17 مکان سحرآمیز در آلمان که شما را یاد افسانه های مشهور می اندازد

4.6
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در آلمان افسانه ها واقعی می شوند + تصاویر
28 مرداد 1397 12:00
0

داستان‌های خیالی بخش مهمی از زندگی ما انسان‌ها را تشکیل می‌دهند. افسانه‌ها در میان همه‌ی ملت‌ها رواج داشته است و هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. این روزها شاهدیم که بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های مشهور دنیا بر اساس همین داستان‌های خیالی ساخته می‌شوند.  یکی از کشورهایی که افسانه‌ها همواره در بین مردمش محبوب بوده‌اند، آلمان است. آلمانی‌ها فرهنگی غنی دارند و مهد افسانه‌های بسیاری هستند.

در این مطلب قصد داریم به قلعه‌های کهن، جنگل‌های انبوه و اماکن رمزآلودی سر بزنیم که در آلمان واقع شده‌اند و مامن داستان‌های خیالی معروف هستند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مکان‌های جذاب آشنا شویم.

1-قلعه‌ی التز، Burg Eltz

قلعه‌ی التز، قصر بسیار زیبا و باشکوهی‌ست که روی صخره‌ای به ارتفاع 70 متر قرار دارد. دور تا دور این قلعه را درختانی انبوه پوشانده‌اند و همین نکته باعث شده تا چهره التز جذاب‌تر به نظر برسد. این قلعه بیش از 850 سال قدمت دارد و با وجود جنگ‌های متعددی که در این منطقه رخ داده، هنوز پابرجا مانده است.

اگر این قلعه را برای گشت و گذار انتخاب کنید، تنها با یک نگاه به دنیای شوالیه‌ها، داستان‌های شاهزاده‌ها و پرنسس‌ها ‏سفر خواهید کرد. این مکان دیدنی جوی رمانتیک و در عین حال سحرآمیز و دوست‌داشتنی دارد.‏

قلعه‌ی التز، Burg Eltzقلعه‌ی التز، Burg Eltz

‏2-غار زالفلد، ‏Saalfelder Feengrotten

غار زالفلد در شهری به همین نام در ایالت تورینگن آلمان واقع شده است. این غار را با نام ‏‎(Fairies Grotto)‎‏ نیز ‏می‌شناسند که اشاره به داستان‌های آدم کوچولوها دارد. استالاکتیک‌ها یا چکنده‌سنگ‌های این غار به رنگ‌های نخودی، ‏قهوه‌ای، قرمز و طوسی هستند و شکل و شمایل غار زالفلد را شبیه به معدنی تودرتو کرده‌اند. وقتی به این غار وارد شوید ‏می‌توانید کوتوله‌های بازیگوش که به این سو و آن سو می‌روند را تصور کنید، کوتوله‌هایی که از آب‌های داخل غار عبور ‏کرده و راهشان را باز می‌کنند.‏

غار زالفلد ‏ Saalfelder Feengrotten

‏2-غار زالفلد، ‏Saalfelder Feengrotten

3-پل راکوتز، Rakotzbrücke

پل‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که ابتدا با هدف متصل کردن دو ناحیه به یکدیگر ساخته شدند اما بعد از مدتی به دلیل ویژگی‌های خاصشان به شهرت زیادی دست یافتند و به جاذبه‌ای محبوب برای گردشگران تبدیل شدند. پل راکوتز نیز از همین دست سازه‌هاست.

این پل در پارک کروملائوی آلمان قرار دارد و به پل شیطان (Devil’s Bridge) نیز معروف است. برای ساخت این سازه از سنگ بازالت استفاده کرده‌اند و به همین خاطر چهره‌ای سحرآمیز و شاید خبیث دارد، البته ناگفته نماند که قوس تیز آن نیز در این موضوع دخیل است. امروزه امکان عبور گردشگران از روی پل راکوتز وجود ندارد اما نمای آن از بیرون سازه نیز جذاب است. این پل را بر روی دریاچه‌ای ساخته‌اند که اغلب اوقات روز بازتاب نور در آن می‌درخشد و منظره‌ای فوق‌العاده را پدید می‌آورد. اگر به تصاویر دقت کنید متوجه خواهید شد که انعکاس شکل پل در آب دریاچه باعث می‌شود تا این سازه‌ی جذاب به صورت دایره دیده شود.

پل راکوتز، Rakotzbrücke

پل راکوتز، Rakotzbrücke

4- لینبورگ هیت، Lüneburg Heath

لینبورگ منطقه‌ای با پوشش گیاهی فقیر در آلمان است. خاک این ناحیه رنگی شبیه به بنفش دارد و درخت‌هایی به صورت پراکنده در آن به چشم می‌خورند.  لینبورگ در بین شهرهای هامبورگ و برمن واقع شده است و از سحرآمیزترین مناطق کشور آلمان به‌شمار می‌آید. اگر مدتی به تپه‌های این منطقه خیره شوید، بی‌تردید می‌توانید جست‌وخیز کوتوله‌ها و غول‌های کوچک را در بین درخت‌ها تجسم کنید.

لینبورگ هیت، Lüneburg Heath

لینبورگ هیت، Lüneburg Heath

5- قلعه‌ی شورین، Schwerin Palace

شورین نام مرکز ایالت مکلنبورگ-فورپومرن در آلمان است و از مهمترین شهرهای این ایالت نیز به شمار می‌آید. این قصر همان قلعه‌ی مشهور سیندرلاست. قدمت این قصر زیبا و عظیم به دوره‌ی رنسانس برمی‌گردد و سال‌هاست که به دلیل وجود داستان سیندرلا، نامش بر سر زبان‌ها افتاده است.

نکته‌ی جالبی که قلعه شورین را جذابتر می‌کند، موقعیت قرارگیری آن است. این ساختمان زیبا در مکانی شبیه به جزیره ساخته شده و دور تا دور آن با دریاچه و آب‌های زلال پوشیده شده است.

قلعه‌ی شورین، Schwerin Palace

قلعه‌ی شورین، Schwerin Palace

6-دریاچه‌ی ایبسه، Eibsee

آب زلال و درخشان و کریستالی دریاچه‌ی ایبسه منظره‌ای شگفت‌انگیز را پدید آورده است. این دریاچه در کوهپایه‌ی آلپ واقع شده و آبش به‌قدری زلال است که انعکاس آلپ در آن به خوبی دیده می‌شود. اینجا همان دریاچه‌ی معروف داستان‌های کنستانتین است. امکان قایق‌سواری در دریاچه‌ی ایبسه وجود دارد و گردشگران می‌توانند از نزدیک به کشف زیبایی‌های ایبسه بپردازند. همچنین اگر علاقه‌مند باشید که در منطقه کمی پیاده‌روی کنید و از زیبایی‌های ایبسه لذت ببرید، باید بدانید که طول مسیر پیاده‌روی دورِ دریاچه، 4 کیلومتر است.

دریاچه‌ی ایبسه، Eibsee

دریاچه‌ی ایبسه، Eibsee

7-دیوارهای ناهموار Partnachklamm

Partnachklamm آبراهه‌ایست که دو سویش را دیوارهایی ناهموار فراگرفته است. در این دیوارهای ناهموار سنگ‌هایی وجود دارد که قدمتشان به 240 میلیون سال پیش بازمی‌گردد. فصولی که این دیواره‌ها با خزه پوشیده می‌شوند Partnachklamm به یکی از زیباترین ژرف‌دره‌های موجود در دنیا بدل می‌گردد. در روزهای گرم سال، اگر با دقت به دیوارهای سنگی این دره توجه کنید می‌توانید قطره‌های آب را که به آرامی از بالای صخره‌ها به سمت پایین غلت می‌خورند، تماشا کنید. اگر زمستان را برای بازدید از Partnachklamm انتخاب می‌کنید باید بدانید که در این فصل همه جا پوشیده از برف خواهد شد و قطره‌های یخ‌زده‌ی آب در هر سو به چشم می‌خورند.

دیوارهای ناهموار Partnachklamm

دیوارهای ناهموار Partnachklamm

8- رشته‌کوه هارتس، Teufelsmauer Harz

هارتس رشته کوهی با قدمت 400 میلیون سال در آلمان است که دیواری بی‌همتا را در خود دارد. جایی که آن را با لقب دیوار شیطان (Devil's Wall) می‌شناسند. اگر به تخته سنگ‌های دیوار شیطان توجه کنید، متوجه خواهید شد که هریک از آن‌ها چهره‌هایی شبیه به هیولاهای عجیب و غریب دارند.

این دیوار منحصربه‌فرد قسمتی از داستان بی‌پایان (The NeverEnding Story) است. افسانه‌ای مشهور در آلمان که فیلم و انیمیشن‌هایی هم بر اساس آن ساخته‌اند. اگر شما هم از آن دسته از ماجراجویانی هستید که قصد بازدید از این پدیده‌ی نادر را دارید، باید بدانید که دیوار شیطان در حدود 30 کیلومتر امتداد یافته است و برای دیدن همه‌ی قسمت‌هایش باید ساعت‌ها پیاده روی کرده یا از اتومبیل‌ استفاده کنید.

رشته‌کوه هارتس، Teufelsmauer Harz

رشته‌کوه هارتس، Teufelsmauer Harz

9-جنگل شپری، Spreewald

جنگل زیبا و رویایی شپری در منطقه‌ای بین شهر درسدن و برلین قرار گرفته است. در این منطقه رودی دیدنی جریان دارد که شکلی رویایی و باورنکردنی به جنگل شپری بخشیده و هر عابری را شگفت‌زده می‌کند. اگر کمی در جنگل شپری پرسه بزنید حتما خانه‌هایی چوبی را خواهید دید که بومیان، آن‌ها را از چوب درختان همین جنگل ساخته‌اند.

قایق‌سواری در میان رود و حس لذت عکاسی از طبیعت ناب این جنگل، غیرقابل توصیف است و به‌راستی هرکسی را به دنیای افسانه‌ها خواهد برد.

جنگل شپری، Spreewald

جنگل شپری، Spreewald

10-رودخانه‌ی Blautopf

آب این رود زیبا قابلیت تغییر رنگ دارد. هرگاه که به دیدن این رود بروید ممکن است که رنگش تغییر کرده باشد اما اغلب آب آن فیروه‌ای، آبی پررنگ یا تیره است. بر اساس افسانه‌های کهن، این رود انتهایی ندارد و عمق آن بسیار زیاد است و رنگ‌های رود درست از اعماق زمین می‌آیند و تغییر می‌کنند. همچنین می‌گویند که رودخانه‌ و دریاچه‌ی (Blautopf) جایی برای رشد و نمو پریان دریایی‌ست.

رودخانه‌ی Blautopf

رودخانه‌ی Blautopf

11- قلعه‌ی لیختن‌اشتاین، Lichtenstein Castle

پیشینه‌ی این قلعه به سال 1200 میلادی می‌رسد اما در سال 1802 به صورت کلی بازسازی شد به همین خاطر اغلب مردم سالِ ساخت آن را همان قرن نوزدهم می‌دانند. این قصر بر روی صخره‌ای به نام هنو و بر روی کوه سوبیان واقع شده است. ویلهلم هاوف بارها از قلعه‌ی لیختن‌اشتاین در آثارش نام برده است. ویلهلم از مهمترین نویسندگان آلمان به شمار می‌آید.

اگر به دیوار قلعه‌ی لیختن‌اشتاین بروید، به سرعت متوجه خواهید شد که اینجا همان قصر داستان معروفِ زیبای خفته است.

قلعه‌ی لیختن‌اشتاین، Lichtenstein Castle

قلعه‌ی لیختن‌اشتاین، Lichtenstein Castle

12- جنگل توتبورگ، Teutoburg Forest

جنگل توتبورگ نامش با جنگ توبورگ یا همان فاجعه‌ی واریان در هم گره خورده است. در این جنگ که در سده‌ی 9 میلادی رخ داد، اتحاد قبایل ژرمنی، ارتش روم را شکست دادند. داستان‌های متعددی درباره‌ی از خودگذشتگی‌های سربازان رومی روایت شده است. جنگل توتبورگ همان جایی‌ست که این نبرد معروف و سهمگین در آن رخ داد. بهرحال زمانی که از این جنگل دیدن می‌کنید، دیگر خبری از جنگ و آتش نیست و همه جا با گیاهان گوناگون پوشیده شده است.

جنگل توتبورگ، Teutoburg Forest

جنگل توتبورگ، Teutoburg Forest

13- پارک هاینایش ناتسیونال، Hainich National Park

پارک هاینایش ناتسیونال در ایالت تورینگن آلمان است. این پارک چشم‌اندازی فوق‌العاده دارد. درختانش همه پوشیده از خزه هستند و نور خورشید از میان شاخه‌هایشان خودنمایی می‌کند. زمین این پارک پوشیده از گل‌های گوناگون و به‌خصوص لاله است و وجود همین گل‌ها پارک را رویایی‌تر و جذابتر کرده‌اند. اگر کمی درون پارک هاینایش ناتسیونال قدم زده و تامل کنید، تصور تِرول‌ها و پری‌های کوچکی که به این سو و آن سو می‌روند، جلوی چشمانتان ظاهر می‌شود.

پارک هاینایش ناتسیونال، Hainich National Park

پارک هاینایش ناتسیونال، Hainich National Park

14-منطقه‌ی Schrecksee

اگر اهل پیاده‌روی و تپه‌نوردی باشید با کمی جنب‌وجوش در میان کوه‌های زیبای آلپِ آلمان به دریاچه‌ای به نام (Schrecksee) خواهید رسید. این دریاچه با نگاه اول بینندگانش را به یاد طبیعت شگفت‌انگیز استرالیا می‌اندازد و غیرقابل باور به نظر می‌رسد. آب این دریاچه کاملا زلال و کریستالی است به اندازه‌ای که می‌توانید چهره خود را در آن ببینید. طبیعت چشم‌نواز این منطقه به قدری جذاب است که گویا گردشگران را برای شنا به سمت خود می‌کشاند. اگر شما هم عاشق شنا در دریاچه‌های زیبا هستید، درباره‌ی‌ این دریاچه باید بدانید که در تمام فصل‌های سال آب دریاچه‌ی (Schrecksee) سرد است. 

منطقه‌ی Schrecksee

منطقه‌ی Schrecksee

15- کاخ لیندرهوف، Linderhof Palace

این کاخ باشکوه در جنوب ایالت بایرن آلمان واقع شده است و از زیباترین بناهای تاریخی این کشور به حساب می‌آید. برای ساخت این قصر از سبک معماری باروک و رنسانس استفاده کرده‌اند. بد نیست بدانید که این بنای زیبا در سال 1886 میلادی به دستور پادشاه لودویگ دوم، سلطان بایرن ساخته شد. این پادشاه لقب فرمانروای پریان را دارد و به همین خاطر کاخ وی نیز بسیار خاص است.  اتاق‌های این قصر تابلوهایی سحرآمیز و فضایی منحصربه‌فرد دارند که هرکسی را به دنیای اسرارآمیز پریان می‌برند.

اتاق پذیرایی زیبا، استخر جذاب، محوطه‌ی خارجی ناب و چگونگی قرارگیری اتاق‌ها در کنار یکدیگر کاخ لیندرهوف را از دیگر همتایانش مجزا کرده‌اند.

کاخ لیندرهوف، Linderhof Palace

کاخ لیندرهوف، Linderhof Palace

16-پارک زاکسون سویتسرلاند ناتسیونال، Saxon Switzerland National Park

پارک زاکسون سویتسرلاند ناتسیونال با پوشش گیاهی انبوه، درختان سربه‌فلک کشیده و صخره‌های بلندش چشمان هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در این پارک صخره‌های مشهوری به نام (Bastei) وجود دارند که از میان‌ آنها پلی زیبا می‌گذرد و گردشگران می‌توانند از فراز آن از چشم‌انداز پارک لذت ببرند. این صخره و پل باشکوهش بسیار رویایی و غیرقابل باور هستند. اگر در زمان طلوع یا غروب خورشید بر روی این پل باشید، اوج عظمتش را لمس خواهید کرد.

پارک زاکسون سویتسرلاند ناتسیونال، Saxon Switzerland National Park

پارک زاکسون سویتسرلاند ناتسیونال، Saxon Switzerland National Park

17-قلعه‌ی نوی‌شوان‌شتاین، Neuschwanstein Castle

این قصر در جنوب استان باواریا در آلمان واقع شده است و آن را در قرن نوزدهم ساختند. قلعه‌ی نوی‌شوان‌شتاین به دستور پادشاه وقت یعنی لودویگ دوم ساخته شد اما متاسفانه این پادشاه، نتوانست شکل کامل شده‌ی قصرش را ببیند و پیش از تکمیل آن در گذشت. بد نیست بدانید که در حال حاضر این قصر یکی از مهمترین و مشهورترین جاذبه‌های دیدنی آلمان محسوب می‌شود و سالانه میزبان گردشگران بسیاری‌ست. آمارها نشان می‌دهند که به صورت میانگین در هر سال، 1 و نیم میلیون نفر از این قلعه دیدن می‌کنند.

قلعه‌ی نوی‌شوان‌شتاین، Neuschwanstein Castle

قلعه‌ی نوی‌شوان‌شتاین، Neuschwanstein Castle

منبع: theculturetrip.com

 

زهرا میرزایی