عکس های دیدنی از گرجستان و شهرهای معروفش

3.9
از 39 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عکس‌هایی که شما را به گرجستان می برد!
30 دی 1401 08:00
0

عکس از گرجستان چه اطلاعاتی می‌تواند به شما اضافه کند؟ از آن دسته افرادی هستید که پیش از انتخاب مقصد سفرتان، عکس هایی از آن ببینید و خودتان را آنجا تصور کنید؟ اگر قصد سفر به گرجستان دارید، دیدن عکس های گرجستان باعث می‌شود دیدتان نسبت به مقصد کامل‌تر شود.

 از طرف دیگر، با دیدن عکس از برخی کشورها افراد تازه متوجه زیبایی و طبیعت خاص آن کشور می‌شوند در صورتی که در نوشته‌های مربوط به آن مقصد آن‌طور که باید و شاید از جاذبه‌هایش گفته نشده است. کشور گرجستان، یکی از همین مقاصد است، جایی با طبیعت مثال زدنی و جاذبه‌های خاص! در این مطلب از مجله لست سکند، باهم تعدادی عکس از گرجستان و جذابیت‌هایش را می‌بینیم، بنابراین اگر تصمیم به سفر به آن نواحی را دارید و نمی‌دانید که تور گرجستان را خریداری کنید یا کشور دیگری، بهتر است این مطلب و تصاویر دیدنی از کشور گرجستان را از دست ندهید.

 طبیعت گرجستان، بناهایی بر برفراز کوهستان

در چند سال اخیر، استفاده از درون‌ها و به پرواز درآوردن دوربین‌های عکاسی برای گرفتن عکس‌های زیبا از نمایی که نمی‌توانیم ببینیم، بیشتر شده است. به همین دلیل، بسیاری از عکس‌های گرجستان به عنوان کشوری با کوه‌های بلند، دره‌های عمیق و بناهای تاریخی عجیب و دیدنی که این روزها به مقصدی مهم برای گردشگران تبدیل شده است، با همین تکنولوژی تهیه شده است. هرچند برای استفاده از این درون‌ها موانع امنیتی هم وجود دارد و در بسیاری نقاط استفاده از آن‌ها ممنوع است؛ اما این باعث نشده برخی از زیباترین نقاط کشور گرجستان، تصاویری با این دوربین‌ها گرفته نشود. در ادامه به سراغ تعدادی از جاهای دیدنی‌ گرجستان در دل طبیعت می‌رویم.

کاخ گرمی

قلعه و کاخ گرمی (Gremi)، یک بنای مربوط به قرن شانزدهم است که در ایالت کاختی گرجستان واقع شده. اطراف این قلعه و کاخ مناظری زیبا و طبیعتی بکر وجود دارد.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
کاخ گرمی یکی از تصاویر گرجستان

شهر گولبی

عکس از گرجستان در مناظر مه‌آلود به سادگی گرفته نمی‌شود؛ اما در شهر گولبی می‌توانید این تصویر زیبا را به‌ دست بیاورید. تپه‌های سرسبز و بلند در شهر گولبی را در عکس زیر می‌بینید.  گولبی شهری در جنوب غربی گرجستان است. در بالای این تپه، یک کلیسای کوچک به چشم می‌خورد.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
عکس کشور گرجستان از محدوده شهر گولبی

منطقه ایمرتی

منطقه ایمرتی (Imerti) و ستون معروف کاتشخی را در این عکس از گرجستان می‌بینید. بالای این ستون یک راهب گرجی به مدت 24 سال زندگی می‌کرده است. هدف او نزدیک‌تر شدن به خدا بوده. این راهب تمام این مدت از این ستون بلند پایین نیامد و غذای او را داوطلبانی از پایین ستون برای او به بالا می‌فرستادند.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
یکی از تصاویر دیدنی از کشور گرجستان از منطقه ایمرتی 

روستای موتسو

در نزدیکی مرز چچن، منطقه‌ای به نام خاوسورتی قرار دارد که در کوهپایه‌های آن ویرانه‌هایی از روستای موتسو (Mutso) مشاهده می‌شود. این تصویر هم یکی از خاص‌ترین عکس های گرجستان از این منطقه است.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
عکس از گرجستان، روستای موتسو

یادبود دوستی روسیه و گرجستان

یکی دیگر از تصاویر گرجستان که در بسیاری از جاها دیده می‌شود، بنای یادبود دوستی روسیه و گرجستان در نزدیکی گوداریاست. به روی دیوار این بنای یادبود تصاویری مربوط به تاریخ هر دو کشور به تصویر کشیده شده است.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
یادبود دوستی روسیه و گرجستان جایی مناسب برای دیدن تصاویر گرجستان در گذر تاریخ

کاختی به توشتی

از عکس های گرجستان که می‌تواند برای هر کسی زیبا و جذاب باشد، تصویر کاختی به توشتی است. اینجا محلی برای استراحت گردشگران و البته یکی از تفریحات گرجستان برای کوهنوردان محسوب می‌شود. صلیبی در ارتفاع 2826 متری بالای تپه‌ای در مسیر کاختی به توشتی گذاشته شده است، جالب است بدانید بالای این تپه اینترنت Wi-Fi رایگان در دسترس است، علاوه بر آن چشم‌اندازی خارق‌العاده و بی‌نظیر دیده می‌شود.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
کوهستان‌های گرجستان

منطقه اوخاتی

 مه صبحگاهی و کلیسای کوچکی که در مه گم شده است! اینجا منطقه‌ای به نام اوخاتی است. باید بدانید در صورتی که در جست‌وجوی عکس از گرجستان باشید، پیدا کردن چنین تصاویری در طبیعت کوهستانی این کشور چندان کار مشکلی نیست.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
مه صبحگاهی در عکس‌های گرجستان

روستای اومالو

روستای اومالو در پارک ملی توشتی قرار دارد. اینجا مرز بین داغستان و چچن روسیه است. در بالای این تپه‌ها برج‌های مراقبتی باستانی قرار گرفته‌اند که امروز بازدید از آنها ممنوع است؛ اما گاهی باعث تولید قشنگ‌ترین عکس کشور گرجستان می‌شود.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
تصاویر دیدنی از کشور گرجستان، روستای اومالو

جلوه های زندگی شهر، نمایی از زندگی، تاریخ و صنعت

یکی از جذاب ترین بخش های عکاسی، ثبت تصاویری از جلوه های زندگی است. در مورد عکس های گرجستان باید گفت که اگر به عکس های شهری گرجستان نگاهی بیندازید، بیش از هر چیزی متوجه تاثیر فرهنگ و تاریخ، به ویژه تاریخ معاصر، بر زندگی آن‌ها می شویم. به همین دلیل هم در ادامه به سراغ تعدادی از عکس های مربوط به زندگی شهری در گرجستان رفته‌ایم.

 کارتلیس ددا

مجسمه کارتلیس ددا که به آن «مادر گرجستان» گفته می‌شود در بالای تپه‌ای در پایتخت گرجستان یعنی تفلیس قرار گرفته است و یکی از مهم‌ترین نمادهای شهری تفلیس است. کارتلیس ددا از همه نقاط شهر تفلیس دیده می‌شود و به عنوان یکی از بهترین سوژه های عکس های گرجستان سالانه افراد بسیاری از آن عکاسی می‌کنند.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
عکس کارتلیس ددا، مادر گرجستان

یادبود تاریخ گرجستان

بنای یادبود تاریخ گرجستان (Chronicle of Georgia)، یک بنای بزرگ و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تفلیس است که در کنار دریای تفلیس  قرار گرفته است. سازنده این بنا همان شخصی است که مجسمه پتر کبیر را در مسکو ساخته است و پنل های موجود در این بنا، لحظات تاریخی و دیدنی را در تاریخ گرجستان نشان می‌دهد.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
عکس بنای یادبود تاریخ کشور، یکی از عکس های گرجستان

شهر باتومی

 باتومی، دومین شهر بزرگ گرجستان است و اگر در راهنمای سفر به باتومی را خوانده باشید متوجه خواهید شد، بیش از هر چیز به سواحلش شهرت دارد. این عکس کشور گرجستان نشان‌دهنده غروب در سواحل باتومی است. اگر به دنبال ثبت عکس‌های زیبا خاطره‌انگیز در کنار ساحل هستید، باتومی انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به عکاسی است.

شهر باتومی در تاریکی شب به زیبایی می درخشد ، این شهر دارای سواحلی زیبا و شب هایی پرشور و هیجان است. همانطور که بالاتر توضیح دادیم باتومی دومین شهر پرطرفدار گرجستان است و بیشتر عکس‌های گرجستان با پس زمینه دریا از این ناحیه است.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
ساحل باتومی در غروب
تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
عکس باتومی گرجستان

ساختمان مجلس گرجستان 

ساختمان مجلس گرجستان در کوتایسی به روی بنای یادبود جنگ جهانی دوم ساخته شده است و جاذبه‌های این کشور حساب می‌شود. گرجستان جزو کشورهایی بوده است که در طی جنگ جهانی دوم آسیب‌های زیادی به آن وارد شده و هزاران نفر از مردمش آواره شدند.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
عکس ساختمان مجلس گرجستان

صومعه ژاوری

تصویری از صبحگاه در صومعه ژواری (Jvari)، این صومعه بر فراز تپه‌ای در کنار رودخانه‌های mktvari و Aragvi واقع شده است و یکی از جاهایی است که اغلب مسافران هنگام سفر به گرجستان و کشف انواع جاذبه‌های این کشور از آن دیدن می‌کنند. این صومعه، تنها به عنوان یک جای تاریخی و مذهبی شناخته نمی‌شود، بلکه حاشیه آن جای خوبی برای استراحت و تفریح خانواده‌هاست.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
عکس صومعه ژواری به هنگام صبح

کمپ مهاجران 

کمپ مهاجران Tserovani، خانه‌های آوارگان جنگی گرجستان و روسیه است که در سال 2008 ساخته شده‌اند. درگیری بین روسیه و گرجستان در سال 2008 اتفاق افتاده است و علت شروع آن، سرکوب استقلال‌طلبان اوستیای جنوبی به دست نیروهای گرجی و حمایت استقلال‌طلبان از سوی روسیه بوده است.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
عکس از گرجستان در کمپ‌های پناهجویان

شبکه کابلی شهر چیاتورا

شهر چیاتورا (Chiatura) یک شبکه از راه‌های کابلی دارد، این تله‌کابین‌ها توسط مهندسان شوروی طراحی شده است که معدنچیان بتوانند به راحتی با استفاده از آن به محل کار خود بروند. ماده‌ای که از این معدن استخراج می‌شود، سنگ و ماسه است. این ناحیه دارای چشمه‌های آب معدنی فراوان برای گردشگران است.

تصاویری زیبا و خارق العاده از نقاط مختلف کشور گرجستان ‏
تله کابین چیاتورا که برای معدنچیان طراحی شده است

 سخن آخر

همیشه قبل از سفر و در زمان بستن کوله و چمدان، دوربین را به عنوان یکی از ضروری‌ترین اقلام سفر در چک لیست سفر فراموش نکنید، ثبت خاطرات و دیدن تصاویر زیبا انگیزه سفر های بعدی شما خواهد بود البته این فقط شروع قصه است و در کنارش، به دست آوردن اطلاعات کافی از هر مقصد و خواندن نظرات مسافران قبلی، راه شما را برای سفرهای جذاب‌تر هموار می‌کند. یکی از راه‌های به دست آوردن اطلاعات در مورد جاهای مختلف به ویژه اگر قصد سفر به گرجستان را دارید خواندن سفرنامه های گرجستان و و صد البته دیدن عکس از گرجستان است. خب دیگر به نظر می رسد وقتش رسیده تا بند کفش هایتان را ببنید و تجربه‌ای نو را رقم بزنید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.