115 میلیارد پوند درآمد سالانه بریتانیا از صنعت گردشگری

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
115 میلیارد پوند درآمد سالانه بریتانیا از صنعت گردشگری
31 مرداد 1389 00:00
0
به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی:

نخست وزیر بریتانیا با طرح استراتژی های نوین برای صنعت توریسم اعلام کرد. این صنعت با درآمد سالانه بالغ بر 115 میلیارد پوند شالوده بازسازی اقتصاد بریتانیاست.

«دیوید کامرون» نخست وزیر بریتانیا درهمین زمینه اعلام کرد که مجموع درآمد بدست آمده کشور بریتانیاز تنها از طریق صنعت توریسم بالغ بر 115 میلیارد پوند در سال است. وی افزودکه چنین درآمدی شالوده محکمی برای بازسازی اقتصاد بریتانیاست.

نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است که دولت وی علاقمند به توسعه تمام بخش های وابسته به سفر و توریسم نظر توریسم داخلی و نیز بازار جهانی آن است و به ویژه مشتاق جذب توریست های چینی به بازدید از بریتانیاست و در نظر دارد که کشور انگلستان در ردیف پنجم مقاصد گردشگری جهان قرار بگیرد.

وی افزود:«درشرایط کنونی و دررویارویی با چالش های اقتصادی دولت بریتانیا بر اهمیت سفر و توریسم به عنوان صنعتی که قادر به ایجاد بیش از 3.145.000 شغل است که به معنی آن است که یکی از هر ده شغل در بریتانیا می تواند یکی از بهترین و سریع ترین روش برای احیای رشد ، ترقی و افزایش اشتغال درکشور باشد.»

این اظهارات در زمانی مطرح شده است که بریتانیا تلاش های گسترده ای را برای کسب بالاترین درآمد از فرصت برگزاری المپیک در 2012 هاست.

در همین حال نمایندگان جهانی شورای سفر و توریسم طرح استراتژیک بریتانیا را برای ارتقای صنعت توریسم داخلی و خارجی و حمایت از بخش خصوصی در صنعت سفر و توریسم تایید کرد.

شورای جهانی سفر و توریسم به عنوان مهم ترین سازمان جهانی حامی بخش خصوصی در صنایع سفر وتجارت توریسم طرح ارائه شده از سوی نخست وزیر بریتانیا را در ایجاد استراتژی های نوین توسعه توریسم تا پایان سال جاری مورد تایید قرار داد.

کشور انگلستان هم اکنون از نظر تاکید ویژه بر اهمیت اقتصادی- سیاسی صنعت توریسم بر اقتصاد ملی کشور به دو کشور برزیل و چین پیوسته است.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.