اظهارنامه برای ارز مسافری به هنگام ورود، اجباری شد

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
01 بهمن 1390 00:00
0

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، 'ناصرعلی مددی جهرمی' تصریح کرد: پر کردن اظهار نامه های ارزی به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی برای مسافران به هنگام استفاده از ارز در بازار و یا خروج مجدد آن از کشور، مشخص شدن منشاء آن و مطلع بودن بانک مرکزی از میزان ارز ورودی به کشور صورت می پذیرد.

 معاون حقوقی گمرک، به نحوه تنظیم اظهارنامه ارزی در مبادی ورودی به کشور اشاره کرد و افزود: هر مسافری که از تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی وارد کشور می شود فرم اظهارنامه را از بانک ملی مستقر در مبادی دریافت و میزان ارزی را که به همراه دارد اظهار و سپس آن را به تأیید رسانده و ممهور به مهر بانک کند.

معاون گمرک کشور از مسافران خواست اظهارنامه ارزی را تا زمان خروج از کشور همراه خود داشته باشند تا از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

جهرمی تنظیم اظهارنامه ارزی را مربوط به گذشته دانست و گفت: پر کردن اظهارنامه ارزی برای مسافرانی که وارد کشور می شوند از گذشته وجود داشته اما هم اکنون که برنامه های تنظیم بازار ارز در داخل تشدید شده و محدودیت هایی در خرید و فروش ارز در بازار مطرح شده است یادآوری و تذکر در این خصوص لازم است.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.