تاج محل برنده جایزه برترین جاذبه توریستی آسیا شد

4
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تاج محل برنده جایزه برترین جاذبه توریستی آسیا شد
22 مرداد 1389 00:00
0

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ میترااسدنیا ـ بنای مشهور تاج محل به عنوان یکی از آثار شاخص جهانی با کسب رتبه نخست   برنده جایزه برترین جاذبه های توریستی در کل قاره آسیا شد.به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی این رای گیری که از سوی اتحادیه بین المللی پارک ها و جاذبه های تفریحی و توریستی در جریان برگزاری نمایشگاه جاذبه های توریستی آسیا در سال 2010 در کوالا لامپور برگزار شد، بنای تاج محل موفق شد این عنوان را بخود اختصاص دهد.طبق همین گزارش این رای گیری طی ماه مه و ژوئن سال جاری با بیش از 94000 رای دهنده برگزار شد که سوالات مطرح شده در شش بخش مشخص مطرح شده بود.تاج‌محل آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر اگرا و در 200 کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است.

این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی محبوبش ممتاز محل بنا شده‌است. شاه بنا به وصیت همسرش تصمیم گرفت با ساخت بنایی زیبا، مجلل و عظیم، همسرش را جاودانه کند. از این‌رو آرامگاهی زیبا بر روی قبر او بنا نهاد.معماری تاج محل،  مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی است و طبق اسناد موجود، در ساخت آن 20هزار هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به‌خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته‌اند.آغاز ساخت تاج‌محل سال 1632م بوده است.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.