ورود 2،5 میلیون گردشگر خارجی در برابر خروج 5 میلیون گردشگر ایرانی

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ورود 2،5 میلیون گردشگر خارجی در برابر خروج 5 میلیون گردشگر ایرانی
08 مهر 1389 00:00
0

فارس نوشت:
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری استان تهران اعلام کرد: آمار تورهای آژانس‌های مسافرتی نشان می‌دهد که بیش از 7،5 میلیون نفر با تورها سفر کرده‌اند که از این میزان در حدود 2،5 گردشگر خارجی را وارد ایران کرده‌اند و 5 میلیون گردشگر ایرانی را به خارج از کشور فرستاده‌اند.

اکبر غمخوار در مراسم افتتاحیه جشنواره گردشگری تهران گفت: امسال بیش از 50 هزار نفر از شیعیان عربستان و بحرین با تور از طریق دفاتر خدمات مسافرتی کشور به مشهد مقدس آمده‌اند و برنامه گسترده‌ای برای گردشگری مذهبی داریم.
وی افزود: سیاستی که در بخش گردشگری کشور در حال پیگیری است این است که بتوانیم با معرفی هر چه با شکوه تر جاذبه‌های طبیعی ، تاریخی زمینه جذب گردشگران بیشتر را برای کشور فراهم کنیم.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری استان تهران افزود: گردشگری و سفر از حالت گذشته خارج شده و در حقیقت بخشی از سبد خانوار است.
غمخوار تصریح کرد: پرداختن به موضوع گردشگری نه تنها باعث آرامش و آسایش جامعه می شود بلکه می تواند در مسائل مهمی مانند امنیت ملی کشور ، ارتباط میان جوامع و اقوام مختلف و ارتباطات فرهنگی و گفتگوی میان تمدن‌ها تاثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: آمار تورهای آژانس مسافرتی نشان می‌دهد که بیش از 7،5 میلیون نفر با تورها سفر کرده‌اند که از این میزان در حدود 2،5 گردشگر خارجی را وارد ایران کرده‌اند و 5 میلیون گردشگر ایرانی را به خارج از کشور فرستاده‌اند. وی ادامه داد: همچنین 30 میلیون سفر را این دفاتر پشتیبانی می‌کنند و در سال حدود 800 سفر حج توسط این آژانس‌ها انجام می‌شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری استان تهران گفت: در سال بیش از یک میلیون نفر را به عتبات عالیات و بیش از 400 هزار نفر را به سوریه می‌فرستیم. وی گفت: به جای اینکه گردشگران ایرانی را به خارج بفرستند دفاتر سعی کنند گردشگران خارجی‌ را بیشتر به ایران بیاورند.
غمخوار با اشاره به برگزاری برخی تورهای گردشگری تأکید کرد: اگر اشکالی در برخی از تورها به وجود آید این دلیل بر این نیست که تمام تورها را زیر سؤال ببریم.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.