2012،‌ سال پایان دنیا نیست

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
2012،‌ سال پایان دنیا نیست
02 آبان 1389 00:00
0

دانشمندان اعلام کردند، پیش بینی که براساس تقویم مایاها، پایان دنیا را سال 2012 اعلام کرده بود، یک اشتباه محاسباتی بوده و مبنای علمی ندارد.

به گزارش میراث آریا(Chtn)،‌ مطالعات اخیر دانشمندان نشان داد تاریخ افسانه‌ای " روزهای پایانی" دنیا که بر اساس تقویم مایاها 21 دسامبر 2012،‌ اعلام شده بود، اشتباهی محاسباتی داشته و در حدود 50 تا 100 سال دیرتر صورت خواهد گرفت. همچنان که میبینیم تقویم 1401 را امسال آغاز کرده ایم و خبری از نابودی جهان نیست.

اگرچه محققان برای تبدیل تقویم باستانی مایا به تقویم گرجی یا امروزی از ابزار آلات محاسباتی پیچیده‌ای استفاده کردند اما درنهایت اعلام کردند داده‌هایی که به نوعی این تغییرات را حمایت می‌کردند کاملا غلط و اشتباه بودند.

جراردو آدلانا، از مخالفان تقویم مایایی، در کتابی با موضوع "‌ سال‌ها و تقویم‌ها:‌ ستاره‌شناسی و زمان در دنیای باستان و قرون وسطی" درستی این تقویم را زیر سووال برده و عنوان کرد، پیشگویی اتمام دنیا در سال 2012 و دیگر پیش بینی‌های تاریخ کاملا اشتباه بوده است.

وی افزود: یکی از پیچیده‌ترین مسائل موجود آن است که در حال حاضر عده بسیار قلیلی وجود دارند که ستاره‌شناسی، کتیبه خوانی و باستان‌شناسی را می دانند و چون افراد کمی روی این موضوع کارمی‌کنند، عمق این اشتباه نیز مشخص نمی‌شود. این امر باعث می‌شود مردم به چیزهایی روی آورند که در صورت آگاهی آن را انجام نمی دادند و این مساله‌ای مضحک است.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.