مقدمه عید نوروز است و مثل همیشه سودای گردشگری در سرمان نجوا میکند. از طرفی طبیعت بی نظیر و کمتر دیده شده استان گلستان که اغوا کننده است و از طرف دیگر شوق زیارت امام رضا ما را بر آن داشت که سفر بسیار خاطره انگیز

brad2012

سفر در مسیر راه آهن شمال؛ تلفیق تاریخ و طبیعت در دلِ البرز

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

از حدود دو سال پیش که زمزمه‌های ایجاد مسیر جدید گردشگری آن هم در دلِ راه‌آهن به میان آمد، برای من که علاقه‌مند تاریخ راه‌آهن بوده‌ام، فرصتی بود تا با بخشی از تاریخ کشورم آشنا شوم. با راه‌اندازی تورهای قطار گردشگری شمال، در اولین فرصت

Ehsantrips

سفر به سمنان، کویر بارانی

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

سفر، مرا به باغ چند سالگی ام برد و ایستادم تا دلم قرار بگیرد صدای پرپری آمد و در که باز شد من از هجوم حقیقت، به خاک افتادم... "سهراب سپهری"   جاده... جاده و تا چشم کار می کند، جاده... سرم را به شیشه پنجره ماشین چسبانده ام و زل زده ام