قربانیان توفان سندی به ۴۰ نفر در آمریکا رسید

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
10 آبان 1391 00:00
0
توفان سندی به آرامی مشغول در نوردیدن آمریکا آنهم در حساس ترین موقعیت سیاسی و اجتماعی اش است.
به گزارش خبرآنلاین؛ خبرگزاری بین المللی اعلام کرده اند بالا آمدگی آب به چهار متر و 20 سانتیمتر در نیویورک رسیده است و در پی آن، سیلاب های ناشی از سندی رکورد جدیدی را در تاریخ بلایای طبیعی نیویورک بر جای گذاشت.
گستردگی ابعاد خسارات توفان سندی در شرق آمریکا دست کم در برخی مناطق بسیار فراتر از پیش بینی های اولیه بوده است. آمار جان باختگان این ابر توفان در ایالت های شرقی به 40 نفر رسیده و هنوز میلیونها نفر بدون برق مانده اند.

در حالی که در ساعات پایانی روز سه شنبه (30 اکتبر - 9 آبان) مسیر توفان سندی از شمالشرقی آمریکا به سوی کانادا گزارش شده، در ایالت های نیویورک و نیوجرسی همچنان صدها هزار نفر آماده می شوند تا احتمالا یک شب دیگر را در پناهگاه‌ها یا منزل اقوام و دوستان به صبح برسانند.
در نیویورک، قطارهای زیر زمینی و حمل و نقل عمومی همچنان بسته مانده اند و در منهتن، مرکز اداری و تجاری نیویورک، سیلاب های ناشی از سندی همچنان مانع از بازگشت حدود 400 هزار سکنه این منطقه شده است.
به گفته جوزف لوتا، مدیرعامل شرکت حمل و نقل نیویورک، شبکه قطارهای زیر زمینی این شهر بیشترین خسارت ممکن در 108 سال گذشته را به خود دیده است.

تونل های مترو پر از آب شده اند و کابل ها و تاسیسات برق برای بازگشتن به مدار باید کاملا خشک شوند.
مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک هم گفته که هنوز هیچ برآوردی از زمان دقیق آغاز به کار دوباره متروی نیویورک نمی تواند اعلام کند.
انتظار می رود دست کم دو یا سه روز دیگر برای بازگشت کامل سیستم برق در نیویورک زمان لازم باشد.
تمامی فرودگاه های نیویورک، پر جمعیت ترین شهر آمریکا، تعطیل شده و تا شامگاه سه شنبه حدود 18 هزار پرواز به علت توفان سندی لغو شده است.

با رسیدن ارتفاع بالا آمدگی آب به چهار متر و 20 سانتیمتر در نیویورک، سیلاب های ناشی از سندی رکورد جدیدی را در تاریخ بلایای طبیعی این ابرشهر بر جای گذاشت. رکورد قبلی به سال 1960 باز می گشت که ارتفاع سطح بالا آمدن آب 3 متر ثبت شده بود.
سندی همچنین عصر سه شنبه به بارش سنگین برف در ارتفاعات رشته کوههای آپالیشین انجامید.
با رسیدن آمار جان باختگان این توفان در آمریکا به عدد 40 مجموع کشته شدگان ابرتوفان سندی در کشورهای حوزه دریای کارائیب و آمریکای شمالی اکنون به 100 نفر رسیده است.

فرماندار ایالت نیوجرسی میزان خسارات ناشی از توفان سندی در این ایالت را بسیار سنگین و گسترده اعلام کرد .
کریستی فرماندار ایالت نیوجرسی در کنفرانس خبری افزود : مردم این منطقه در حالی از خواب برخاستند که شاهد ویرانی کامل شهر بودند. آنچه که در یک روز گذشته بر سر مردم نیوجرسی آمده قابل توصیف نیست.
فرماندار نیوجرسی تاکید کرد: آثار برجا مانده از توفان سندی تا ماهها برطرف نخواهد شد.

وی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حادثه طبیعی و نیز افرادیکه خانه ها ی خود را در اثر سیل از دست داده اند گفت: که ما پشتیبان شما هستیم. ما بسیار مصمم تر و قوی تر از گذشته با این ویرانی ها مواجه و انها را برطرف خواهیم کرد. دولت آمریکا تلاش خود را برای کمک به مردم و نیز باز گرداندن اوضاع به حالت عادی حتی روز انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد داد. انتخابات ریاست جمهوری یک وظیفه بسیار مهم ملی است .
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.