برقراری مجدد خط پرواز تهران قاهره پس از 30 سال

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
برقراری مجدد خط پرواز تهران قاهره پس از 30 سال
12 مهر 1389 00:00
0

صبح یکشنبه 11 مهرماه مهمترین موافقت نامه رسمی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر در قاهره پس از 30 سال به امضا رسید.

به گزارش میراث آریا(chtn) حمید بقایی معاون رییس جمهور و مارشال احمد شفیق،وزیر هوانوردی دولت مصر با حضور جمعی از مقامات رسمی مصر، اعضا دفتر حافظ منافع ایران در قاهره و خبرنگاران رسانه های دو کشور موافقت نامه همکاری های هوایی و برقراری خط پرواز قاهره تهران را امضا کردند.

در پایان این مراسم ،کنفرانس خبری با حضور دو طرف برگزار شد. مارشال احمد شفیق در این کنفرانس با اشاره به موافقت نامه مبادله شده ابراز امیدواری کرد برقراری خط پرواز تهران قاهره گام موثر و محکمی برای ادامه همکاری های مشترک در آینده نزدیک باشد.

معاون رییس جمهور نیز در این کنفرانس خبری بر ضرورت توسعه همکاری های هوایی دوجانبه تاکید کرد. وی در ادامه افزود:ظرفیت های بالقوه هردوکشور زمینه مناسبی برای ایجاد روابط دوجانبه است.

گفتنی است حمید بقایی در راس هیاتی روز جمعه 9 مهرماه بنا به دعوت رسمی وزیر هوانوردی جمهوری عربی مصر عازم این کشورشد که در فرودگاه بین المللی قاهره مورد استقبال رسمی مارشال احمد شفیق قرار گرفت.

وزارت هوانوردی مصر چندی قبل از این مقام ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران برای سفر به مصر دعوت رسمی به عمل آورده بود.

همچنین هیات ایرانی روز جمعه در ضیافت نهاری که به افتخار ورود معاون رییس جمهور ایران به میزبانی مارشال احمد شفیق برگزار شد شرکت کرد.

در این سفر نماینده سازمان هواپیمایی کشوری،مدیر عامل شرکت هواپیمایی کیش ایر،مدیرکل روابط بین الملل سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و رییس کل موزه ملی ایران، حمید بقایی را همراهی می کنند.

منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.