نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

4.5
از 2 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کیوتو ، عروس ژاپن + تصاویر
12 اسفند 1396 12:00
0

شهر کیوتو(Kyoto)، سالهای سال پایتخت ژاپن بوده است. این شهر زیبا در قلب ژاپن قرار دارد و مثل تمام شهرهای ژاپن، دارای یک شهرداری و شورای شهر است. این شهر، به شهر ده هزار معبد نیز مشهور است. زیبایی کیوتو در معابد و پارک هایش نهفته است و حدود 1.5 میلیون جمعیت دارد. این شهر در بخش مرکزی هانشو (Honshu) قرار گرفته است.

در ادامه توجه شما را به 10 مورد از دانستی های جالب راجع به کیوتو جلب می کنیم:

  1. بخش مرکزی شهر، محل قرارگیری ایستگاه زیبای کیوتو و قصر سلطنتی بسیار باشکوه است و در بخش غربی نیز، تپه های آراشی یاما (Arashiyama) قرار دارند. این بخش کیوتو هم از لحاظ تاریخی و هم طبیعی بی نظیر است.

نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

  1. رودخانه ی کامو (Kamo) در بخش شرقی شهر قرار دارد و معابدی نیز بر روی تپه های هیگاشی یاما (Higashiyama) ساخته شده اند. در شمال شهر، معابد و آرامگاه های چند صد ساله قرار گرفته اند.

نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

  1. چهارده میراث جهانی در این شهر قرار دارند که در ادامه آدرس آنها را ملاحظه می کنید:

کیوتو شمالی:کین کاکوجی (Kinkaku-ji)، ریوآن جی (Ryoan-ji)، نینا جی (Ninna-ji)، کوزان جی (Kozan-ji)، معبد شیمو گامو (Shimogamo)، معبد کامی گامو (Kamigamo)

کیوتو مرکزی: قلعه ی نیجو (Nijo)، نیشی هوگان جی (Nishi Hongan-ji)، تو جی (To-ji)

کیوتو شرقی: کیو میزو درا (Kiyomizu-dera)، گین کاکوجی (Ginkaku-ji)

کیوتو غربی: تن ریو جی (Tenryu-ji)، کوک درا (Koke-dera)

کیوتو جنوبی: دایگو جی (Daigo-ji)

نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

  1. بخش جنوبی شهر دارای بیشترین وسعت است و از منطقه ی اُهارانو (Oharano) در غرب تا معبد دایگو (Daigo)در فوشیمی کو (Fushimi-Ku)، امتداد دارد.

نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

  1. قصرها و ویلاهای زیادی مانند قصر سلطنتی در کیوتو مرکزی وجود دارند. ویلای سلطنتی کاتسورا (Katsura) در غرب و ویلای سلطنتی شوگاکویین (Shugakuin) نیز در شمال کیوتو قرار گرفته اند.

نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

  1. در هر قصر و ویلا باغاتی وجود دارد که بهترین زمان برای بازدید از آنها فصل پاییز است، فصلی که در آن رنگ های فوق العاده زیبای درختان به ذهن و روح شما آرامش می بخشد.

نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

  1. راه های زیادی برای رسیدن به این شهر وجود دارد. کیوتو فرودگاه ندارد و باید از طریق فرودگاه اُساکا (Osaka) به این شهر سفر کنید. راه های ارتباطی بین این دو شهر فوق العاده زیباست و شما می توانید با ماشین شخصی و یا قطار این فاصله را طی کنید.

نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

  1. ما بهترین و ارزان ترین راه رسیدن به کیوتو را معرفی می کنیم. چنانچه از کشورهای خارجی به ژاپن سفر می کنید، باید در فرودگاه ایتامی (Itami) پیاده شوید. کانسای (Kansai) بزرگترین فرودگاه بین المللی این منطقه است.
  2. اتوبوس هایی در فرودگاه مستقر هستند و می توانند شما را از فرودگاه به ایستگاه کیوتو ببرند. سپس می توانید از طریق این ایستگاه به راحتی به کیوتو برسید. حدود یک ساعت در راه خواهید بود و هزینه ی آن 1280ین است.

نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

  1. این شهر به شهر ده هزار معبد نیز معروف است.

نکاتی جذاب درباره ی کیوتو

 

منبع: earthnworld

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.