• 1830

315887

170

راهنمای جامع سفر به بلغارستان (1) (2 قسمت)

شنبه، 27 خرداد 1396 ساعت 14:20 توسط مانی نقاش بلغارستان وارنا

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست که پایتخت آن شهر سوفیا است. جمعیت این کشور بالغ بر ۷٬۳۶۴٬۵۷۰ نفر است که هر ساله از آن کاسته می‌شود. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد . زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد...

• 1279

262338

207

سفرنامه استانبول و توصیه های ضروری

سه شنبه، 22 مهر 1393 ساعت 14:54 توسط سمانه زارعی استانبول

سفرنامه ای متفاوت از سفر به استانبول و توصیه های ضروری در مورد سفر به ترکیه سفرنامه های زیادی توی سایت های مختلف وجود داره که همگی وجوه مشترک زیادی دارن. من سعی کردم یه سفرنامه مختصر و مفید برای کاربران بنویسم و نکاتی رو...

• 476

136494

239

سفر با حداقل هزینه به دبی

شنبه، 15 آذر 1393 ساعت 19:30 توسط لست سکند دبی

سفر با حداقل هزینه به دبی «در نقشه نیست، دنبالش نگرد، جالب‌ترین جاها در نقشه نیستند» « هرمان ملویل» به گفته یکی واقعیت این است که شما سفر می‌کنید تا چیزهای جدیدی را ببینید و تجربه‌های جدید کسب کنید، خب اگر می‌خواهید هرجا که می‌روید...

• 465

61922

سفرنامه استانبول (بخش 4 )

دوشنبه، 31 فروردین 1394 ساعت 17:20 توسط نیما علایی استانبول

دوباره برگشتیم و سوار مینی بوس شدیم تا به سمت ایستگاه زیتون بورنو بریم که از همونجا خیابان مرتر شروع میشد.خیابان مرتر هم که بنجل فروشی بیش نبود که فقط از اونجا خریدهایی مثله شلوار جین و تیشرت و یه سری لباس های بنجل رو...

• 459

85469

179

سفر مجانی به دبی (سفرنامه)

سه شنبه، 2 شهریور 1395 ساعت 14:10 توسط امید سرافرازی دبی

بنام خالق جهان و زیبایی ها طولانی‌ترین سفرها، حتی سفرهای چند هزار کیلومتری با یک گام شروع می‌شوند. عرض سلام و احترام دارم خدمت همه مسافرها و دوست داران سفر. من برای اولین بار هستش که می خوام سفرنامه بنویسم و هیچ تجربه ای...

• 370

46838

258

سفر 100 یورویی به اروپا (8 قسمت)

سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 09:00 توسط امید سرافرازی پاریس بارسلون ونیز رم لاهه آمستردام

*** بنام یگانه ای که در سفر باید شناخت ***   مقدمه درود به همه کاربران و دوستان عزیز من اولین سفرنامه خودم را دو سال قبل به اسم  “سفر مجانی به دبی”  نوشتم که جزو  پربازدیدترین و پر نظرترین سفرنامه های سایت...

• 361

99898

سفر به قطعه ایی از بهشت، پوکت

چهارشنبه، 11 شهریور 1394 ساعت 18:09 توسط لست سکند تایلند

وب سایت "لست سکند" با همکاری آژانس های مسافرتی عضو و در جهت ترویج فرهنگ سفر و به اشتراک گذاری دانش و تجربه کاربران خود اقدام به راه اندازی مسابقه ای با عنوان "مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی" برای پنچمین سال متوالی نموده است (اگر نمیدانید...

• 334

406235

213

سفر به شهر وان (ترکیه) + تصاویر

شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 14:43 توسط لست سکند وان

اسم شهر وان رو برای اولین بار از یکی از دوستان ارومیه ای مون شنیدم. شهری مرزی که دوستمون خیلی ازش تعریف می کرد ولی خب هیچ وقت مسافرت بهش برای ما جدی نشده بود و برنامه خودمون این بود که هر زمان که برای...

• 312

71209

181

سفر عجیب و پرماجرا به مالدیو (سفرنامه)

چهارشنبه، 5 خرداد 1395 ساعت 21:29 توسط علی عباسی مالدیو

سلام به همه ی لست سکندی های عزیز و همراهان و خوانندگان همیشگی سایت وزین لست سکند؛ طبق روال چند سال گذشته، سعی کردم همواره تجربیاتی که تو سفر برام گذشته رو در قالب سفرنامه به هموطنان عزیزم توضیح بدم که شاید بتونه کمک...

• 303

61848

تلخنامه سفر به استانبول (ماجرای بسیار تلخ ، اما خواندنی) - قسمت 2

چهارشنبه، 20 اسفند 1393 ساعت 13:23 توسط لست سکند استانبول

لازم بذکره که این اتاق بصورت 24 ساعته با 4 تا دوربین مدار بسته و چراغهای 24 ساعته روشن کنترل میشد . یه چند دقیقه ای که گذشتو خودمو پیدا کردم و به اطرافم واقف شدم رو یکی از صندلیها نشستمو و به بخت بدم...

• 264

30053

سفر به سرزمین رنگارنگ (بخش 3)

شنبه، 26 مهر 1393 ساعت 19:10 توسط علی عباسی مالزی

سفر به سرزمین رنگارنگ (بخش 3) به این نکته دقت کنین که برای دیدن غارهای باتو حدود 3 الی 4 ساعت وقت لازمه. پس برنامه ریزی هاتون رو جوری انجام بدین که به این امر برسین. ما حدود ساعت یک بود که از غار خارج...

• 240

73245

سفرنامه وان، ترکیه (قسمت دوم)

سه شنبه، 2 تیر 1394 ساعت 13:55 توسط علی عباسی وان

بعد اینکه کمی انرژی گرفتیم، تصمیم گرفتیم که خیابان جمهوریت رو ادامه بدیم و سری هم به برند های کوتون، وای کی ام و فلو و اینها بزنیم و از مرکز خرید آیدین هم دیدن کنیم. خیابان جمهوریت رو ادامه دادیم و اولین جایی که...

• 223

72876

162

دبی نامه( سفرنامه دبی)

یکشنبه، 6 تیر 1395 ساعت 15:31 توسط رامتین عالی پور دبی

دبی ؛ ستاره‌ی کوچک اما پرزرق و برق خاورمیانه؛ یک خط ساحلی مزین شده به صحرا که بعضی از هیجان‌انگیزترین دیدنی‌های جهان رو در خودش جا داده؛ بلندترین ساختمان دنیا، سریع‌ترین رولرکاستر دنیا، پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا و آکواریومی صفحه ای شگفت انگیز؛ جزایری...

• 219

30403

راهنمای سفر به ژاپن، توکیو (سفرنامه)

چهارشنبه، 31 شهریور 1395 ساعت 20:32 توسط حمیدرضا فتح العلومی ژاپن توکیو

ژاپن با مساحتی کمتر از یک چهارم ایران و جمعیتی در حدود ۱۲۸ میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت جهان است. توکیو، پایتخت ژاپن با بالغ بر ۳۵ میلیون نفر جمعیت از بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌آید. سالهای پس از پیروزی انقلاب، آشنایی...

• 217

16438

سفری اقتصادی و ماجراجویانه به اروپا-قسمت سوم

یکشنبه، 24 مرداد 1395 ساعت 17:13 توسط Tina Azimi اسپارتا ایتالیا فرانسه

روز هفتم امروز روز حرکت به سمت رم بود . بعد از فرایند چک اوت کردن در هتل که مثل هتل قبلی بسیار کوتاه و فقط شامل پس دادن کارت و خداحافظی می شد ! با مترو به سمت فرودگاه رفتیم . چون کارت...

• 217

32485

145

چطور ویزای شنگن بگیریم ؟ از سیر تا پیاز ویزای چک!

دوشنبه، 28 اسفند 1396 ساعت 09:00 توسط Mr NvB جمهوری چک اروپا

چطور ويزاي شنگن بگيريم از سير تا پياز ویزای چک حوزه شنگن یا منطقه شنگن: Schengen Area به ۲۶ کشور اروپایی گفته می‌شود که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهروندان این منطقه حذف کرده‌اند. در مورد بین‌الملل نیز با گرفتن روادید...

• 208

116437

سفرنامه وان، ترکیه (قسمت اول)

سه شنبه، 2 تیر 1394 ساعت 13:52 توسط علی عباسی وان

سلام دوستان عزیز و گرامی. از اوایل سال 1394 بود که دنبال یه فرصتی میگشتم که سفری داشته باشن به شهر وان. تاریخ ها رو این ور اونور میکردم تا بتونم هم مرخصی بگیرم و هم یه مسافرت یکی دو روزه برم وان. هفته ی...

• 204

33678

163

سفر به آسمانِ رنگارنگ ( سفرنامه الودنیز ) (4 قسمت)

چهارشنبه، 3 آبان 1396 ساعت 09:00 توسط مجید میرزادی فتحیه اولودنیز کاش ککووا

با تکان شدیدی از خواب بیدار شدم . زلزله بود ؟! همانطور که طاق باز روی تخت دراز کشیده و با انگشتانم تُشَک را چنگ زده بودم ، چشمانم چرخید و روی سقف چوبیِ بالای سَرَم قفل شد !     زلزله های اخیر و...

• 196

43359

سفری تنها ولی دلچسب به شهر استانبول

یکشنبه، 7 تیر 1394 ساعت 15:15 توسط لست سکند استانبول

با عرض سلام به کلیه دوستان و خوانندگان سایت لست سکند. از آنجایی که من در سفرم به استانبول از تجربیات و راهنمایی های بسیاری از دوستان در این سایت استفاده کردم، تصمیم گرفتم که پس از برگشت، تجربیات شخصی خودم را نیز در اختیار...

• 194

22450

سفری رویایی و پر هیجان به مارماریس ( قسمت سوم )

شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 14:44 توسط نیما علایی مارماریس

سفری رویایی و پر هیجان به مارماریس تراس اتاق   نمای حیاط و استخرهای هتل از بالکن اتاق   در اتاق جدید استراحت کوتاهی کردیم و سپس به سمت یکی از رستوران های هتل که صبحانه و نهار و شام طبق برنامه در آن سرو...