با کمترین هزینه سفر کنید

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
با کمترین هزینه سفر کنید + تصاویر
30 اردیبهشت 1397 15:00
0

با کمترین هزینه سفر کنید

عکسهای اینستاگرام و سایت پینترست پر از حس های فوق العاده و اغوا کننده است که باعث می شود دائما احساس کنید که نیاز به سفر دارید و در حال برنامه ریزی برای سفر باشید، اما کمی صبور باشید این عکسها تمام واقعیت نیستند. هزینه ی سفرهای بزرگ به همان اندازه بزرگ است و بعضی زمان ها شما به علت همین هزینه ها باید از سفرهایتان صرفه نظر کنید. اما نگران نباشید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که هزینه های سفر خود را پایین نگه دارید تا بتوانید زمان بیشتر در سفر بمانید.

 

تاکسی را فراموش کنید و با پیاده روی یا وسایل حمل و نقل عمومی آشتی کنید

با کمترین هزینه سفر کنید

از نظر من مسافرت هر چقدر کندتر پیش برود جذاب تر است. اگر برای پیدا کردن یک رستوران طبق کتاب راهنمایتان در حال قدم زدن هستید ممکن است رستوران محلی و  خانواددگی پیدا کنید که حتی از رستوران های معرفی شده در کتاب راهنما هم فضایی بهتر داشته باشد یا حتی رستورانی با هزینه پایین تر. همچنین اگر شما در یک شهر هستید که مترو دارد نگران امنیت نباشید و از آنها استفاده کنید. به دکه های فروش غذاهای محلی مراجعه کنید چرا که علاوه بر ارزن تر بودن غذاها با فرهنگ جامعه میزبان نیز آشنا می شوید.

 

در تمام دنیا برای خود دوستانی پیدا کنید

3.jpg

اقامت از طریق Airbnb که بابت هر خدمتی نیاز به هزینه دارد یا اقامت رایگان از طریق کوچسرفینگ برای شما جذاب نیستند؟ می دانید کجا می توانید از قوانین سخت و غیرقابل انعطاف مراکز اقامتی دور باشید و از هر جایی که دوست ندارید فرار کنید؟ بله خانه ی دوستانتان. از طریق شبکه های اجتماعی مختلف پیدا کردن دوستانی در سراسر دنیا بسیار آسان شده است. البته به خاطره داشته باشید هدف اول از این رابطه فقط این مورد نباشد. قوانین خانه داری و حتی مهمان نوازی بین تمام جوامع یکسان نیست  اما یک قانون کلی در این زمینه وجود دارد میزبان دوستان خود باشید اگر تمایل دارید دوستانتان میزبان شما باشند. دقیقا همان کارهای که دوست دارید دوستانتان در مدت اقامت در خانه شان با شما داشته باشند را برای آنها انجام دهید. پخت و پر، راهنمایی برای سفر، تمیز کردن یا هر چیز دیگری که خودتان به آن فکر می کنید.

 

زمانی که اتاق رزرو می کنید پول چیزی که میخواهید استفاده کنید را پرداخت کنید.

با کمترین هزینه سفر کنید

پرداخت هزینه اتاق جزو وحشتناکترین قسمت های سفر محسوب می شود. قبل از پرداخت، نیازهای خود را دقیقا مشخص کنید و براساس نیاز خود پرداخت را انجام دهید. اطلاعات هتل یا هاستل را مطالعه کنید. اگر نیاز به اینترنت دارید سعی کنید اتاقی را رزرو کنید که اینترنت رایگان داشته باشد. صبحانه جزو وعده های است که اصولا روی اتاقهای به صورت رایگان ارائه می شود اما این مورد یک قانون کلی نیست و برخی اتاقها بدون صبحانه هستند بنابراین حتما این مورد را مطالعه کنید. همچنین در مورد سوال کردن هیچ ترس و نگرانی نداشته باشید. مثلا اگر در مورد روزهای بارانی سوال دارید حتما بپرسید که بعدا در مقصد با باران های سیل آسا سوپرآیز نشوید و مجبور نباشید بابت تجهیزات که در خانه داشتید هزینه دوباره پرداخت کنید. اطلاعات و تجهیزات اتاق را به صورت جزیی سوال کنید. شاید داشتن کتری برقی آنچنان برای شما ضروری نباشد که بخواهید بابت آن هزینه اضافه پرداخت کنید.

 

وسط هفته را برای سفر انتخاب کنید و دور آخر هفته خط قرمز بکشید

با کمترین هزینه سفر کنید

اگر می توانید در تعطیلات برنامه ی برای سفر نداشته باشید. قانونی در صنعت گردشگری است که به شما می گوید سفر در تعطیلات نیاز به پول بیشتری دارد بنابراین اگر می توانید در روزهای میانی هفته به سفر بروید. قیمت بلیت ها در بین هفته بسیار به صرفه تر از آخر هفته ها است. برای مثال آخر پرواز روز شنبه را انتخاب کنید و برای برگشت در صورت اینکه سفر کوتاه مدت است آخرین ساعت روز چهارشنبه یا اولین ساعات روز پنج شنبه را انتخاب کنید.

 

کارت اعتباری همراه خود داشته باشید که امکان شارژ شدن  نداشته باشید

با کمترین هزینه سفر کنید

در نظر داشته باشید زمانی که شما کارت اعتباری در دست داشته باشید که نتوانید هرجا از پول آن برداشت کنید و در هر فروشگاهی نتوانید با آن خرید کنید باعث می شود هزینه های اضافه ی کاملا از سبد شما حذف شود. پول نقد به اندازه کافی همراه خود داشته باشید. زمانی که پول نقد همراه داشته باشید حساب خریدهایتان کاملا در دستتان هست و بعد از هر خرید نگران این مورد خواهید بود که آیا پول کافی برای ادامه ی سفر دارم؟

 

ساندویچ و بطری آب خود را به همراه داشته باشید

با کمترین هزینه سفر کنید

مطمئنا بسیار از مردم به شما پیشنهاد می دهند که شام را در رستوران بخورید اما قبل از این از خود سوال کنید دقیقا دلیل بازدید از پاریس یا آمستردام چیست؟ اگر برای غذا خوردن آمده اید پس به رستورانی گران قیمت بروید و بهترین غذا را سفارش دهید. اما اگر هدف شما از سفر به پاریس بازدید از جاذبه ها و شهر است پیشنهاد دیگری برای شما داریم. برای خود ساندویچی درست کنید و بطری آب خود را از شیر آب که قابل آشامیدن باشد پر کنید و رو به روی موزه لوور یا برج ایفل بنشینید و در حالی که از  ساندویچتان لذت میبرید به فکر تفریحی دیگر با هزینه ناهارتان باشید.

 

همیشه ارزانترین ماشین را کرایه کنید

با کمترین هزینه سفر کنید

وقتی نیاز دارید که یک ماشین اجاره کنید به اولین ماشین اعتماد نکنید و تا جایی که می توانید چانه بزنید و از آنها تخفیف بگیرید. البته به خاطره داشته باشید که هزینه غیر مقبول اعلام نکنید تا به ادامه سفرتان بتوانید بپردازید. کرایه ماشین همیشه یکی از هزینه های هست که مسافران تمایل دارند بابت آن ولخرجی کنند.

 

وب سایت های برای جاذبه های محلی رایگان جستجو کنید

با کمترین هزینه سفر کنید

در تمامی مقاصد و شهرهای گردشگری برخی جاذبه های گردشگری وجود دارد که هزینه ی بابت ورود و بازدید از شما دریافت نمی کنند. قبل از اینکه به شهر یا مقصد خود برسید تمامی وب سایت ها و سفرنامه های نوشته شده را مطالعه کنید تا متوجه شوید جاذبه های رایگان شهر کجا قرار دارند. یا اگر در روز خاصی موزه ها و جاذبه ها رایگان هستند را مشخص کنید و در صورت امکان آن روز را در زمان سفر خود لحاظ کنید. برای مثال موزه ی لوور در ساعاتی بعد از 6 بعد از ظهر ارزانتر است.

 

خطرناک زندگی کنید و حواستان به تخفیف های لحظه آخری هتل ها  و تورهای تفریحی باشد

با کمترین هزینه سفر کنید

فصل های کم سفر را برای سفرهایتان انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید این فصل مقصد شما در چه شرایطی است. برخی مقاصد مانند پاریس در تمامی فصول زیبایی خود را دارد اما برخی مقاصد مانند روسیه و اروپایی شمالی در شش ماه دوم سال طبیعت وحشی دارند که در صورت سفر در این فصول باید کمی ریسک کنید. یکی از مزایایی سفر در فصول کم مسافر این است که هتل ها تقریبا خالی هستند و شما می توانید بدون هیچ مشکلی با تخفیف های بالایی اتاقی را رزرو کنید.

 

منبع: یاهو

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی