همه چیز درباره نمایشگاه گوانجو ( قسمت دوم)

4.7
از 3 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
درباره نمایشگاه گوانجو بیشتر بدانید + تصاویر
14 مهر 1396 09:00
0

 

تحولات ساختاری در نمایشگاه گوانجو

 

مدیریت و ساختار نمایشگاه گوانجو در طول سال‌ها تکامل یافته تا بازتاب‌دهنده محبوبیت روز افزونش و نقشش در تجارت چین باشد. اولین نمایشگاه گوانجو در سالن نمایشگاهی اجناس صادراتی چین برگزار شد. در طول سال‌ها نام نمایشگاه و محل برگزاریش تغییرات زیادی کردند. در سال 2008 نمایشگاه گوانجو دستخوش تغییرات قابل توجهی شد. این اصلاحات شامل تغییر به سه فاز در هر برگزاری بود؛ فازهایی که هر کدام 5 روز به طول می‌انجامند. پیش از این نمایشگاه در دو فاز و در دوره‌های 6 روزه برای هر فاز برگزار می‌شد. فازهای نمایشگاه در زمان حاضر با فرجه‌های 3 روزه نسبت به هم برگزار می‌شوند. تغییرات زیادی نیز در دسته‌بندی محصولات (36 به 50 دسته‌بندی) و بخش‌های نمایشگاهی صورت گرفت. همراه با این تغییرات، مجتمع جدید نمایشگاه گوانجو در سال 2008 افتتاح شد و با اسم مرکز بین‌المللی نمایشگاهی و کنفرانسی گوانجو نامگذاری شد. بزرگترین مرکز نمایشگاهی آسیا در جزیره Pazhou در شهر Guangzhou قرار گرفته است. زیرساخت‌های جدید اجازه به روز رسانی‌های قابل توجه در اندازه و مدت زمان برگزاری نمایشگاه را داد و کمک کرد موقعیت نمایشگاه به عنوان بزرگترین نمایشگاه تجاری چین و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های دنیا تثبیت شود.

در اوایل کارش، این نمایشگاه بیشتر نشان‌دهنده ارتباط قوی بین چین و شوروی سابق بود؛ ولی به گونه‌ای فزاینده، مناطق و کشورهای دیگر در نمایشگاه شرکت کردند. اوایل بیشتر از آسیا بودند و بعدها و نه خیلی دیرتر از باقی جهان در این نمایشگاه شرکت کردند. آماری که نمایشگاه در سال 2012 منتشر کرد نشان می‌دهد که حدود 54 درصد بازدیدکنندگان از آسیا، 21 درصد از اروپا، 15 درصد از آمریکا، 7 درصد از آفریقا و 3 درصد از اقیانوسیه هستند.

 

بازدیدکنندگان نمایشگاه گوانجو 2017

 

متخصصان از سراسر جهان و از تجارت‌ها و صنایع مختلف در نمایشگاه گوانجو شرکت می‌کنند. این بازدیدکنندگان، عمده‌فروشان، تولیدکنندگان و تاجرانی هستند که از گوشه و کنار جهان آمده‌اند تا گستره بزرگی از محصولاتی که در داخل سرزمین چین ساخته می‌شوند را ببینند. بسیاری از کمپانی‌های دارای غرفه در نمایشگاه، بنگاه‌های صرفا تجاری هستند که مالک هیچ بنگاه یا کارخانه تولیدی نمی‌باشند. این اتفاق بعضی مواقع به این دلیل ساده می‌افتد که تمام تولیدکنندگان نمی‌توانند از پس هزینه‌های اجاره غرفه‌ها بر آیند و در نتیجه ترجیح می‌دهند ارائه و نمایش محصولات خودشان را به بنگاه‌های تجاری بسپارند.

امروزه شرکت در نمایشگاه گوانجو فرصتی فوق‌العاده گران‌بها در اختیار تجار قرار می‌دهد تا متوجه شوند که محصولات تولید شده در چین می‌توانند از لحاظ استاندارد و کیفیت به اندازه اجناس دیگر نقاط دنیا  قابل اعتماد باشند. شرکت‌کنندگان می‌توانند با آخرین طراحی‌ها و محصولات صنعت خودشان آشنا شده و حتی فرصت این را دارند که طراحی‌های خودشان را برای ساخت نمونه اولیه به تولیدکنندگان بدهند. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه باید در نظر داشته باشند که به خاطر محبوبیت بالای نمایشگاه گوانجو در سرتاسر جهان، بسیاری از رقیبان مستقیم و غیر مستقیمشان همین حالا هم منابع خود را از نمایشگاه تامین کرده و شبکه تامین‌کنندگی توسعه یافته خود را ساخته‌اند.

 

 

درباره نمایشگاه گوانجو بیشتر بدانید

 

بسیاری از نمایشگاه‌های تجاری شامل نمایشگاه‌های هنگ کنگ، شنزن و فوشان، کم و بیش همزمان با برگزاری نمایشگاه گوانجو برگزار می‌شوند. این اتفاق به شما امکان این را می‌دهد در یک سفر به چین تعداد زیادی شریک تجاری احتمالی پیدا کنید. این واقعیت که تعداد زیادی محصول در حوزه کاری شما در این نمایشگاه در یک زمان و در یک مکان جغرافیایی ارائه می‌شوند، شما را در موقعیت خوبی برای چانه‌زنی برای پیدا کردن بهترین قیمت‌ها قرار می‌دهد. این موقعیت منحصر به فرد شانسی عالی در اختیارتان قرار می‌دهد که در زمان نمایشگاه گوانجو بتوانید موفقیتی عالی در زمینه کارتان داشته و تاثیری مثبت بر عملکرد مالی تجارتتان بگذارید. در ساده‌ترین حالت خریداران و شرکت‌کنندگان این فرصت را دارند تا نمونه‌های محصولات را از نزدیک دیده، با نماینده‌ی کمپانی‌ها به انگلیسی صحبت کرده و در همان لحظه جواب برای سوال‌های خود پیدا کنند.

 

دسترسی به خدمات اینترنت برای بازدید کنندگان دو نوع قابل ارائه می شود.

دسترسی رایگان با محدودیت زمانی و دسترسی غیررایگان بدون محدودیت زمانی.

اینترنت بی سیم در نمایشگاه بازدید کنندگان قرار دارد. خدمات اینترنت شامل خدمات اصلی مانند دسترسی به سایت ها، ایمیل و ... است و از آن برای دانلود فایل های حجیم و ... نمی توان استفاده کرد. در صورت وجود مشکل در اتصال به اینترنت می توانید به نزدیکترین محل ارائه دهنده خدمات اینترنت رایگان در محوطه برگزاری نمایشگاه مراجعه کنید.

1- اینترنت بی سیم رایگان با دسترسی محدود:

این خدمات سه ساعت در روز در دسترس است و می توان از این زمان به تناوب در طول روز استفاده کرد. خدمات مذکور نیازهای اصلی افراد را برطرف می کند اما برای استفاده طولانی تر باید هزینه پرداخت شود. کلمه عبور اینترنت بی سیم رایگان 12345678 است.

2- اینترنت بی سیم غیررایگان:

برای استفاده از این خدمات باید با پرداخت 150 رنمینبی کارت اینترنت کاغذی از مرکز خدمات مشتریان خریداری شود. خرید این کارت از نقاط و ایساتگاه های خدماتی ممکن است:

3- نحوه اتصال به اینترنت

نام شبکه بی سیم وای فای نمایشگاه Cantonfair یا Cantonfair-a است. در صورت مشکل برای اتصال به این شبکه می توانید به ایستگاه های خدمات مراجعه کرده با جزوه های راهنمای نمایشگاه را مطالعه کنید. از طریق این خدمات تنها مراجعه به سایتها، سرویس های گپ و ایمیل و دیگر برنامه های مجاز ممکن است و دیگر پرت ها به دلایل امنیتی بسته هستند.

پس از یافتن شبکه وای فای نمایشگاه به آن متصل شوید و مرورگر اینترنتی خود را باز کنید و برای ورود به یک سایت تلاش کنید. در اینجا صفحه ای برای وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور ظاهر می شود. پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور اینترنت قابل استفاده خواهد بود. این صفحه را تا پایان زمان استفاده خود نبندید. برای پایان استفاده دکمه logout را فشار دهید. اگر به جای این کار صفحه را ببندید اینترنت شما بعد از 5 دقیق قطع می شود. در اتصال بعدی مدت زمان باقی مانده استفاده از اینترنت درج خواهد شد.

 

 

غرفه‌داران نمایشگاه گوانجو 2017

 

کمپانی‌های چینی دلایل زیادی برای نمایش محصولاتشان در نمایشگاه گوانجو 2017 دارند. نمایشگاه گوانجو یکی از موثرترین کانال‌هایی است که تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را معرفی کنند. این حضور نیازمند برنامه‌ریزی‌های همه جانبه با اهداف بازاریابی مشخص و دقیق، تحت یک چارچوب کلی استراتژی‌های تجاری است. وقتی که این کارها درست و مطلوب انجام شود کمپانی می‌تواند نتیجه سرمایه‌گذاری خود را ببیند. نمایشگاه گوانجو فرصتی عالی برای تولیدکنندگان و بنگاه‌های تجاری ایجاد می‌کند تا تجارت خود را توسعه دهند و ابزاری کارآمد برای بازاریابی و شبکه‌سازی با تعداد زیادی خریدار بالقوه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از نقطه نظر شرکت‌ها و کارخانه‌ها، نمایشگاه گوانجو فرصتی عالی برای تثبیت موقعیت برندشان است. حضور در نمایشگاه می‌تواند آگاهی نسبت به یک برند را افزایش داده و تصویر و تجارت یک شرکت را بهبود دهد.

 

توصیه‌هایی برای مسافران  نمایشگاه گوانجو

 

نمایشگاه گوانجو فوق‌العاده بزرگ است و برای این که تضمین شود شما از تمام مزایای بالقوه سفرتان بهره خواهید برد، نیاز دارید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای بازدید از نمایشگاه انجام دهید. اول از همه در زمان بازدید از نمایشگاه نیاز است که خود را برای مواجهه با فرهنگ جدید آماده کنید، مخصوصا اگر اولین بار است که به چین می‌روید. برای تسهیل در ارتباط با شرکت‌های چینی بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی از خدمات ترجمه‌ای استفاده می‌کنند. این کار در بیشتر مواقع حیاتی است، نه تنها برای زبان بلکه برای اطمینان حاصل کردن از این که تفاوت‌های فرهنگی موجبات سوءتفاهم‌های احتمالی را پدید نیاورند. البته برای کسانی که انگلیسی را به خوبی صحبت می‌کنند بازدید از نمایشگاه آنچنان سخت نخواهد بود، چرا که بیشتر نماینده‌های شرکت‌های حاضر در نمایشگاه می‌توانند انگلیسی صحبت کنند یا کسانی را استخدام کرده‌اند که آن‌ها را در برقراری ارتباطات کمک کنند. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند بیرون از نمایشگاه دانشجویانی را به عنوان مترجم با روزی 150 یوان استخدام کنند.

 

در نمایشگاه تعداد زیادی گزینه دارید. عملکرد شما در نمایشگاه تاثیری فوق‌العاده بر موفقیتتان دارد. در نتیجه داشتن آمادگی خوب قبل از شرکت در نمایشگاه فوق‌العاده ضروری است. پیدا کردن تامین‌کننده‌ای که می‌خواهد صادرات انجام دهد آسان است، ولی پیدا کردن شرکتی که بتواند نیازهای شما را برآورده کند چالش‌برانگیز خواهد بود. غیر از وب‌سایت رسمی نمایشگاه گوانجو، فهرست‌های آنلاین زیادی وجود دارند که شما را کمک می‌کنند تا تحقیقات خود را از قبل انجام دهید تا بتوانید تامین‌کنندگان احتمالی خود را بشناسید. از آنجا که تامین‌کننده‌های بالقوه زیادی وجود دارند خوب است که شما بدانید کجا می‌روید و هیچ فرصتی را از دست ندهید. دسته‌بندی‌های مختلف محصولات به وضوح از هم جدا شدند و هر کدام در سالن‌ها و بخش‌های جداگانه چیده شده‌اند. بعد از یافتن آن‌ها قدم بعدی سر زدن به آن‌ها و دیدن محصولاتشان و بحث در مورد تجارت با آن‌ها است. در پنج روز هر فاز شما باید طوری برنامه‌ریزی کنید تا جای ممکن از نمایشگاه بهره ببرید. بهترین راه این است که از قبل بدانید باید به سراغ چه کسانی بروید. بسیاری شماره غرفه‌های مورد نظر خود را دانسته و بازدید از باقی غرفه‌ها را بعد از بازدیدهای اصلی خود قرار می‌دهند. استفاده دقیق از نقشه نمایشگاه می‌تواند شما را خیلی کمک کند. در انتهای هر روز احتمال این وجود دارد که دستانتان پر شده باشد از کاتالوگ‌ها و مدارکی که در طول روز جمع کرده‌اید. همراه بردن یک ساک چرخ‌دار کوچک، فوق‌العاده توصیه می‌شود. علامت زدن نکات مهم در همان لحظه شما را در مرور بعدی کاتالوگ‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

دانستن تمام جنبه‌های محصولتان و جزئیات تولیدش بسیار حیاتی است. شما باید سوالات مهم بپرسید و در مورد جزئیات فوق‌العاده واضح باشید. وقتی شما طوری صحبت کنید که مشخص کند در مورد محصول اطلاعات دارید، تامین‌کننده شریک تجاری جدی‌تری را مقابل خود می‌بیند. دانستن قیمت‌ها قبل از حضور در نمایشگاه ایده بسیار خوبی است. گاهی بازدید از کارخانه‌ها بعد از نمایشگاه به اندازه تمام بحث‌های داخل نمایشگاه مهم است. چنین درخواستی غیر معمول نیست و بار دیگر نشان می‌دهد شما در تجارت خود با آن شرکت جدی هستید. و در آخر این نکته را فراموش نکنید که تجارت در نمایشگاه گوانجو نه با دلار و نه با یوان بلکه با کارت ویزیت انجام می‌شود. همراه داشتن کارت ویزیت فراموش نشود.

 

بازدید از شهر گوانجو در  گوانجو 2017

 

گوانجو که سابقا با نام کانتون شناخته می‌شد، سومین شهر بزرگ چین بوده و به خاطر موقعیت خاصش نسبت به رودخانه مروارید (Pearl River) سال‌ها است که یکی از مراکز اصلی تجارت و بازرگانی چین به شمار می‌رود. دسترس‌پذیری آسان به هنگ کنگ و ماکائو این شهر را به مرکز فرهنگی، تحصیلی، علمی، اقتصادی و سیاسی استان گوآنگ‌دونگ تبدیل کرده است. با اعمال سیاست درهای باز در سال 1978 گوانجو به عنوان شهر پیشگام در توسعه اقتصادی چین شناخته شد. کلان شهر گوانجو امروزه شهری مشهور از نظر فرهنگی با تاریخی 2000 ساله است. با داشتن یکی از سریع‌ترین رشدها در میان شهرهای آسیا، گوانجو در زمینه یسم نیز رشد پر سرعتی داشته است. این شهر با جو بین‌المللیش، غذاهای لذیذ کانتونیش و زندگی شبانه پر جنب و جوشش گردشگران  گوانجو 2017 را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. گزینه‌های به نظر بی پایان خرید و نزدیکی به دیگر شهرهای مهم آسیا دیگر دلایلی هستند که مردم را از سراسر جهان به این نقطه از چین می‌کشند.

گوانجو شهری مشهور است و کلی جاذبه گردشگری برای گشتن و دیدن دارد. غیر از تعداد زیادی معبد، موزه، باغ و ساختمان‌های تاریخی می‌توانید از جاذبه‌های مدرن شهر نیز لذت ببرید.

در بالای برج کانتون (Canton Tower) می‌توانید نمایی سراسری و فوق‌العاده زیبا را از شهر ببینید. برج 455 متری کانتون نه تنها سکوی تماشای منظره، بلکه یک چرخ و فلک افقی (Bubble Tram) خارق‌العاده دارد که در حلقه‌ای دور تا دور آخرین طبقه برج می‌چرخد. این چرخ و فلک مرتفع‌ترین در نوع خودش در جهان بوده و دیدن منظره‌های به یاد ماندنی از شهر را برای عاشقان هیجان به ارمغان می‌آورد.

 

QR7vtxWRN4gaIfZ8N4zonDNhjLQhW7l8XLPmN2PK.jpeg

کانتون تاور

Bubble Tram
Bubble Tram

 

اگر در  گوانجو از تکاپو و شلوغی مرکز شهر خسته شدید می‌توانید سری به کوهستان Baiyun بزنید. این منطقه تفریحی به خاطر سرسبزی فوق‌العاده‌اش به شُش شهر مشهور شده است. جاذبه‌های خوش‌منظره این منطقه آن را در لیست واجب‌های سفرتان به گوانجو قرار می‌دهد. یک تله کابین در دامنه کوه شما را به بالای پارک می‌رساند.

کوهستان باییون
کوهستان باییون

 

پارک تفریحی Chimelong Paradise کار خود را در سال 2006 آغاز کرد و اگر به دنبال سواری‌های هیجان‌انگیز و رعب‌آور هستید نباید رفتن به این پارک را در مدت  گوانجو به هیچ عنوان از دست دهید. 70 سواری مختلف شامل یک ترن هوایی 10 حلقه‌ای، سریع‌ترین ترن هوایی مو سیکلتی و اولین ترن هوایی اسکیتی آسیا در این پارک وجود دارند. تفریحات این پارک تضمین می‌کنند که یک روز عالی همراه با خانواده‌تان خواهید داشت.

 

درباره نمایشگاه گوانجو بیشتر بدانید

 

جزیره شامیان (Shamian) در شش کیلومتری غرب منطقه محبوب Tianhe قرار گرفته است. در این جزیره می‌توانید از قدم زدن در فضایی ساکت و آرامش‌بخش، در میان ساختمان‌های قدیمی به سبک اروپایی لذت ببرید. عبور و مرور وسایل نقیله موی در خیابان‌های جزیره محدود شده و بیشتر خیابان‌های شهر به پیاده‌راه تبدیل شده‌اند.

 

درباره نمایشگاه گوانجو بیشتر بدانید

 

با یک سواری دو ساعته با اتوبوس از گوانجو می‌توانید به تپه نیلوفر آبی (Lotus Hill) برسید. مناظر زیبای این منطقه اتمسفری افسانه‌ای خلق کرده‌اند. صخره‌های ماسه سنگی سرخ و درختان سرسبز و مهار نشده، همراه با غارهای خوش‌منظره، این منطقه را به مقصدی عالی برای لذت بردن از طبیعت زیبای چین در مدت  گوانجو تبدیل کرده‌اند.

 

درباره نمایشگاه گوانجو بیشتر بدانید

 

جای تعجب ندارد که گوانجو در میان 10 منطقه محبوب یستی چین قرار دارد. در واقع گوانجو آن قدر دیدنی دارد که نمی‌توانید همگی آنها را در یک  گوانجو ببینید؛ مخصوصا اگر برای شرکت در نمایشگاه گوانجو به این سفر رفته باشید. نمایشگاه گوانجو در بهترین فصول سال برگزار می‌شود. بنابراین حتما برنامه‌ریزی کنید که برترین جاذبه‌های شهر را در سفرتان ببینید.

گوانجو در بین مردمش با نام شهر گل‌ها شناخته می‌شود. وجود درختان همیشه سبز و گل‌های شکوفه کرده در تمام سال باعث شده گوشه گوشه شهر پر از باغ‌های زیبا شود و همه جا سبزی را ببینید. مردم گوانجو به معنای واقعی عاشق گل‌هایشان هستند. در زمان فستیوال‌ها تمام پارک‌های شهر نمایشگاه‌های گل و گیاه برگزار می‌کنند و خیابان‌های شهر به شکلی باشکوه با گل‌های تازه تزئین می‌شوند.

آشپزی کانتونی در تمام جهان مشهور است. چیزی که از این نوع آشپزی در دنیای غرب شناخته می‌شود حتی گوشه‌ای از لذیذی و طراوت نسخه واقعیش را ندارد. به خاطر موقعیت خوش اقبالانه گوانجو در دلتای رودخانه مروارید، تنوع سفره اهالی این شهر فوق‌العاده گسترده است. یک شوخی در چین وجود دارد که می‌گوید کانتونی‌ها هر چیزی که پرواز کند را می‌خورند غیر از هواپیما و هر چیزی که پا داشته باشد غیر از مبلمان. البته که چنین چیزی یک مبالغه محض است؛ کافی است یک بار یک dim sum لذیذ میل کنید تا برای همیشه عاشق این آشپزی شوید. تازگی و خوش طبعی غذاهای گوانجو آن را بی‌رقیب می‌کند. گوانجو به معنای واقعی بهشت عاشقان خوراکی است. امتحان کردن این غذاها مطمئنا شما را از محدوده راحتی‌تان خارج می‌کند ولی اگر جرات این کار را به خرج دهید پا به قلمرویی فرای تصورتان خواهید گذاشت. رسان‌های گوانجو آماده‌اند تا ذائقه شما را غافلگیر کنند. در  گوانجو سر زدن به آن‌ها را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

دیم سام
دیم سام

 

از مجتمع‌های تجاری شیک و زیبا که با ارائه گستره متنوعی از لباس‌های با برندهای داخلی و بین‌المللی هر مد دوستی را ذوق‌زده می‌کنند تا بازارهای دلربایی که در آن‌ها تقریبا هر چیزی را که از ذهنتان بگذرد را می‌توانید پیدا کنید، همه نوع فرصت خرید در گوانجو وجود دارد. گوانجو به معنای واقعی کلمه، بهشت خرید است. در این شهر می‌توانید انواع و اقسام لباس، محصولات الکترونیکی، کفش، کیف دستی، لوازم جانبی و دیگر محصولات را با قیمت‌های فوق‌العاده پایین بخرید. در این شهر همچنین می‌توانید لباس‌های طراحان معروف را نیز البته با قیمت‌های بالاتر پیدا کنید. در گوانجو فرصت‌های خرید زیادی دارید؛ از خیابان‌هایی که در آنها مغازه بعد از مغازه به خط شده‌اند تا مجتمع‌های بزرگی که در طبقات مختلف آنها فروشگاه‌ها پخش شده‌اند و تقریبا همه چیز می‌فروشند. مراکز خرید عمده در گوانجو را فراموش نکنید. در این عمده‌ فروشی‌ها می‌توانید با قیمت‌های خیلی پایین انواع اجناس مانند چای، سوغاتی، صنایع دستی و لباس را پیدا کنید. گوانجو بزرگترین و پر رونق‌ترین مرکز تجاری در جنوب چین است، بنابراین جای تعجب ندارد که این مقدار فرصت برای خرید در اختیار گردشگران قرار دارد. یک چیز را مطمئن باشید دست خالی از گوانجو بر نمی‌گردید.

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.