ربات خدمتکار در هتل ام سوشال سنگاپور ‏

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ربات خدمتکار در هتل ام سوشال سنگاپور ‏+ تصاویر
29 مرداد 1396 09:00
0

در دنیای هتلداری رقابت های زیاد و تنگاتنگی وجود دارد ، هتل ها در لوکس بودن ، بزرگ بودن و ارائه خدمات با هم رقابت می کنند ، اما جنبه دیگری از این رقابت در نوآوری آنهاست. استفاده از امکاناتی که دیگر هتل ها ندارند و حالا یک هتل در سنگاپور خدمات هتل را به مرحله دیگری می برد.

بدون شک تکنولوژی بخش عظیمی از زندگی مردم جهان را در بر گرفته است ، ربات ها یکی پس از دیگری برای کارهای مختلفی در نظر گرفته می شوند و در حقیقت همه چیز مکانیکی تر می شود. از رباتی که در فرودگاه به استقبال مسافران می آید ‏تا ربات راهنمای گردشگران یک معبد، به نظر می رسد هم صحبتان بعدی ما در سفرها ربات ها باشند.

اینبار نوبت به آئورا رسیده است ، آئورا کارمند جدید هتل ام سوشال سنگاپور است. او اولین نوع از این مدل ربات در خارج از کشور آمریکا است ، وظیفه او تحویل ملزومات مورد نیاز اتاق هاست. آئورا بسیار جمع و جور ، شیک و با دقت است. او می تواند سوار آسانسور شود و مسیر خود را تا اتاق شخصی که چیزی درخواست کرده بیابید و وقتی به درب اتاق رسید می داند چطور افرادی که داخل اتاق هستند را از حضور خود آگاه کند ! برای مثال اگر شخصی در اتاقش آب نداشته باشد آئورا برای او آب می آورد و درب اتاقش تحویل می دهد.

ربات خدمتکار در هتل ام سوشال سنگاپور ‏

ربات خدمتکار در هتل ام سوشال سنگاپور ‏

ربات خدمتکار در هتل ام سوشال سنگاپور ‏

اما این مساله نگرانی هایی را نیز بهمراه خواهد داشت ، آیا در آینده همه چیز توسط ربات ها هدایت می شود ؟

مدیر این هتل در این باره می گوید : " قلب اصلی میهمان نوازی ، انسان ها هستند بنابراین ما سعی نداریم تا ربات ها یا هر تکنولوژی دیگری جای کارکنانمان را بگیرند. در عوض می خواهیم با استفاده از تکنولوژی کاری کنیم تا بتوانیم خدمات بهتر و پیشرفته تری ارائه دهیم و با این کار کارکنانمان نیز می توانند به روی کارهای بیشتری تمرکز کنند و همین موجب می شود تا عملکرد بهتری نیز داشته باشند."

ربات خدمتکار در هتل ام سوشال سنگاپور ‏

ربات خدمتکار در هتل ام سوشال سنگاپور ‏

وظیفه آئورا تحویل ملزوماتی نظیر بطری آب و حوله به اتاق ها است و این کار را نیز می تواند به خوبی انجام دهد. اما آئورا تنها کارمند ربات این هتل نخواهد بود بلکه این هتل در نظر دارد تا در سال 2018 ، برادر او را نیز معرفی کند. برادر آئورا یک آشپز است و می تواند تخم مرغ نیمرو کند !

 

منبع : CNN

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.