دایناسورهای پرنده، بلند پروازترین پرندگان بودند

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دایناسورهای پرنده، بلند پروازترین پرندگان بودند
23 مهر 1389 00:00
0

دایناسورهای پرنده قادر بودند 10 هزار مایل را بدون توقف و با بال‌هایی به طول 30 فوت پرواز کنند.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ این پرنده‌ها که به گفته محققان، ابرپتروسورها نام گرفته‌اند، خزنده‌های پرنده‌‌ای بودند که در حدود 70 میلیون سال پیش می‌زیسته و جثه‌ای به اندازه یک طرافه داشتند.

بااین وجود مایکل حبیب، بیوشیمیست دانشگاه کاتام شهر پیتسبورگ امریکا با اشار به اینکه چنین ابر پرنده‌هایی از به اندازه پتروسورها بوده اند افزود:‌ درواقع این دایناسورها در مقایسه با جثه پرندگان و خفاش‌ها از عظمت خوفناکی بهره می‌برده اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دانشمندان به درستی جثه آنها و اندازه بال‌های این پرندگان را براساس فسیل‌هایشان تخمین بزنند و یا نوع پرواز و معلق بودن آنها در هوا را محاسبه کنند به این نتیجه خواهند رسید که این مجودات بلند پرواز‌ترین پرندگان در طول تاریخ حیات روی زمین بوده اند.

این فرضیه اگرچه در نظر گروهی دیگر از دیرینه‌شناسان درست و با مبنای کامل علمی دیده نشد اما اسباب تمسخر و خنده آنها را نیز فراهم نیاورد.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.