ثبت 21 اثر فرهنگی و طبیعی جدید در فهرست میراث جهانی

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ثبت 21 اثر فرهنگی و طبیعی جدید در فهرست میراث جهانی
22 مرداد 1389 00:00
0
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ میترااسدنیا ـ کمیته میراث جهانی در سی و چهارمین اجلاس خود در برزیل که از 25 جولای تا دیروز ادامه داشت، به بررسی و تصویب 21 اثر جدید برای ثبت در فهرست میراث جهانی به کار خود پایان داد.

به گزارش یونسکو این نشست به ریاست وزیر فرهنگ برزیل در نشست اخیر مجموعا 21 اثر شامل 15 اثر فرهنگی و 5 اثر طبیعی و یک اثر طبیعی و فرهنگی را در این فهرست افزود.

سه کشور کریباتی و نیز جزایر مارشال واقع در اقیانوس اطلس و نیز کشور تاجیکستان برای نخستین بار آثاری را در فهرست میراث جهانی ثبت کرده اند.

همچنین چهار اثر از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی طبق نظر اعضای کمیته میراث جهانی در فهرست میراث درخطر قرار گرفتند و جزایر گالاپاگوس واقع در اکوادور نیز به دلیل تلاش های موفق در کاهش تخریب ها و تهدید ها از این فهرست حذف شد.

طبق همین گزارش و بنا به مصوبات کمیته میراث جهانی، علاوه برسه کشور یاد شده ؛ کشورهای چین، اتریش، برزیل، فرانسه ، هند، کره شمالی، ویتنام، هلند،عربستان سعودی و تاجیکستان هرکدام یک اثر و کشور مکزیک و ایران هریک دو اثر فرهنگی جدید در فهرست میراث جهانی ارائه کردند.

همچنین پنج اثر طبیعی جدید نیز در این فهرست ثبت شده است که از کشورهای چین، فرانسه، فدراسیون روسیه و سریلانکا و کریباتی بوده اند.

کشورهای بلغارستان، اتریش، نروژ، مولداوی، پرتقال و ایتالیا نیز موفقی شده اند برخی آثار جدید را به محوطه های ثبت شده درسال های گذشته الحاق کنند.

نشست آینده کمیته میراث جهانی ژوئن سال 2011 میلادی در کشور بحرین برگزار میشود.
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.