اربیل پایتخت گردشگری جهان عرب در سال 2014 شد

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
15 آذر 1391 00:00
0

شهر «اربیل» در منطقه کردستان عراق به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عربی در سال 2014 انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان نشستی که در شهر «قاهره» پایتخت مصر برگزار شد، شهر کُردنشین «اربیل» در منطقه کردستان عراق به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عربی انتخاب شد.

به گزارش گلف نیوز، اربیل در رقابت تنگاتنگ با شهرهای «ریاض» عربستان، «قاهره» مصر، «شارجه» امارات و «بیروت» لبنان، عنوان «پایتخت گردشگری جهان عرب»در سال 2014 را به خود اختصاص داد.

در سال جاری میلادی این عنوان در اختیار شهر «مسقط» عمان است و در سال 2013 عنوان پایتخت گردشگری جهان عرب به شهر «بغداد» در عراق رسیده است. البته این عنوان در سال 2015 نیز به شارجه در امارات رسید.

اربیل در شرایطی عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عربی در سال 2014 را به خود اختصاص داد که مقامات صنعت گردشگری این شهر در شمال عراق که تاریخی 6000 ساله دارد، از سال‌ها قبل قصد دارند این شهر را به مقصد جدید گردشگری خاورمیانه تبدیل کنند.

شهر اربیل آثاری تاریخی از دوره‌ی نوسنگی، تمدن بین‌النهرین و دوره‌ی اسلامی دارد. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری تاریخی، منطقه‌ی کردستان عراق و بویژه شهر اربیل از جاذبه‌های طبیعی، بخصوص پوشش گیاهی زیبا و هم‌چنین کوه‌های پوشیده از برف که می‌توان از آن‌ها برای توسعه‌ی گردشگری زمستانی استفاده کرد، بهره می‌برد.

در این شرایط مقامات شهر اربیل قصد دارند، با ساخت هتل‌های لوکس، توسعه‌ی فرودگاه اربیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهر، اربیل را به دبی جدید تبدیل کنند. در این راستا با پخش آگهی‌های تلویزیونی، از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری اربیل دعوت شده که حاصل آن سرمایه‌گذاری‌های کلان سرمایه‌گذاران کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج‌فارس و لبنان در صنعت گردشگری اربیل بوده است.

منبع : ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.