10 مسابقه خطرناک در جهان که مردم واقعا در آنها شرکت می کنند!

4.1
از 40 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هیجاناتی که به قیمت جان شما تمام می شوند! +تصاویر
20 اسفند 1398 07:00
4

ورزش‌های امروزی در مقایسه با مسابقات باستانی مانند نبرد سواره با نیزۀ بلند (jousting) یا فوتبال مرگ آزتِک‌ها (Aztec Death Soccer) نسبتاً بی‌مزه هستند. قوانین سختگیرانه در رابطه با ایمنی  این اطمینان را می‌دهد که آسیب‌ها - حداقل آنهایی که تهدید کننده زندگی هستند - به حداقل می‌رسد. بازیکنان از وسایل ایمنی استفاده میکنند و تماشاگران از هر چیزی که باعث آسیب دیدنشان می‌شود دور نگه داشته می‌شوند. حتی ورزش‌های "رزمی" مانند هنرهای رزمی ترکیبی یا  MMA(Mixed Martial Arts) به ندرت منجربه آسیب‌هایی جدی‌تر از خراش‌های سطحی و خونریزی بینی می‌شوند.

اما افراد در مسابقات زیر این نکات ایمنی را کاملا کنار گذاشته‌اند، این مسابقات میزان خشونت بالایی دارند که با مرگ احتمالی همراه است. این مقاله دست نوشته یک پسر نوجوان شوخ طبع در رابطه با ورزش نیست، بلکه مسابقات واقعی و عمدتا سالانه ای ست که افراد با وجود خطر بسیار زیاد آنها، همچنان در آن شرکت می‌کنند.

 

10- مسابقات دوچرخه سواری سرو آباجو والپارایسو

این مسابقه سالانه دوچرخه سواری در سراشیبی، شامل یک سراشیبی تند در خیابان های والپارایسو، شیلی است. سواران باید پیچ‌های تنگ، سقوط از ارتفاع 15 فوتی، پریدن از پله‌ها و کلیه خطرات ذاتی ناشی از قرار گرفتن در یک مسیر مسابقه که درست در وسط یک شهر پرجمعیت قرار دارد را پشت سربگذارند (بیشترین صدمات ناشی از سگ‌های ولگردی است که در طول مسیر سرگردان هستند).

این مسابقه که از سال 2003 آغاز شده است به صورت رکوردگیری و تک نفره برگزار می‌شود و از آنجا که این مسابقه در برخی خیابان‌های اصلی شهر برگزار می‌شود تا یک یا دو روز قبل از این رویداد محل مسابقه آماده نیست و دوچرخه سواران قبل از شروع وقت برای تمرین ندارند. به گفته یكی از دوچرخه سواران، "... ما در اصل مسابقه ای کورکورانه داریم زیرا حتی یک روز قبل از مسابقه نیز آن مسیر را آزمایش نخواهیم کرد. "

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

 

9- جشنواره پرواز بادبادک بسنت

جشنواره بسنت که بطور سنتی هر ساله در اوایل فوریه برگزار می‌شود، یک سنت عرفانی در شمال غربی پاکستان و بزرگترین جشنواره بادبادک در جهان است. این جشنواره به نظر می‌رسد یک بعد از ظهر سرگرم کننده باشد اما در واقعیت اینگونه نیست. طناب بادبادک‌ها معمولاً با شیشه پودر شده یا رشته‌های سیم خار‌دار پوشیده شده‌اند و مردم برای بریدن طناب بادبادک‌های یکدیگر رقابت می‌کنند.

در این جشنواره مشکل فقط طناب‌هایی نیست که باید قطع شوند - پرواز بادبادک‌ها هر ساله باعث مرگ و میر بسیاری میشود که دولت پاکستان بارها و بارها سعی در ممنوعیت اجرای این جشنواره داشته است.

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

 

8- مبارزه با شوک

هنرهای رزمی ترکیبی یا  MMA احتمالاً یکی از ورزشهای "عادی" پر از آسیب است؛ اما کلت الکتریکی یک تهدید جداگانه است که شوک 3،000،000 ولت را وارد بدن می‌کند که باعث می‌شود کنترل بخشهای عضلانی به طور موقت از بین برود. کنار هم قرار دادن این دو چیز میتواند قدرتی برابر با قدرت اره برقی ایجاد کند و این دقیقاً همان کاری است که مایکل الکساندر (Michael Alexander) هنگام ایجاد مبارزه با شوک انجام داد.

در این ورزش دو مبارز مانند ورزش بوکس در رینگ بوکس در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، با این تفاوت اندک که دستکش‌های هر مبارز حاوی کلت برقی ولتاژ بالا است. به عبارت دیگر، آنها در حال مشت زدن به یکدیگر به همراه شوک الکتریکی می‌باشند. بر اساس گفته‌های یک سایت رسمی، مبارزه با شوک در 50 ایالت و سایر کشورهای متمدن ممنوع است.

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

 

7- مسابقه بدو دنبال  پنیر

تپه کوپر در نزدیکی دهکده بروک‌ورث واقع در شهر لاستر انگلستان، هر ساله میزبان یک رقابت مهم و جهانی به نام دنبال کردن پنیر است که تماشاگران بسیاری را به آنجا میکشاند. کل رقابت همین است، گرفتن پنیر. هدف این است که پنیر را قبل از رسیدن به پایین تپه بدست آورند، اما از آنجا که سرعت پنیر تا حداکثر 70 مایل در ساعت می‌رسد این کار تقریبا غیرممکن است. تپه به شدت شیب‌دار است بنابراین نتیجه نهایی این مسابقه آدم‌هایی هستند که تمام راه را به سمت پایین سر میخورند، می‌غلتند و به یکدیگر برخورد میکنند.

هر سال صدمات بسیاری در این رقابت رخ می‌دهد که بیشترین آنها به خاطر خود پنیر است که تغییر جهت میدهد و به سمت انبوه تماشاچیان میرود و سرعتش به میزانی بالا است که به هر چیز که بر سرراهش قرار دارد صدمات جدی وارد می‌کند.

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

 

6- مسابقه کایاک رانی در تنگه باریک رود گرین

به طور کلی کایاک کردن در آب‌های خروشان می‌تواند بسیار خطرناک باشد. اما وقتی گروهی از کایاکرها را به سمت رودخانه کلاس 5 که حتی قایق‌ران‌های با تجربه را به کام مرگ کشانده می‌فرستید، مطمئنا ورزش تماشایی‌ای میشود. تنگه باریک رودخانه گرین با عنوان "نهر تند" به بخشی از رودخانه گرین در نزدیکی اشویل کارولینای شمالی گفته می‌شود. در طی مسافتی حدود نیم مایل رودخانه از ارتفاع حدود 250 فوت فرو میریزد، و تنداب‌های بسیاری را در مسیر ایجاد میکند از جمله "گوریل" معروف، که یک آبشار با ارتفاع 18 فوت میباشد و بلافاصله بعد از آن نیز یک ابشار با ارتفاع 10 فوت قرار دارد که باعث اکثر مرگ و میرها در این مسابقه است.

این رقابت هنوز غیر رسمی است، به این معنی که در میان موارد دیگر، هیچگونه اقدامات احتیاطی و خدمه پزشکی برای کمک به کایاک سواران آسیب دیده وجود ندارد.

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

 

5- پریدن از روی نوزادان

هیچ عبارت دیگری برای توصیف این رویداد وجود ندارد که معنای بیشتری از جمله "پریدن از روی نوزادان" را داشته باشد، زیرا این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق می‌افتد. این مراسم هر ساله در Castrillo de Murcia، یک دهکده کوچک در اسپانیا انجام میشود. نوزادان تازه متولد شده در وسط خیابان روی تشک‌ها دراز کشیده شده‌اند و مردانی که لباس شیاطین به تن دارند از روی آنها می‌پرند.

این مراسم بخش جدایی ناپذیر از جشن‌هایی است که در طول جشن سالانه یادبود شام آخر مسیح برگزار می‌شود، و به عنوان یک آیین پاک کننده شبیه به تعمید سنتی است.

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

 

4- مسابقهٔ جهانی سونا

استراحت در سونا به طور معمول خطری به همراه ندارد، اما مسابقات جهانی سونا ثابت می‌کند که استراحت می‌تواند به همان اندازه پرواز بادبادک کشنده باشد. این مسابقه اولین بار در سال ۱۹۹۹ در شهر «هاینولا»ی فنلاند برگزار شد  که طی آن، ۶ زن یا مرد در سونا قرار می‌گیرند و در هر ۳۰ ثانیه، نیم لیتر آب بر روی اجاق‌های جوشان سونا ریخته می‌شود؛ آخرین نفری که سونا را ترک کند برندهٔ مسابقه است. دما از 230 فارنهایت شروع می‌شود و شرکت کنندگان اغلب دچار سوختگی درجه سوم و کم آبی بدن می‌شوند.

در رقابت‌های سال 2010 یک نفر به نام ولادیمیر لیدیزنسکی (Vladimir Ladyzhensky)، در دور نهایی درگذشت، و باعث شد مسئولان این مسابقات را تعطیل کنند.

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

 

3- زندان رودئو آنگولا

زندان‌های ایالتی لوئیزیانا، که اغلب با عنوان آنگولا از آن یاد می‌شود، با هیچ نوع وحشیگری غریبه نیست. مساحت این زندان 1800 هکتار بوده و ظرفیت آن 5000 نفر است که از لحاظ تاریخی محل انجام برخی از خشونت آمیزترین اقدامات زندان در ایالات متحده است. در سال 1964، مدیریت زندان سعی کرد با ساماندهی یک رودئو (رودئو به دسته‌ای از مسابقات گفته می‌شود که در آن شرکت کنندگان اسب یا گاو یا حیوان پرورشی دیگری را مغلوب می‌کنند) میان زندانیان، تاثیر مثبتی بر روی زندان بگذارد. این ایده در حال فراگیرشدن است، و زندان رودئو رودگو اکنون قدیمی‌ترین زندان رودئو در کشور است. برجسته‌ترین نمایش Convict Poker است که در آن چهار زندانی در اطراف یک میز بازی در مرکز زمین ورزش قرار می‌گیرند و یک گاو عصبانی تمام وقت به آنها حمله می‌کند؛ آخرین کسی که پشت میز باقی بماند برنده است. سایر وقایع قابل توجه شامل سوارکاری با گاو نر (انجام شده توسط زندانیان بی تجربه) ، Guts & Glory (که در آن زندانیان سعی می کنند مهره بازی را از یک گاو خشمگین بگیرند)، و دوشیدن گاو وحشی (احتمالاً می‌توانید آن را در ذهن خود تصور کنید) میباشد.

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

 

2- مسابقه کشتی آزاد با تمساح

کشتی با تمساح، احتمالا مردانه‌ترین ترین فعالیتی است که تاکنون اختراع شده است، اما محبوبيت آن از زمان شروع عباراتي مانند "ظلم به حيوانات" از بین رفته است، با این وجود متوقف نشده است. اولین مسابقه رسمی کشتی تمساح در سال 2010 توسط جیمز هولت برگزار شد.

شرکت کنندگان به مدت 10 دقیقه به درون یک استخر آب می‌پرند و به مدت 10 دقیقه با تمساح وحشی گلاویز می‌شوند و هدف این است که تمساح را از آب بیرون بیاورند. اجرای هرگونه حرکت نمایشی شرکت کننده با تمساح امتیاز مثبت دارد.

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

 

1- مسابقه جهانی پرش هوایی یا بیس جامپینگ

احتمالا تاکنون حداقل یک ویدئو از پرش با لباس بالدار را مشاهده کرده‌اید. لباس بالدار مخصوص پرش با داشتن پارچه میان پاها و پشت بازوها به پوشنده اجازه می‌دهد تا برای مسافت‌های چشمگیر پرواز کند، چیزی که با پریدن معمولی امکان پذیر نیست. در سال 2008، پل فورتون (Paul Fortun) انجام این ورزش مفرح را برعهده گرفت و آن را به یک مسابقه شش ماهه تبدیل کرد. این مسابقات دوبار در سال برگزار می‌شود و شرکت کنندگان همان ابتدا از یک سکوی بلند 1.300 متری (4265 فوت) در یک نبرد تن به تن میپرند تا ببینند چه کسی می‌تواند ابتدا به زمین برسد.

این مسابقه یک رویداد باورنکردنی است و تاکنون هیچ زخمی در آن مشاهده نشده است. به جای جایزه، به برنده عنوان "سریعترین انسان پرنده در جهان" اهدا می‌شود.

10 مسابقه فوق‌العاده خطرناک در سراسر جهان

منبع: listverse.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.