روسیه در سال 2012، گردشگر به فضا می فرستد

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
روسیه در سال 2012، گردشگر به فضا می فرستد
21 مهر 1389 00:00
0

نماینده شرکت گردشگری فضایی امریکا در روسیه، از اعزام نخستین گردشگر فضایی روسیه به مدار زمین در سال 2012 خبر داد.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ پس از مذاکرات شرکت‌های فضایی امریکا و روسیه در مورد امکان استفاده از فضا پیمای سویوز برای برگزاری سفرهای رفاهی به فضا، تاریخ پرواز اولین مسافرفضایی به مدار در سال 2012 اعلام شد.

به گفته سرگی کاستنکو، نماینده شرکت اسپیس ادونچر امریکا در روسیه، اولین مسافر فضایی که به صورت رایگان این سفر را انجام خواهد داد ازبین 200 متقاضی پرواز انتخاب شده است.

وی همچنین افزود:‌ شرایط لحاظ شده برای یک دوره سفر به مدار زمین به مراتب آن را نسبت به سفر به ایستگاه فضایی سویوز آسان‌تر کرده است.

گفتنی است، فضا پیمایی که برای این سفر طراحی شده استف پیش از اولین پرواز خود به مدار زمین پنج تا شش پرواز آزمایشی را پشت سر خواهد گذاشت تا اشکالات احتمالی آن برطرف شود.

خبر ارسال نخستین گردشگر فضایی توسط روسیه و با مشارکت امریکا تا دو سال آینده در حالی است که پیش از آن مقامات روسی از ساخت اولین هتل فضایی خود تا سال 2016 خبر داده بودند.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.