اثری مشکوک، حراجی آثار پیکاسو در پاریس را متوقف کرد

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
20 آذر 1389 00:00
0

پس از به نمایش درآمدن مجموعه‌ای مشکوک از مجموعه آثار پیکاسو در حراجی پاریس،‌ این حراجی متوقف شد.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ در پی اعتراض خانواده پیکاسو، نسبت به اصل بودن آثار به حراج درآمده از این نقاش در حراجی پاریس، فروش این آثار تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

این آثار که مجموعه‌ای از 271 اثر خلق شده توسط پابلو پیکاسو بوده و پیش از مرگ به دوست راننده خود، موریس برسنو، اهدا شده بود، پس از مرگ وی در حراجی دروت(Drouot) در معرض فروش قرار گرفت.

پلیس اعلام کرد: این 271 اثر که ارزشی معادل 60 میلیون یورو دارند توسط شخصی به نام پیر لو گنک که از اقوام آخرین همسر بروسنو بوده و پیش از مرگ پیکاسو، سیستم‌هایی امنیتی را در خانه وی نصب و راه اندازی‌کرده بود به حراجی اهدا شدند.

اگرچه این فرد، آثار را هدایایی از جانب پیکاسو به دوست خود معرفی کرده اما اعضای خانواده پیکاسو معتقدند که این هنرمند هیچگاه درطول عمر خود، این تعداد از تابلوهای خود را به یک شخص اهدا نکرده است.

گفتنی است، شخص صاحب آثار اکنون به اتهام مالکیت غیر قانونی در اختیار پلیس قرار داشته و حراج نیز تا اطلاع بعدی متوقف اعلام شد.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.