سفرنامه های تهران

16 ساعت زندگی در اتوبوس

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

اولین چیزی که زمان شنیدن کلمه سفرنامه به ذهن هر کسی میرسد شامل خاطرات بامزه و جالب و خوبیست از گذران زمان با نزدیکان در گشت و گذار در مناطق دارای هرگونه جاذبه‌ی گردشگری... اما سفرنامه دامنه‌ی گسترده‌ای دارد و شامل داستان سفر با هر

مهدی محمدی

شیفته و سرگردان در ایران

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

به نام خدا «قل سیروا فی الارض» سفر مفهومی گنگ است؛ تعریفی جامع و مانع ندارد.حتا در لغت‌نامه هم مترادف ویژه‌ای برای آن نمی‌بینید. هم‌چنان که طی مسافتی سه،چهار کیلومتری را سفر می‌نامند، رفتن به قاره‌ای دیگر و هفته ها و ماه ها ماندن را هم سفر

علی حداد مهرجردی

سفر به قبرستان متفقین

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

ابتدای خیابان دولت ، کمی دورتر از تقاطع خیابان دکتر شریعتی؛ جایی که در آن جنگ ­ها افسانه­ اند و مرگ واقعیت. جایی در قلب محله قدیمی قلهک؛ قبرستانی با وسعت کمتر از نیم هکتار؛ محل دفن سربازان ارتش متفقین.این که چرا یک قبرستان را

رضا کوشالشاهی

سفر پر دردسر به وان ترکیه

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

سلام میخام از سفر وان ترکیه براتون بگم. شهر وان یه شهر کوچیکه.نزدیک ترین شهر ترکیه به ایران.سمت خوی. شما باید از تهران بیایین خوی.از خوی بیایین مرز رازی.از مرز رازی شهر وان. پول ترکیه لیر هست.مردمشم مسلمونن بیشتر مثل خودمون. لیر رو میتونین هم تهران

mil@d.kh
3.8

چگونه «سفر تهران» به «سفر استانبول» تبدیل شد؟

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

یه بار این متن رو نوشتم و نمی دونم چه بلایی سرش اومد! با دوستم تصمیم داشتیم اواخر خرداد ماه یا اوایل تیر ماه سفری به تهران داشته باشیم که با پیش اومدن سفر زیارتی سوریه برای ایشون برنامه سفر به تهران کنسل شد، همون

ملک عسکری زاده کووئی

خانه‌های دل تهران

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

توی دل تهران بین این همه آپارتمان و برج‌هایی که تا آسمون رفتند، خانه‌هایی وجود دارند که به اندازه خشت خشت‌شون خاطره دارند از اونهایی که تو این خونه‌ها زیسته‌اند و رفته‌اند. اگر دوست داشته باشی که لحظاتی توی طهران قدیم و عصر قاجار زندگی

Zibana

شهری که عاشقش شدم! (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

تقریبا 3 سال هست که در جزیره قشم به تنهایی زندگی میکنم. با آغاز ماه رمضان امسال تصمیم گرفتم بعد از عید فطر (اردی بهشت 1401) به یک سفر خارجی برم. با توجه به آب و هوا و البته بودجه، بین دبی و استانبول، دومی

یاسین قاسمی

شرایط جوی مساعد نیست!

مقاصد : تهراننوشهر
مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

به نام آفریننده زیبایی ها یک گردشگر حرفه ایی هیچگاه در سفرهای خود کشورش را کم قلمداد نمی کند. (پاملا گولدونی) برنامه ریزی برای عید ۱۴۰۰ از اسفند ماه شروع شده بود برنامه هر سال عید ما رفتن به ویلای پدری در نزدیکی نوشهر بوده ولی امسال

عشق سفر

شهر فرنگ (سفرنامه ایران مال)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای داخلی ۱۴۰۱

((شهر، شهر فرنگه، خوب تماشا کن... رنگ و وارنگه... از همه رنگه، خوب تماشا کن... میدون جنگه... توپ و تفنگه... خوب تماشا کن... آدم و اسبا پشت اون سنگه... سنگر دشمن!  شهر، شهر فرنگه... از همه رنگه، خوب تماشا کن... اینکه می‌بینی بازار بلخه... توی طبق‌ها

روزبه شهنواز

رویای برفی (سفرنامه شمشک)

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

برف نو! برف نو! سلام سلام بنشین، خوش نشسته ای بر بام پاکی آوردی ای امید سپید! همه آلودگی ست این ایام (احمد شاملو)     برای ما ساکنین جنوب برف واژه غریبی است و گاهی اوقات با حسرت صحنه های بارش برف را دنبال می کنیم. براي من از كودكي تاكنون

میثم قبيتي

سفر در مسیر راه آهن شمال؛ تلفیق تاریخ و طبیعت در دلِ البرز

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

از حدود دو سال پیش که زمزمه‌های ایجاد مسیر جدید گردشگری آن هم در دلِ راه‌آهن به میان آمد، برای من که علاقه‌مند تاریخ راه‌آهن بوده‌ام، فرصتی بود تا با بخشی از تاریخ کشورم آشنا شوم. با راه‌اندازی تورهای قطار گردشگری شمال، در اولین فرصت

Ehsantrips

از پایتخت تا قشم و درگهان و هرمز

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

از پایتخت تا قشم و درگهان و هرمز ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ یکشنبه عرض سلام و ادب خدمت دوستان گرامی بسیار سپاسگزارم از تیم حرفه ای لست سکند که به ما این اجازه رو میده تا خاطراتمون رو ثبت و با دوستان گرانقدر به اشتراک بذاریم. از اونجایی که طبق

فاطمه خرقه پوش

از کارون تا آزادی

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

به نام خدا از کارون تا آزادی نویسنده و عکاس: ویدا مهین پو مدتی بود حال و هوای پایتخت به سرم زده بود. همسرم تا به حال به جز ماموریت های کاری سفری به تهران نداشت و خودم هم شاید 10 سال پیش یا بیشتر گشت و گذاری

ویدا مهین پو

از جنوب تا شمال ایران

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان عزیز . مهرماه 1397 بود که به اتفاق همسرم ، پسر عموم ، خانمش و دخترشون ( پریسا ) تصمیم گرفتیم سفری یک هفته ایی به شمال کشور داشته باشیم.همان موقع تقریباً تمام شمال کشور درگیر سیلاب بودند و

محسن خرمایی پور

سفرنامه ترکیه - در مسیر استانبول (فصل اول)

شروع قصه سفر چند روزیست که خواهرم و دو دخترش (یکی 10 ساله و دیگری 2 ساله) برای تعطیلات تابستانی از استانبول به تهران آمده اند . یکی از اهداف سفرش، خرید یکدستگاه خودرو بود که در نظر داشت  موقع برگشت با خود به استانبول

کریم شقاقی

بسوی آزادی

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای داخلی (ایران) 97

بسوی آزادی ...   خیلی هیجان زده بود. مثل بچه‌های کوچک که نمی‌توانند حس خوش‌حالی خود را پنهان کنند، ذوق‌زده مداوم در موردش حرف می‌زد و مثل گنجشک هایی که دنبال دانه می‌گردند، دائم این طرف و آن طرف می‌رفت. تمام فکر و ذکرش را این موضوع

حمیدرضا فتح العلومی

تهران زیبای من، راهنمای جامع پایتخت گردی

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای داخلی (ایران) 97

تهران زیبای من، راهنمای جامع پایتخت گردی "آخر هفته است و نشستیم تو خونه و داریم فکر می‌کنیم که حالا چیکار کنیم که خوش بگذره؟ نمونیم تو خونه تعطیلات رو... وای نه.. پاساژ گردی و خرید.. نریم توروخدا... هر هفته داریم میریم رستوران.. خوب چه کاریه... فیلم ببینیم یا سینما؟.... دیگه

زهره دشتی

سفر به جزایر عاشقانه ها با کشتی کروز (از بندر کوش آداسی تا سانتورینی شگفت انگیز) (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

فرقی نمی کند به کدام سمت رفته باشی سفر همان سفر است چه یک قدم از دل چه هزار قدم از خانه "سیروس جمالی"     به نام آفریننده خوبی ها   25 آذر 96 - 16 دسامبر 2017 امروز نتایج اولیه مسابقه سفرنامه نویسی سال 96 لست سکند اعلام میشه. چند صباحی بود که

پوریا اقتداری

سفر به ابر شهر ایران، تهران

سفرنامه نویسی داخلی - ایران ( دفعه اولی ) 97

بسم الله الرحمن الرحیم  قل سیرو فی الارض ثم انظروا کیف کان عاقبه المجرمین(بگو در روی زمین بگردید،سپس بنگرید که عاقبت گنهکاران چگونه شد){آیه 69 سوره نمل}   سفر به ابر شهر ایران، تهران در دوران دانشجویی هم اتاقی داشتم که ساکن تهران بود او به من گفته بود

سیده سعیده حسینی

تهرانگردی در نوروز 95 (سفرنامه)

مقاصد : تهران

نوروز ۹۵ نزدیک بود و من وهمسرم تهران را برای سفر نوروزی دونفرمون انتخاب کردیم. طبق عادت همیشگی تحقیقات قبل ازسفر شروع شد.شهرداری تهران مکان هایی رو برای اسکان موقت مسافران درنظرگرفته بود و بصورت رایگان دراختیار مسافران قرار می داد و همینطورخدماتی ازقبیل: تورهای