زیباترین خیابان ها در بارسلون

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
زیباترین خیابان ها در بارسلون + تصاویر
19 فروردین 1397 11:39
0

 

%%1.jpg%%

به لطف آنتونی گوودی، جوآن میرو و لوییس دانمن مونتنر بارسلونا مهد معماری های خیره کننده و چشم نواز در اروپا است. اگرچه، زیبایی در تمامی قسمت های بارسلونا وجود دارد که فقط لازم است با دقت به اطراف نگاه کنید. در این مقاله سعی شده از بین بلوارهای بزرگ تا کوچه پس کوچه های پایتخت کاتالان، زیباترین خیابانهای بارسلونا را معرفی کنیم.

 

کارتر پتیتکسول (Carrer Petritvol)

زیباترین خیابان ها در بارسلون

کارتر پتیتکسول در مرکز بخش گوتیک افسانه ای واقع شده است که به دو علت مشهور است: گالری های هنری بی شمار و به همان اندازه فروشگاه های شکلات که شکلات های گرم نیز سرو می کنند. پهنایی این خیابان فقط سه متر است و یکی از قدیمی ترین خیابان های – با قدمت بیش از 500 سال - بارسلونا است که دارای تاریخچه ی طولانی ست که ثابت می کند این خیابان به عنوان مرکز تجارت در بارسلونا بوده است. خیابان کارتر پتیتکسول را در یک بعد از ظهر پاییزی بازدید کنید و خودتان را به یک شکلات داغ دعوت کنید و از کارهای هنری در گالری های محلی لذت ببرید.

Passeig del Born

زیباترین خیابان ها در بارسلون

این بلوار قدیمی و جذاب یکی از محورهای اصلی محله ی El Born ست، محله ی هنرمندان شهر بوهامی که زندگی شبانه در آن رونق دارد. زمانی که شهر دیوار کشیده شده بود و به اندازه رمبلاس (Ramblas) بزرگ نبود، Passeig del Born یکی از محله های اصلی فعالیت های اقتصادی و اجتماعی شهر بود، جایی که مردم برای تجارت، کار و جشن به اینجا می آمدند. امروزه در این خیابان تعدادی کافه عجیب، کافه های مدرن و بوتیک های مستقل که فضای شگفت انگیزی را به اینجا داده، وجود دارد.

Passeig de Gracià

زیباترین خیابان ها در بارسلون

 

Passeig de Gracià شاید یکی از معروفترین خیابان بارسلونا و همچنین یکی از زیباترین خیابان های آن باشد. این خیابان از بالای Plaça Catalunya تا محله ی Gracià  کشیده شده است. در این جا شما برخی از شاهکارهای آنتونی گوودی را می توانید مشاهده کنید برای مثال Casa Batlló و La Pedrera. این خیابان همچنان دارای معماری پویایی هست و غرفه های مستقل فروش غذا و صنایع دستی نیز دارد.  این غرفه های در بین خانه های بزرگ و قدیمی شهر قرار گرفته اند.

Carrer Del Bisbe

زیباترین خیابان ها در بارسلون

این خیابان دقیقا درکنار کلیسای جامع گوتیک بارسلونا قرار گرفته است. این خیابان به Bishop نیز معروف است. خیابان Carrer Del Bisbe محل شروع پل جدیدی است که با معماری گوتیک ساخته شده است و از بالای خیابان تا Casa dels Canonges (خانه ی قانون) و Palau de la Generalitat (محل شورای محلی) کشیده شده است. یکی از کنجکاوی های بسیار در بخش گوتیک، پل اسقف که جمجمه ها و استخوان های  با یک کرگدنی که دهانش را می پوشاند، است: افسانه ای هست که هرکسی که به طور مستقیم به آنها خیره شود توسط جمجمه ها لعن و طلسم خواهد شد. خوشبختانه برای مردم قدم زدن در Carrer Del Bisbe یک شانس فرار از جمعیت های شلوغ در بازدید از معماری ها و طرح های گوتیک در شهر است.

زیباترین خیابان ها در بارسلون

زیباترین خیابان ها در بارسلون

 

Carrer d’Enric Granados

زیباترین خیابان ها در بارسلون

 

این خیابان درست پشت دانشگاه قدیمی بارسلونا است. Carrer d’Enric Granados جای مناسبی برای پیاده روی در یکی از محله های کمتر شناخته شده برای گردشگران است. همچنین تعداد بسیاری گالری هنری و کافه های دنج در سرتاسر خیابان وجود دارد. نیمی از راه می توانید از چمن ها و درختان Plaça del Doctor Letamendi لذت ببرید و در انتها به محله اکسامپل (Eixample) وارد شوید.

 

منبع: theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.