تاثیر مثبت سیل تایلند بر گردشگری هند

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
14 آبان 1390 00:00
0
سیل ویران‌کننده تایلند، بسیاری از گردشگران خارجی را به سمت تفرجگاه‌ها و مقصدهای ساحلی هند کشاند.

به گزارش میراث آریا (Chtn)،‌ آمارها نشان می‌دهند که ورود گردشگر به هند در دو ماه گذشته به دلیل سیل بی‌سابقه تایلند رشدی 5 تا 7 درصدی داشته و علاوه بر آن تمایل گردشگران هندی نیز به سپری کردن تعطیلات در این کشور افزایش یافته است.

برخی کارشناسان گردشگری معتقدند اگرچه دیگر مناطق گردشگری تایلند همچون «فوکت» و «پاتایا» خسارتی از سیل اخیر ندیده‌اند، نمی‌توان تمام موفقیت‌های هند در توسعه گردشگری را به حادثه مذکور نسبت داد؛ از این رو استقبال گردشگران داخلی به جاذبه‌های هند را یکی از دلایل اصلی توسعه گردشگری شبه‌قاره هند عنوان کردند.

به نقل از میراث آریا، در چند سال اخیر، رقابت تنگانگی میان هند و تایلند در حوزه گردشگری وجود داشت و در ماه اکتبر با کاهش 17درصدی ورود گردشگر به تایلند، کفه ترازو به سود هند سنگین‌تر شد. این موفقیت مقامات گردشگری هند را بر آن داشت تا با ارائه برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیونی، موقعیت را برای جذب گردشگر به مناطق ساحلی این کشور فراهم آورند.

گفتنی است دولت هند به این امید که گردشگران هندی اطلاعات کافی درباره وضعیت داخلی تایلند ندارند، در هفته‌های اخیر تنها بر خرابی‌های ناشی از سیل این کشور تمرکز کرده و علاوه بر آن شرایط دو منطقه امن تایلند را نیز وخیم عنوان کرده است.
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.